-
Tack snälla 🥰 Underbart med tvillingar! Gick förlossning och graviditet bra? 😍Emlan93 skrev 2024-10-09 09:34:33 följande:Åh vad kul! Stort grattis, vilken känsla!!
-
Stort grattis!!Sandtrollet skrev 2024-10-09 14:34:52 följande:
Går inte att tvivla på
testa tidigt test dag 10
-
Jag kan tyvärr inte se något.. Vänta någon dag så tar du ett nytt sen 😊🤗Anonym (E) skrev 2024-10-09 15:03:55 följande:
Tvärblankt va?
Gahh så ont i brösten DPO 8 el 9
-
Det där ser inte ut som ett spök sträck enligt mig 😍 Vågar mig nog på ett grattis! Däremot möjligen lite svagt om det är ett testa tidigt och visar så svagt på 14+ efter äl.. 🤷?♀️ Törs inte uttala mig fullt om det. Om du testat neg idag kanske det rörde sig om en kemisk grav? 🤔 Avakta och ta ett nytt om två dagar kanske?Anonym (Em) skrev 2024-10-09 18:14:42 följande:
Hjälp!
Har följt den här tråden på avstånd i några dagar, grattis till alla plussare!😄
Jag plussade igår (tror jag?), 13 dagar efter bekräftad ägglossning via NC samt ägglossningssticka. BIM är svårt att veta pga väldigt oregelbunden cykel. Idag har jag en brun/rosa flytning och testar negativt. Vad händer?
Har läst att en del får spökstreck på Clearblue tester, kan det vara ett sådant? Strecket är lite starkare när bildkvaliten inte är dålig som den blir när man laddar upp något här. Hjälp 😬
-
Lider med dig 😂😂 Håller tummarna till 1000 att tant röd håller sig borta 🤭🥰Nanathalie skrev 2024-10-09 17:12:33 följande:
Ahhh my god vad svårt det är att vänta. Som ett barn inför en födelsedag. 12 dagar kvar tills mensen INTE ska komma enligt Nc. Wooozaaaa....
Just denna gången känner jag att vi faktiskt lyckats för första gången, att pricka ägglossning, förutsatt att NC bekräftar ägglossningen nu i dagarna.
Hoppas 😍
-
04/10 - knyttets (+)
04/10 - cheryblossom (-)04/10 - AX8704/10 - adirf1006/10 - anonym (L)06/10 - Snorkfröken09/10 - Anonym(Syskonlängtan)10/10 - Arconia (-)10/10 - Sandtrollet (+)10/10 - Marie898910/10 - trefaldignästareikärlek (+)12/10 - LifeGivesYouLemonade13/10 - corvus13/10 - Amaaandaaa0014/10 - Anonym (Lantisen)15/10 - Jassssen15/10 - Anonym(Sladdis2025)16/10 - Yasen16/10 - Frogelt17/10 - Pandan1417/10 - Anonym(Tredjegångengillt)17/10 - Supermario9117/10 - Augustilejon18/10 - Siripiri18/10 - Anonym (En till)19/10 - Mothertotwo19/10 - Nanathalie19/10 - Anonym(Lollo)20/10 - MammaIda0021/10 - TrueResolution21/10 - Emlan9322/10 - Anonym(blomman)23/10 - Pinpina23/10 -Tredje24/10 - JustinzeVar25/10 - Popcorn 199025/10 - Björkskogen29/10 - eae9531/10 - EJT (oregelbunden cykel)31/10 - cheryblossom31/10 - ophelia123131/10 - väntarpåfyran (ev bim i nov) -
Nog är det där ett plus! Solklart 😍Anonym (E) skrev 2024-10-10 19:44:22 följande:Kanske va svårt att se på min förra bild..
-
Jättetrist, stort lycka till nästa månad ❤️❤️ Kanske följer med för pepp!! 👏👏Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-10 20:21:14 följande:
Mensen är här, så för er som har samma otur så ses vi i Novembertråden ❤️?????
till alla som fått ett plus eller kanske plussar senare i månaden, GRATTIS!!❤️
-
Tidigare har jag boostat med ca 25 000 (5 tabletter 5 iu/IE vardera) enheter, dock kommer ju risker med detta som man bör ha i åtanke. Jag tog den mängden på två dagar dock MITT i vintern och jag bor där det är som mörkast hela oktober-februari typ 😂 Var rädd om dig och gör ordentligt med research innan du boostar :)Väntarpå4an skrev 2024-10-10 22:01:35 följande:
Ni som har d-vitamin boostat vid äl hur mycket har ni boostat då? Pratar vi om en tablett extra eller 5? 😅
-
Lite olika, oftast några dagar innan äl, nån gång blev det en vecka innan 😊😍Väntarpå4an skrev 2024-10-11 15:18:38 följande:Haha då känns det lugnt om man bor så 😊 jag ska se hur stora mina är och räkna lite. När har du boostat? Vid utslag på Äl-test eller innan/efter?
-
Jag har levt "som vanligt" fram till plus alltid, förra grav såg jag bara till att ta vitaminer och träna (ingen övervikt men hög stressnivån). Njut du av din kalla öl, jag avundas dig inte alls...... 🤰🤪😂 Själv får jag nöja mig att dofta på sambons öl till maten 😍 Men det gör mig ingenting! Håller tummarna för plus!Anonym (T) skrev 2024-10-11 16:43:45 följande:
Dagens tankar: Jag har egentligen ingen aning om när jag hade lossning den här månaden, för jag fick inte min ägglossningssmärta lika tydligt. Men vi hade sex dag 12, 13 och 14 i cykeln. Hattrick! Haha fyfan vad det suger med planerat sex när man försöker bli gravid. Nej men alltså seriöst, det tar ju bort all passion. I somras när vi inte försökte bli gravida så hade vi hur bra sex som helst. Men nu när vi medvetet försöker pricka in ägglossningen så blir sexet så tråkigt! Usch asså!
Aja, i alla fall. Är det någon mer i tråden som har problem med spottings? Jag får spottings innan mens och man undrar ju liksom om det är kört när dom kommer? Jag som redan har en kort menscykel (25 dagar) och kort lutealfas, undrar ju om jag förlorar ännu fler dagar pga spottings. Jag var nyligen hos en gynekolog för att kolla upp mina mellanblödningar innan mensen, och jag sa till den gynekologen att jag försöker bli gravid. Han hittade inget avvikande och sa bara att äggblåsorna såg fina ut och bla bla, han sa basically lycka till hej då. Men å andra sidan ska man nog träffa någon som är inriktad mot infertilitet, vilket vi ska göra om två veckor.
När är det rimligt att börja testa sig då? Hur många dagar efter förmodad ägglossning?
Idag är det fredag! Får man ta en öl ikväll eller bör man avstå helt? Jag har en kall 4,2% 33cl i kylskåpet som står och suktas efter en lång vecka? Vad säger ni?
Trevlig helg alla!
-
Jag ammar min 8m och blev gravid nu i oktober, lever precis som vanligt utan kosttillskott och andra saker. Så det beror inte på amningen skulle jag säga, har du ägglossning kan du bli gravid! Möjligtvis stötta upp ägglossningen med dvitamin då amning kräver en del av resurserna och dåligt ägg = ingen befruktning (tolkat det så på vulverinekoos). Amningen är ju så fin så skulle vara surt om man var tvungen att välja bort denTrueResolution skrev 2024-10-21 12:11:07 följande:
Ja men så försöker jag med tänka. Brukar ha 12-13 dagars lutealfas nu så en eller två dagar längre hade varit toppen om man fick önska 😁
Ammar min ettåring på natten (och ibland dagtid med) och hör & läser hela tiden nu att "sluta amma så blir du gravid" men måste man verkligen det 😭
-
Stort grattis ❤️❤️ Håller tummarna för dig!Anonym (Lyrka) skrev 2024-10-22 07:59:14 följande:
Tack för förklaringen av tempning som metod! Jag har varit i valet och kvalet om jag ska testa nu eller vänta en vecka tills mensen är märkbart sen (har app att gå efter, en visar Bim på söndag, en annan nu på torsdag). Kunde inte hålla mig, tänkte på det hela natten och blev så positivt överraskad när det stod ?gravid? på det digitala testet imorse🥰 nu börjar dock veckor av konstant oro? tacksam att jag får känna oro, men ändå påfrestande såklart. Håller tummarna för er som är kvar här - och för er som går vidare i nov-tråden!
-
Kan dock varmt rekommendera tempning efter graviditeten, det har gett mig sån otrolig i sikt om mig själv, min pms och övriga hormonella faktorer som påverkat mitt mående. Kommer aldrig sluta tempa rent av den orsaken, sen är det skönt att kunna bekräfta att kroppen "funkar som den ska" 😊Anonym (Lyrka) skrev 2024-10-22 07:59:14 följande:
Tack för förklaringen av tempning som metod! Jag har varit i valet och kvalet om jag ska testa nu eller vänta en vecka tills mensen är märkbart sen (har app att gå efter, en visar Bim på söndag, en annan nu på torsdag). Kunde inte hålla mig, tänkte på det hela natten och blev så positivt överraskad när det stod ?gravid? på det digitala testet imorse🥰 nu börjar dock veckor av konstant oro? tacksam att jag får känna oro, men ändå påfrestande såklart. Håller tummarna för er som är kvar här - och för er som går vidare i nov-tråden!
-
Jag är nu i v 5+5 (6) och har haft ont i ligamenten sedan v 4. Kommer och går för mig, vissa dagar är det värre, vissa bättre. Prata som sagted BM om du är orolig men tror inte det ska vara något att oroa sig för, livmodern växer vilket i sig är ett pos tecken ❤️JustinzeVar skrev 2024-10-23 19:08:05 följande:
Någon som vet om det är normalt med ligamentssmärtor såhär tidigt? Minns inte hur jag hade det med dottern för 9 år sedan..
Det började redan en vecka innan plusset dra och ila mot ljumskarna typ? och när jag reser mig för snabbt, hostar, nyser eller till och med SKRATTAR så hugger det till i tjejmagen och/eller ljumskarna.
Någon som har eller haft liknande? Behöver jag vara orolig? Är bara i 4+0
-
Jag är tillbaka 😊 Är nu i v 7 (6+1),mår något fruktansvärt illa vilket jag inte gjort i tidigare graviditeter, plussade tidigt, har sjukt svullen mage (kommer icket i vanliga jeansen) avsmak för mat, huvudvärk och fasligt trött hela tiden. När jag hade äl denna månad hade jag ont i båda äggstockarna, vad tror ni oddsen är att jag släppte två ägg? Börjat nojja lite för tvilling - grav iom att jag har pcos. Någon som vill gissa/tänka till?
-
Mitt slog om senare än så, tror du kan pusta ut och känna lugnet ❤️ Det är ju såå individuelltSnorkfrökenhär skrev 2024-10-28 10:50:57 följande:Du kanske haft ÄL senare än du tror? Långt ifrån alla har ju en 28 dagars cykel med ÄL prick på dag 14 😊
-
Liknar min kurva och jag är gravid 🤷?♀️🤭 ta ett teeeest!!!Björkskogen skrev 2024-10-28 11:39:07 följande:Joo, så länge inte mensen har kommit så hoppas man ju 😂
Kan lägga upp jämförelsen med de gamla. Den gula är nu, den är ju klart högre än de andra. -
Ta ett nytt imorgon om mensen inte kommer 😊 Fin kurva oavsett!Björkskogen skrev 2024-10-28 11:45:40 följande:Tog ett vanligt igår, visade ingenting 🙈
-
Är det så? Ja då blir det onekligen spännande att se!Drömmenomentrio skrev 2024-10-28 13:45:24 följande:Hade jätte ont på båda sidor den gången det blev tvillingar. så chansen finns ju såklart! Gör ett tidigt ultraljud?
Vet inte om man får tidigt UL vid misstanke, har ett som ska bokas i v 12-13, så tror vackert jag får gå ovetandes tills då.. 🤷?♀️🤭