• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Emlan93

Tagit några dagar paus här och mycket att läsa igenom! Spännande att höra hur alla mår och ligger i cykeln ☺️

själv väntar jag på bekräftad ÄL som ska vara idag 7/10. Mina ÄL symptom jag ändå haft innan är som bortblåst. Känner ingenting vilket gör mig lite ledsen och uppgiven.. sen vi började försöka så är det som min kropp inte vill ge mig några ledtrådar alls. Innan har jag märkt tydligt på sekret, mående, stickningar vid äl mm. men senaste cyklerna typ ingenting.. någon mer? 

Vi får se vad som händer, men är typ lite neutral till allt detta just nu, känns typ som det inte kommer hända 😅 positiva klubben här!

• Emlan93
    Froglet skrev 2024-10-07 10:16:53 följande:

Alltså den här väntan!
    Är på ÄL+5 och har fått min första bekräftade ÄL i NC. Det gjorde ju inte att jag blev mindre ivrig och otålig direkt 😂

håller tummarna så hårt att de nästan går av nu, försök 3 och babyfebern är påtagligt närvarande 🥰

hur tidigt är rimligt att testa? Kommer inte kunna hålla mig till BIM denna gång 😅

Men kul! så individuellt för alla och cykel till cykel men jag har botat testa från ÄL+9 typ 🙈
  • Amaaandaaa00

ÄL +7 idag. Så otroligt trött, mycket tröttare än vanligt. haft lite ont i nedre delen av magen. Men det brukar jag ju kunna ha inför mens också. 😅 Man blir galen av att vänta! 🥲 BIM 13/10 så ett tag kvar? 

Här är en bild på min temp 😊
  • Anonym (Lollo)

Där gick tempen upp, nu börjar den evighetslånga väntan för min del också.. 
  • Anonym (Myggan89)
    Froglet skrev 2024-10-07 10:16:53 följande:

Alltså den här väntan!
    Är på ÄL+5 och har fått min första bekräftade ÄL i NC. Det gjorde ju inte att jag blev mindre ivrig och otålig direkt 😂

håller tummarna så hårt att de nästan går av nu, försök 3 och babyfebern är påtagligt närvarande 🥰

hur tidigt är rimligt att testa? Kommer inte kunna hålla mig till BIM denna gång 😅

Haha känner igen mig! Plussade ÄL+14 en tidigare graviditet (slutade i missfall) och denna graviditet ÄL+10 med testa tidigt från Clearblue. Lycka till!!!
  • Anonym (En till)

Tips på mat för att främja progesteronet? Har läst att vitkål ska vara bra så nu äts det vitkål för glatta livet, men vad mer?

• Froglet
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-10-07 12:37:30 följande:
    Haha känner igen mig! Plussade ÄL+14 en tidigare graviditet (slutade i missfall) och denna graviditet ÄL+10 med testa tidigt från Clearblue. Lycka till!!!
    Emlan93 skrev 2024-10-07 10:40:36 följande:
    Men kul! så individuellt för alla och cykel till cykel men jag har botat testa från ÄL+9 typ 🙈
    Åh, får väl hålla mig till helgen iaf då.... I can do this! 

• Anonym (2)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-07 13:00:06 följande:

Tips på mat för att främja progesteronet? Har läst att vitkål ska vara bra så nu äts det vitkål för glatta livet, men vad mer?

Alla kålväxter ska väl vara bra för hormonbalans. Sen finns det de som säger att extra c vitamin och rödbetsjuice eventuellt ska kunna hjälpa till 🤷?♀️
    inget att förlora på iallafall 😀
  • Nanathalie

Imorse var mitt lh tydligen på peak. Igår vid 13: 0.71 imorse vid kl. 7: 0.79. Senare idag låg lh på 0.45! Så misstänker att den är över på så vis? Vilken dag räknar man som ägglossning egentligen? Är det första dagen med positivt test som i "hög" eller är det när det är som högst? 

Jag har idag haft EXTREM ägglossningsmärta i höger äggstock. Alltså helt sinnessjukt. Aldrig upplevt innan. Har till och med ont när urinblåsan är full för den trycker på äggstocken.

Jag undrar om detta innebär att det är ägglossning, eller att ägget släppt. Så många undringar just nu. Tempen gick iaf upp lite till!

• Anonym (2)
    Nanathalie skrev 2024-10-07 15:35:18 följande:

Imorse var mitt lh tydligen på peak. Igår vid 13: 0.71 imorse vid kl. 7: 0.79. Senare idag låg lh på 0.45! Så misstänker att den är över på så vis? Vilken dag räknar man som ägglossning egentligen? Är det första dagen med positivt test som i "hög" eller är det när det är som högst? 

Jag har idag haft EXTREM ägglossningsmärta i höger äggstock. Alltså helt sinnessjukt. Aldrig upplevt innan. Har till och med ont när urinblåsan är full för den trycker på äggstocken.

Jag undrar om detta innebär att det är ägglossning, eller att ägget släppt. Så många undringar just nu. Tempen gick iaf upp lite till!

Oftast har man ägglossndagarna efter första positiva eller 12-24 h efter peak, så skulle gissa på ägglossning idag eller imorgon 🤩 Men tempen kommer ju visa när det sker ☺️
Svar på tråden BIM Oktober 2024