• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Amaaandaaa00

Hej! En LH-ökning betyder bara att kroppen kommer försöka ägglossa Inom 24-36 Timmar. Men det garanterar inte att ett ägg kommer ägglossa. En ökad temp, över din mitten linje, betyder att ägglossning har skett. med tanken på att du känner ägglossningssmärta, ska tempen gå upp imorgon om äl sker idag 😊 hoppas jag förklarar tillräckligt tydligt. 

Nanathalie skrev 2024-10-07 15:35:18 följande:

Imorse var mitt lh tydligen på peak. Igår vid 13: 0.71 imorse vid kl. 7: 0.79. Senare idag låg lh på 0.45! Så misstänker att den är över på så vis? Vilken dag räknar man som ägglossning egentligen? Är det första dagen med positivt test som i "hög" eller är det när det är som högst? 

Jag har idag haft EXTREM ägglossningsmärta i höger äggstock. Alltså helt sinnessjukt. Aldrig upplevt innan. Har till och med ont när urinblåsan är full för den trycker på äggstocken.

Jag undrar om detta innebär att det är ägglossning, eller att ägget släppt. Så många undringar just nu. Tempen gick iaf upp lite till!

• Nanathalie

Tack för svar, menas det egentligen att vi bör fortsätta mysa på ett tag framöver för att inte missa det mogna ägget?

• Amaaandaaa00
    Nanathalie skrev 2024-10-07 16:20:47 följande:

Tack för svar, menas det egentligen att vi bör fortsätta mysa på ett tag framöver för att inte missa det mogna ägget?

Ja det skulle jag säga. fram tills en tempökning över din mittlinje iallafall 😊
  • Nanathalie
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-07 16:27:17 följande:
    Ja det skulle jag säga. fram tills en tempökning över din mittlinje iallafall 😊
    Tack snälla för ditt svar! Då myser vi vidare 😂 häftigt med sådan ägglossningssmärta som idag.. Kan riktigt känna att det där ägget kommer från höger äggstock 😂
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-07 13:00:06 följande:

Tips på mat för att främja progesteronet? Har läst att vitkål ska vara bra så nu äts det vitkål för glatta livet, men vad mer?

Vet inte om det har nåt samband men precis runt ÄL och några dagar efter den drack jag C-vitamin brustabletter för jag var förkyld. mellan 1-2 tabletter per dag. Och jag blev gravid! Har fortsatt dricka samma ny under första veckorna 🙏 är snart i v 7. Vet som sagt inte om det har hjälpt men tänker att det inte skadar :)
  • Anonym (Myggan89)
    Nanathalie skrev 2024-10-07 16:29:09 följande:
    Tack snälla för ditt svar! Då myser vi vidare 😂 häftigt med sådan ägglossningssmärta som idag.. Kan riktigt känna att det där ägget kommer från höger äggstock 😂

Hade ont typ en hel dag nere på vänster sida (vänster äggstock gissar jag). Brukar inte ha så. Kunde knappt gå 😅 samma dag fick jag även peak på ÄL-test. Och detta blev sen till en graviditet 🤗 så för min del skedde ägglossningen samma dag som smärtan. 

Lycka till!

• Siripiri
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-07 10:53:04 följande:

ÄL +7 idag. Så otroligt trött, mycket tröttare än vanligt. haft lite ont i nedre delen av magen. Men det brukar jag ju kunna ha inför mens också. 😅 Man blir galen av att vänta! 🥲 BIM 13/10 så ett tag kvar? 

Här är en bild på min temp 😊
    Den höga tempen ser ju lovande ut 😍 brukar du ligga så högt under lutealfasen? 
  • Amaaandaaa00
    Siripiri skrev 2024-10-07 17:29:30 följande:
    Den höga tempen ser ju lovande ut 😍 brukar du ligga så högt under lutealfasen? 
    Grejen är så här att jag och min sambo försökte i över ett halv år, för typ 1 år sen. Men sen valde jag att byta jobb osv och då la vi alla försök på paus en stund. det här är första försöket efter en den pausen, så har tyvärr inget att jämföra med just nu, men vill minnas att jag inte haft så hög och speciellt jämn temp efter ägglossningen. 😅 

Får hoppas att det är tecken på något bra, men vad vet jag ???? ska försöka låta bli att testa innan fredag?
  • Siripiri
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-10-07 17:08:44 följande:
    Vet inte om det har nåt samband men precis runt ÄL och några dagar efter den drack jag C-vitamin brustabletter för jag var förkyld. mellan 1-2 tabletter per dag. Och jag blev gravid! Har fortsatt dricka samma ny under första veckorna 🙏 är snart i v 7. Vet som sagt inte om det har hjälpt men tänker att det inte skadar :)
    Drog i mig något kryddmått askorbinsyra imorse tillsammans sockerfri proviva, ska köra på det nu varje morgon framöver, hoppas man får behålla en eventuell graviditet✊🏼 
  • corvus

är på dag äl+8 och jag är verkligen otålig! Jag är allmänt en person som lätt blir besatt av intressen och särskilda ämnen så det är jättesvårt att inte fästa sig vid att försöka bli gravid till en ohälsosam nivå. 

Helt omöjligt att veta om jag har symtom också då jag även har ibs, jag blir ofta illamående, får magkramper och är uppblåst som det är, särskilt i samband med mens -.-? 
    Så det är bara att vänta tills på söndag, men jag ska försöka hålla mig till att testa tills någon dag efter bim om mensen inte kommer innan dess. Förra månaden slösade jag för många graviditetstest 😅

håller tummarna för er alla! 

Svar på tråden BIM Oktober 2024