• Siripiri

BIM Oktober 2024

27186 skrev 2024-10-14 12:25:10 följande:

Brösten ömmar fortfarande, gör verkligen ont när man rör vid dom och spänner emellanåt. 

Igår började jag känna av illamående, vilket suttit i ordentligt nu under hela morgon/förmiddagen. Imorse va de så illa att jag knappt kunde prata utan att känna mig kräkfärdig. 

Bim kan vara idag, ännu ingen mens. 
    Negativt test igår, fattar ingenting. =(

Jag plussade inte förens 3 dagar efter bim, tyvärr slutade det i missfall men håll hoppet uppe ♥️♥️
  • Siripiri
    JustinzeVar skrev 2024-10-15 08:37:24 följande:

Någon som kan förklara hur man vet vilken äl+dag man är på? Jag tänkte att jag var på äl+7 idag eftersom jag hade positivt äl-test/(peak hehe) för 7 dagar sedan. Men ägglossningstesten ger ju utslag INNAN äl sker så jag kanske faktiskt bara är på äl+5 eller 6?
    Är det bara om man tempar som man vet när ägglossning faktiskt skedde? 

Du behöver nog tempa för ett veta exakt, eller om du har äl-smärta, då kan du ju pinpointa dag😊 
  • Siripiri

Jag kommer inte ens slänga ett testa tidigt-test i sjön iallafall, har noll symptom, känns mer som en vanlig lutealfas bara. När jag blev gravid förra cykeln hade jag både ömmande bröst sen två dagar tillbaka och molvärk, inget sånt nu. Känns mer bara som att man ? har ett par bröst ? , inte ömmande direkt eller känsliga bröstvårtor.. så tråkigt 😒 hoppades verkligen att det skulle bli lättare att bli gravid efter missfall som många säger och har upplevt men nä.. 
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-10-15 17:46:21 följande:

Här har hoppet litegrann dippat lite. Min temp är helknäpp jämfört med förra månaden såhär dags. Då var den jämn. Fattar ingenting. Vet att man inte ska titta på tempen så långt från bim men tycker den gör så stora hopp jämfört med senast. 

Någon med erfarenhet av detta? Äl+7 idag.

Kan vara en implantationsdip♥️ 

Yasen skrev 2024-10-15 15:08:22 följande:
    Jag har också slutat testa, slänger bara massa pengar i sjön. Man lovar sig själv varje månad att inte testa förrens BIM men så gör man det ändå. Det är väl det desperata i en som kommer till känna. Nu är 3 månader sv aktivt försök inte alls länge, men när man egentligen i hjärnan varit redo i över två års tid men respekterat mannens beslut att vänta så känns det längeeee. Man trodde att det skulle ta sig snabbt , men icke. 

Visst gör man 😒
    Nä samma här.. önskar man har börjat försöka tidigare igen i somras. 
    japp jag tänkte att eftersom jag fick en kemisk gravidet i vintras på första försöket + gynekologen sade att om en mamma är väldigt fertil bör man inte oroa sig heller. 

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-10-15 18:20:43 följande:

Siripiri!
    Har inte du också möjligen haft en sådan runt äl 7-8 eller ser jag fel? 😍

Alltså kanske men har inte känt något🥺  Förra cykeln stack det i livmodern efter ÄL. Såg nu dock att det inte är optimalt att lägga förra månadens cykel i jämförelse under nuvarande cykel för hade ju ägglossning en dag senare. Så ska försöka hålla modet uppe 🥺
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-10-16 08:28:45 följande:

Tjejer. Tempen har gått uppåt och jag har nu fått det bekräftat att jag har ljus rosa flytning. Igår hade jag lite på kvällen, idag kom det igen när jag torkade mig. Holy shit! Tempdipp OCH potentiell nidis? Hur spännande 😂 det enda negativa är ju att det inte  finns hcg i kroppen än. Får ha mer tålamod med testandet och vänta mig plus senare.

Kul 😍 
    själv så fick tempen ner ännu mer. så mensen kommer nog på fredag. Hade så gärna velat haft en juni-bebis 😫 vill helst inte föda mitt i semestrarna om man skulle lyckas nästa månad.. sen är det ju typ två försök till sen kommer vi hålla uppe med försöken för jag är ett höstbarn och vill inte ha ett höstbarn😂 
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-10-16 10:24:40 följande:
    Jag förstår precis. Min rädsla är rs. Vill helst inte föda under virustider. 😥 Jag föredrar under semestern framför det! Så går det inte denna månad, hoppas jag på nästa. Juli/augisti/september känns rimligt. Senare än så kommer vi inte aktivt försöka.. Så hoppas innerligt det tar sig innan.
    Åh fan RS har jag inte ens tänkt på men såklart det vill man ju inte utsätta sin bebis för det första man gör😩 
  • Siripiri
    Eost skrev 2024-10-16 10:50:25 följande:

Hej! 

grattis till er som plussat 😍 

har en känsla av att det inte blev något denna månad heller, haft känslan ändå sen innan ägglossning att det inte skulle bli något 😅 hoppas såklart ändå? 

min temp är dock väldigt olik förra månadens temp, vet inte om det betyder något. Och jag har INTE ömma bröst som jag brukar ha mellan äl och BIM. Men det behöver ju inte heller betyda något. 

igår började jag känna liiiite förkylningskänsla som håller i sig idag också. känns verkligen kört denna månad också. 

såhär ser denna cykels temp ut hittills (verkade hamna Högst upp i inlägget 😅)

Även om det inte tar sig kanske du fick till en starkare gulkropp som i sin tur borde ge lite effekt på hur tempen beter sig tänker jag 😃 även att det ger mindre östrogendominans och därav inte lika ömmande bröst 
  • Siripiri
    Eost skrev 2024-10-16 13:00:08 följande:
    Hej! Visst skrev vi lite i september tråden förut? 😄 

Det låter ju som något bra ändå! 😃 är det positivt med mindre östrogendominans när man vill bli gravid? Ursäkta den dumma frågan! 
    Jomen det gjorde vi nog 😄 så många inlägg nu senaste tre månaderna så svårt att hålla reda på alla hehe. 
    inget dum fråga! Nu är man ju ingen expert, men har ADD så nördar lätt ner mig i nya intressen. Men som jag förstår utefter vad Jenny Koos och andra fertilitetsnördar på youtube har sagt är progesteronet  det som tillverkas av gulkroppen som man vill ha högt, sen ska ju östrogenet också med  tiden stiga vilket ger en ömma bröst när man väl blir gravid och ägget har fäst. Det är ett tecken på att du haft en bra follikulärfas när ägget mognar om du inte har symptom på östrogendominans😃 
  • Siripiri
    Björkskogen skrev 2024-10-16 14:17:46 följande:

Vill helst inte ha på sommarn heller. Vi bor i glesbygd och närmaste förlossning stänger på sommaren. Blir lite väl långt till nästa, 18 mil ca. Över 2 h bilkörning och snabba förlossningar i bagaget. 😅

Förstår 😅😅 inte kul.. jag har iallafall bara 25min körning 🙏🏼 men ändå orolig att man får någon oerfaren sommarjobbare eller väldigt stressade sköterskor som inte hinner med en. 

Eost skrev 2024-10-16 15:06:27 följande:

Jaha men vad intressant 🤩 ska absolut gå in och kika! 😃 alltid kul att lära sig mer! Speciellt om sin egen kropp! Tack för tipset! 

hur går det för dig? 😄

Ja gör de 😃 visst är de! finns så mycket att lära 🥹 
    den här youtubern gillar jag: https://youtube.com/@fertilityhomeopath?si=yJ7Dkq_KnSanfGQH

Nä dåligt 🙃 tror mensen kommer imorgon eller definitivt fredag, brösten ömmar pyttelite idag och tempen sjönk ju närmare cover line. Känner mig lite sugen idag 😜 samt lite lätt illamående vilket jag kan göra ibland innan mens när hormonerna sjunker i kroppen. Nytt försök nästa månad 💪🏼

hur går det för dig? 😃 du BIM snart va?! 

Svar på tråden BIM Oktober 2024