-
Imorgon tror jag! Testar nog varje dag nu om jag känner mig själv rätt 😂 du då?Tilclah skrev 2024-10-14 20:55:46 följande:Ja riktigt spännande! Du och jag har BIM samma dag. Nu håller vi tummarna! när ska du testa?
-
Anonym (Elvira) skrev 2024-10-15 01:11:44 följande:Ja precis, inte alls planerat men vore välkommet 🥺
Det låter verkligen som du kan vara gravid på dina symptom! Har jag uppfattat rätt om det blir fjärde barnet isåfall? Så mysigt och häftigt! Jag är ung men själv uppvuxen med tre syskon och alltid drömt om så ?många?
Hoppas förresten du hittat testet tills i morgon (i dag). Och skriv gärna hur det går. Håller tummarna för er
Själv så testade jag i eftermiddags då jag mådde väldigt illa vilket jag inte brukar så kunde inte hålla mig hehe. Men inget plus här, och illamåendet berodde nog snarare på kost då det gick över när jag åt 😂 Så tror verkligen inte jag är gravid. Bara brösten som känns fortfarande
Får se om symptomen fortsätter, då kanske jag tar ett till test! Annars kommer jag studera klart (vilket ju också är bra) innan vi försöker ☺️Det blir tredje barnet! Hade en kemisk graviditet (tror jag?) för två månader sen. Åh vad kul att du såg många syskon som något positivt! Jag vill ha åtminstone fyra! Jag är själv uppvuxen med ett syskon och alltid önskat mig fler.
Tråkigt med negativt! jag testade imorse ( ÄL+10 med vanliga test) och det var också negativt. hade ännu högre temp än tidigare. vi får se var detta leder. känns som att det borde synts nu om det var nåt där inne 😅
-
Anonym (Elvira) skrev 2024-10-15 12:26:08 följande:Tråkigt att ditt också var negativt! Känner som dig att det borde synas. Men förhöjd temperatur brukar väl vara ett graviditetstecken? Om det inte var ett testa tidigt finns ju även chansen att det inte stämmer. Mitt visade nog rätt dock då det mäter så små nivåer som 5 mIU/ml
Oavsett kommer säkert tredje för er snart. Gud vad mysigt 🙈 Hur gammal är du förresten och barnen (om du vill säga)?Ja jag tror det kan vara ett tidigt tecken! Vi får se🤩
äldsta är född 2020, yngsta ett år yngre och jag är 30 i år! :) hade för mig att jag plussat ÄL+9 med yngsta men verkar som det var ÄL+11 enl min mensapp! Hoppet lever!
hoppas hoppas trean kommer snart. Barnen vill inget annat, och inte vi vuxna heller!!
-
Nanathalie skrev 2024-10-15 18:20:43 följande:
Siripiri!
Har inte du också möjligen haft en sådan runt äl 7-8 eller ser jag fel? 😍
Siripiri skrev 2024-10-15 18:05:10 följande:
Kan vara en implantationsdip♥️
Yasen skrev 2024-10-15 15:08:22 följande:Jag har också slutat testa, slänger bara massa pengar i sjön. Man lovar sig själv varje månad att inte testa förrens BIM men så gör man det ändå. Det är väl det desperata i en som kommer till känna. Nu är 3 månader sv aktivt försök inte alls länge, men när man egentligen i hjärnan varit redo i över två års tid men respekterat mannens beslut att vänta så känns det längeeee. Man trodde att det skulle ta sig snabbt , men icke.Visst gör man 😒
Nä samma här.. önskar man har börjat försöka tidigare igen i somras.
japp jag tänkte att eftersom jag fick en kemisk gravidet i vintras på första försöket + gynekologen sade att om en mamma är väldigt fertil bör man inte oroa sig heller.
Jag hade en dipp på ÄL+7 eller nåt sånt denna månad!! Vet ännu inte om jag är gravid dock 🤪 -
ÄL+11, negativt test (vanligt test). Tempen är fortfarande hög men lite lägre, har dock sovit kasst och för lite som kanske kan påverka. känslan är ju dock att jag inte kan vara gravid med neg test och mindre tempsänkning. Jävla skit!!
-
Så är det! Vi får se men är helt inställd på att min trifasiska tempkurva inte berodde på en graviditet 😅 ja och nästa igen. Har av någon anledning alltid känt att jag kommer få ett barn i augusti, även om jag trodde att nr 3 skulle komma i februari 😂😂Anonym (Elvira) skrev 2024-10-16 09:45:31 följande:Vi är ju ungefär på samma dag och känner mig inte heller gravid. Men man vet inte förrän man vet. Förstår dock att ni längtar! Kommer ni försöka nästa månad annars? Styrkekramar i höstkylan
-
Är det nån som har erfarenhet av att plussa sent när man tidigare plussat tidigt (ÄL+10/11)? Jag har BIM imorgon men tempen är fortfarande hög och långt över coverMaine
-
Anonym (Lollo) skrev 2024-10-17 06:42:42 följande:
Hörrni jag tror att jag har plussat. Ska testa imorgon igen.
Testade på äl+9 tokblankt. Och nu på äl+11 och jag ser definitivt något, svårt att få det att synas lika bra på bild. (inget testa tidigt, utan ett vanligt.)
Tempen dippade rejält igår så jag tänkte att det är kört, men brösten fortsätter ömma och jag har mer flytningar än vanligt. Och så idag flög tempen upp, så jag tänkte att jag testar väl då även om jag kände att det är ju ändå kört.
GRATTIS! Det är ett plus!Eost skrev 2024-10-17 06:53:10 följande:Spännande! 😃 tycker nog att jag kan se ett till litet steck 😍 -
Detta känns väl alldeles för svagt för att kunna vara något? -
Juste BIM imorgon/på lördagAnonym (En till) skrev 2024-10-17 11:13:20 följande:
Detta känns väl alldeles för svagt för att kunna vara något? -
Rekommenderar annat test! Dessa är tyvärr kända för spök :/Angiesmamma skrev 2024-10-17 12:46:56 följande:
Hoppar in här! jag och sambon har försökt ca 1 år med att skaffa en egen. Jag och sambon har inga gemensamma barn, men jag har barn född 2020. Hade äl runt 5-6 oktober då jag följt äglossning med clearblue advance ägglossnings stickor. Ska vara ca ÄL +10 idag. Bim enligt app är 24/10. Fick väääldigt svagt antydan till positivt idag på clearblue testa tidigt. Vågar inte tro att det är riktigt, utan kanske spökstreck.(testade inte med första urinen)
vad tror ni?
-
Haha!! Så länge det är i smyg är det helt okej;)Nanathalie skrev 2024-10-17 13:55:28 följande:
Jag har börjat smygtesta men alla mina är negativa. Som förväntat, men man kan ju drömma om att det ska vara positivt åtminstone. Finns ju dem som plussar på äl+8.. But not me😂
-
Siripiri skrev 2024-10-18 07:26:43 följande:
Skuttar rakt vidare till en November BIM-tråd ???? (om det finns
någon) Var dock inställd på detta då jag hade så mycket ångest efter missfallet under follikulärfasen så kroppen fick ingen bra start. Hoppas mensen kommer imorgon iallafall så man får lutealfasen förlängd med en dag iallafall 😎Siripiri skrev 2024-10-18 07:26:43 följande:
Skuttar rakt vidare till en November BIM-tråd ???? (om det finns
någon) Var dock inställd på detta då jag hade så mycket ångest efter missfallet under follikulärfasen så kroppen fick ingen bra start. Hoppas mensen kommer imorgon iallafall så man får lutealfasen förlängd med en dag iallafall 😎
Jag får nog joina dig där. Min temp är ännu inte på coverline men den har blivit lägre. Har du fått mens ännu? -
Siripiri skrev 2024-10-18 09:47:57 följande:va tråkigt :( Ja den tittade fram märkte jag precis efter att ha haft mensvärk sen 7.30 typ, nu är det inte så farligt med värken vilket är positivt🙏🏼 brukar alltid få lite blodiga flytningar följt av mycket mensvärk, men idag blev lite tvärtom. Så alla tillskott kanske ändå ger effekt och avståendet från kaffet
Typiskt, men skönt att du inte har ont. Har du avstått kaffe helt? Jag dricker 1-1,5 kopp på morgonen men funderar på att avstå nästa cykel.
Min mens har ännu inte kommit, men känns som en tidsfråga.
-
Åh grattis!!! Visst var det du som testade negativt på ÄL+12 eller nåt sånt, som jag? Ger mig hopp!!!!Tilclah skrev 2024-10-18 11:40:30 följande:
Jag är gravid!!!
-
Och DÄR kom blodbadet! Nu skapar jag en BIM november-tråd! Tjoho (not) 😂
-
Jag blev också gravid under amning av min dotter på då 8 mån! Jag ammade ganska mycket fortfarande vid den tidpunkten! Tyvärr sinade mjölken av graviditeten sen. Hur som helst, barnet vi tillverkade under amningen var vårt enklaste barn att få till 🙏🏽TrueResolution skrev 2024-10-22 09:13:26 följande:Åh men tack för dina ord!! Precis sånt jag önskat att få läsa istället för alla motsägelser 😭❤️
-
Nej jag tror inte du kan anta det per automatik! LH sjunker före ägglossning sker :)Annpor skrev 2024-10-29 20:05:39 följande:
Blev nyfiken, någon som har koll?
Om man har peak lh ökning på kvällen, sen testar man för skoj skull morgonen efter och ser att lh testet då är negativt, kan man anta att ägglossning skett då? 🤔
Tempar också men ingen bekräftelse där.