• Anonym (Anonym)

Jag ångrar ett beslut som jag tog för väldigt många år sedan

För mer än 20 år sedan började jag chatta med en person på msn som bodde i andra sidan av landet och vi passade ihop väldigt bra och vi pratade mycket under ett och ett halvt år och vi hade planerat att träffas hos personen men jag blev utbränd av arbetet efter jag knappt hade orkat klara skolan så jag fick stanna hemma istället för att åka och träffa personen. Tyvärr blev jag tvungen att bryta kontakten med personen för jag mådde dåligt av att vi inte kunde vara ihop eftersom avståndet var för stort och hon var ett eller två år yngre och hade inte gått klart skolan och att jag var utbränd. Jag ångrar att jag inte kunde vara kompis med personen ens för jag mådde dåligt av tanken att det inte blev nåt och min utbrändhet förstörde mycket så jag fick säga farväl och ta bort kontakten. Önskar jag kunde bett ordentligt om ursäkt till personen men e mejl adressen används inte nu. Mår dåligt av detta och undrar om tips för att kunna förlåta mig själv. Jag saknar att skriva till personen som en vän.

• Svar på tråden Jag ångrar ett beslut som jag tog för väldigt många år sedan
  • Anonym (Tyra)

Har du tänkt på den personen varje dag sen dess eller har något hänt nu som gjort att hon kommit upp i tankarna? 

• Anonym (H)

Var det 20 är sedan och ni aldrig träffades tror jag nog det är glömt och förlåtet från den andra personens håll för länge sen.  Hur kommer det sig att du saknar någon du aldrig träffat efter 20 år?

• Lynx123

Det var länge sedan. Släpp det där. Personen i fråga har säkert gått vidare med sitt liv. Fokusera på din egen framtid i stället.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-16 00:00:41 följande:

Har du tänkt på den personen varje dag sen dess eller har något hänt nu som gjort att hon kommit upp i tankarna? 

Det kommer skuldkänslor ibland och då kan jag tänka på det ett tag och sen släppa det men det kommer tillbaka igen. Ibland tar det flera år innan jag tänker på det igen. Tror det är svårt att släppa för att jag blandade ihop saker när jag var utbränd och fick för mig en gång att personen hade blockerat mig flera gånger men det stämde inte alls när jag nämnde detta och det gav mig en hemsk ångest som jag hade svårt att förlåta mig själv för. Tyckte så synd om personen som var helt oskyldig men det var inget jag gjorde medvetet. Jag var helt enkelt så snurrig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (H) skrev 2024-09-16 00:08:02 följande:

Var det 20 är sedan och ni aldrig träffades tror jag nog det är glömt och förlåtet från den andra personens håll för länge sen.  Hur kommer det sig att du saknar någon du aldrig träffat efter 20 år?

Tack. Som jag nämnde i min senaste inlägg så har jag skuldkänslor för att jag anklagade personen för nåt som denna inte gjort men eftersom det var min psykiska ohälsa så får jag kanske släppa det bara.
    När jag tänker på allt det positiva så kan jag känna saknad för vi hade väldigt kul men jag sabbade det och har försökt förtränga allt det negativa jag gjorde eftersom jag mådde psykiskt dåligt.
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2024-09-16 06:54:19 följande:

Det var länge sedan. Släpp det där. Personen i fråga har säkert gått vidare med sitt liv. Fokusera på din egen framtid i stället.

Tack jag får försöka förlåta mig själv.
  • Anonym (poh)

Det här är garanterat inget som personen funderar på idag. Enda problemet här är spöket i ditt huvud. Att du mår så dåligt över detta många år senare tyder på att du behöver ta tag i din psykiska hälsa.

• Anonym (J)

Väldigt rörig text. Svårläst. Men försök inte tänk på det. 

• Anonym (Göran.)

Lev inte i det förgångna. Lev i nuet. 

romantiserar man dåtiden och känner nostalgi fastnar man i grubblerier och i tiden. 

Svar på tråden Jag ångrar ett beslut som jag tog för väldigt många år sedan