• Anonym (Förvirrad)

Tydliga Gravidsymtom men negativa test

Jag och sambon valde att plocka ut kopparspiralen för ca 3 månader sen för att försöka skapa en liten knott.
    Min mens första dag var 16 augusti och jag har väldigt oregelbunden cykel så det väldigt svårt att veta när min mens var tänkt komma vilket gör det här så mycket svårare.
    Nu har jag haft symtom i ca 1 1/2 vecka nu som började med ömma och svullna bröst (som jag brukar få innan mens), sen har det bara fortsatt med symtom som förstorade och mörkare vårtgårdar, metallsmak I munnen, extrem trötthet, andfåddhet, kraftiga flytningar, humörsvängningar och ett konstigt molande i magen ibland. Ändå fortsätter testen vara negativa.
    Jag förstår verkligen inte vad som händer

• Svar på tråden Tydliga Gravidsymtom men negativa test
  • Körsbärsdalen

Det som händer är att du inte är gravid, alternativt är så tidigt gravid att det inte ännu syns på test. Hade symtomen du upplever berott på graviditet så hade testet varit positivt - det är ju just graviditetshormonet du mäter i urinen som ger just sådana symtom. Så oavsett så beror dem på något annat.

• Daphodil

Vet känslan. :) Tyvärr spelar inga symtom i världen roll så länge testen är negativa. Fortsätt försöka!

• Lynx123

De symptomen kan bero på annat. Nog bra att kolla upp det här med läkare.

• Anonym (Päronet)

Pms- och graviditetssymtom kan vara väldigt lika. 

Ömma bröst är ofta ett symtom på att progesteronet ökat, och det ökar efter ägglossning så jag tycker nog det låter som att du haft ägglossning och är i lutealfasen nu och kommer få antingen mens eller ett positivt test framöver 😊

Svar på tråden Tydliga Gravidsymtom men negativa test