cutepenguin skrev 2024-09-16 14:37:12 följande:
Jag hade planerat kejsarsnitt med mina tvillingar och snittades i maj. Det är verkligen det bästa jag gjort! Allt gick så otroligt smidigt och snabbt. Hade svårt att gå efter snittet MEN inte på grund av att det gjorde ont utan för att jag blev otroligt yr och spydde (pga yrseln) och det har med sannolikhet att göra med att jag förlorade väldigt mycket blod. Men det är som sagt en riktigt bra upplevelse i efterhand!
Eftersom jag var relativt orörlig efter snittet satt jag mest i sängen. Sambon fick springa och hämta mackor, mat och dryck samt ta hand om bebisarna. Men en vattenflaska med sugrör (!) skulle jag rekommendera. Köp även hem större bindor om du blöder mycket och silikontejp så att du kan tejpa snittet (om du vill) när du tagit bort förbandet. Annars var mycket jag köpte hem onödigt så som förlossningsbindor (kastade alla då jag inte blödde så pass mycket). Däremot var nättrosor eller engångstrosor som är större toppen efteråt, tyckte dom var väldigt sköna men funkar lika bra med vanliga lite större trosor.
Va skönt att du haft en fin upplevelse hoppas min blir likadan 🙂 ska också få tvillingar därför jag får snitt.
Okej har tänkt skippa förlossnings bindor & köra vanliga typ natt bindor & i värsta fall får väl sambon gå in på apoteket & köpa när de är dags att åka hem 😊
Hur länge stannade ni på bb innan ni åkte hem?