• Tyra myra

Hur många % trådar/inlägg skrivs av kvinnor?

Efter att ha följt sajten under en tid har jag blivit ganska övertygad om att det mest är kvinnor som skapar och gör inlägg i trådarna.
    Det vore intressant att höra er uppskattning, hur många  % som är kvinnor.

Har en fråga till. Varför tror ni att det är så ?

• Svar på tråden Hur många % trådar/inlägg skrivs av kvinnor?
  • Anonym (Känt)

Det är känt sen länge att typ 98 % av familjelivs medlemmar är kvinnor. En manlig motsvarighet är flashback. 

• Anonym (Tjejen)

Jag tror att det är en jättestor andel män som skriver faktiskt. Inte så många personer men att det finns en grupp riktigt aktiva män, kolla på alla sextrådar eller könskrigartrådar.

Jag tror att det är anonymiteten och den nästan obefintliga modereringen som gör att det blir så sexorienterat, att det trollas hej vilt och att vissa avreagerar sig med saker dom aldrig hade vågat uttrycka i sina antagligen timida liv. Synd på ett forum som var så mkt bättre för ett antal år sen.

• Anonym (P)

Vad är din egentliga fråga? Hur stor andel bland FLs kvinnor som någonsin startar trådar jämfört med männen? Eller hur stor andel av trådar som startas av en kvinna utan att ta hänsyn till hur många olika kvinnor som startar trådar (dvs bland tex 100 trådar, ska det värderas olika som samma kvinna startar alla 100 trådar jämfört med om det är 100 olika kvinnor?)

• Tyra myra
    Anonym (Känt) skrev 2024-09-18 10:51:18 följande:

Det är känt sen länge att typ 98 % av familjelivs medlemmar är kvinnor. En manlig motsvarighet är flashback. 

Hur har man kommit fram till denna siffra? Är det data från sajten eller en skattning?
  • Tyra myra
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-18 10:53:50 följande:

Jag tror att det är en jättestor andel män som skriver faktiskt. Inte så många personer men att det finns en grupp riktigt aktiva män, kolla på alla sextrådar eller könskrigartrådar.

Jag tror att det är anonymiteten och den nästan obefintliga modereringen som gör att det blir så sexorienterat, att det trollas hej vilt och att vissa avreagerar sig med saker dom aldrig hade vågat uttrycka i sina antagligen timida liv. Synd på ett forum som var så mkt bättre för ett antal år sen.

För att förenkla frågan kan vi väl ta bort sex trådarna ur ekvationen.
  • Tyra myra
    Anonym (P) skrev 2024-09-18 10:59:38 följande:

Vad är din egentliga fråga? Hur stor andel bland FLs kvinnor som någonsin startar trådar jämfört med männen? Eller hur stor andel av trådar som startas av en kvinna utan att ta hänsyn till hur många olika kvinnor som startar trådar (dvs bland tex 100 trådar, ska det värderas olika som samma kvinna startar alla 100 trådar jämfört med om det är 100 olika kvinnor?)

Frågan är mycket enkel. Hur stor andel av aktiva på FL är kvinnor?  Vad tror du? 
  • Anonym (P)
    Tyra myra skrev 2024-09-18 11:08:53 följande:
    Frågan är mycket enkel. Hur stor andel av aktiva på FL är kvinnor?  Vad tror du? 
    Om frågan är enkel hade du kunnat skriva den på en gång. Innebörden i frågan i rubriken är nämligen en helt annan.
  • Tyra myra
    Anonym (P) skrev 2024-09-18 11:10:22 följande:
    Om frågan är enkel hade du kunnat skriva den på en gång. Innebörden i frågan i rubriken är nämligen en helt annan.
    Har du en skattning eller ?
  • Anonym (P)
    Tyra myra skrev 2024-09-18 11:28:42 följande:
    Har du en skattning eller ?
    Nej, finns inget vidare underlag för att göra en relevant skattning. Tidigare vet jag att jag sett en siffra som visar en överväldigande majoritet kvinnliga medlemmar men då många lämnat FL vet jag inte hur det ser ut idag. 
  • Tyra myra
    Anonym (P) skrev 2024-09-18 13:03:19 följande:
    Nej, finns inget vidare underlag för att göra en relevant skattning. Tidigare vet jag att jag sett en siffra som visar en överväldigande majoritet kvinnliga medlemmar men då många lämnat FL vet jag inte hur det ser ut idag. 
    Det verkar vara flest män i kategorin Samhälle, medan det verkar vara några få i Känsliga rummet.  

När jag tittar på sex och samliv så upplever jag att det är fler kvinnor som är aktiva där. 

Har jag fel eller?
Svar på tråden Hur många % trådar/inlägg skrivs av kvinnor?