• Anonym (Flytta)

Västertorp

Hej, 

Vad har ni för åsikter och tankar om Västertorp? Bra? Dåligt? Tryggt? Stökigt? Tråkigt? Bra att bo med barn? Med tonåringar? Bättre förr? Bättre nu?

Give me all you got!

• Svar på tråden Västertorp
  • Anonym (Flytta)

Uppar tråden 😃

• Anonym (Hm)

Vi bor i Hägerstensåsen, som är stationen innan västertorp. Områdena smälter ihop ganska bra med varandra och har fina parklekar, ett mindre centrum och bra kommunikation. Under det senaste åren (och i takt med att flyktingboendet byggdes på personnevägen) har det dock blivit en hel del fler otryggheten, speciellt på kvällarna. Det är inte familjerna eller de äldre i huset som orsakar skada, utan de ungdomsgäng som bildats. Huruvida västertorp är bra eller inte beror liten vilken sida av området man bor på. Västertorp ner mot axelsbergshållet är jättefint. Då använder ni Hägerstensåsen tunnelbana. Andra sidan är mer, rörig. inte specifikt farlig, men orolig. 

• Anonym (Flytta)

Tack för svar! Jag tolkar det som att du fortfarande tycker att det är ett tryggt område? 🙂 Ok att ta sig hem själv sent från tunnelbanan? 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Flytta) skrev 2024-09-19 18:16:54 följande:

Tack för svar! Jag tolkar det som att du fortfarande tycker att det är ett tryggt område? 🙂 Ok att ta sig hem själv sent från tunnelbanan? 

Både lite ja och nej. Västertorp har förändrats enormt under de senaste 10 åren. Jag vet att många haft problem med just gäng och lägenhetsbytesannonserna tyder på att många vill flytta därifrån. Om det fortfarande är så idag är svårt att säga, men att hitta bostad där är inte svårt. Vilken adress handlar det om? Det är ju naturligtvis inte stans mest osäkra område, men skulle jämföra det mer med Fruängen än jämföra det med övriga delar av Hägersten. 
Svar på tråden Västertorp