• Anonym (Barnlängtan)

Gravid eller ej?

Hej! 

Enligt flo-appen hade jag ägglossning den 1-2e september. När vi myste den 3e så gjorde det ont i livmodertappen oavsett ställning men vi körde klart ändå. läste att man kan få ont sådär vid ägglossning. 

Veckan efteråt så började jag få som mensvärk, och avsmak för all mat. Ingenting lockar, men blir ju hungrig så tvingar i mig ändå förstås. I fredags förra veckan (13e) så fick jag metallsmak i munnen. Men bara den dagen. Bim igår, onsdags. I måndags lunch fick jag en blödning, rött blod. Inte spottings utan mer mensliknande: inga klumpar dock. Men sen var det inte mycket mer. Hade tampong i men den fylldes aldrig direkt o det var mer brunt än rött sen. & upphörde helt runt lunch dagen efter. 

idag och igår brunaktiga flytningar. Igår extrem yrsel & lite illamående så fick inte ens ta bussen hem från jobbet själv. Oförklarligt. 

negativa test igårkväll och i söndags morse. 

vad tror ni? 
    aldrig varit gravid tidigare o har PCOS. Läst om flera som inte plussat förens långt efter bim. När plussade ni? Vilka symptom? någon som känner igen sig i mig? 

• Svar på tråden Gravid eller ej?
  • Anonym (Barnlängtan)

Kan tillägga att mensvärken har hållit i sig sedan den började. idag känns det mer som träningsvärk utan att ha tränat alltså. 

samt att jag o sambon myste kvällen innan jag fick blödningen; om det har betydelse. 

• Anonym (S)

Mitt tips är att sluta leta symtom det kan göra en skengravid. Jag blev skengravid några gånger. Lev på som vanligt. Kommer inte mensen när den ska så tar du test.

Nu är alla graviditeter olika men jag tror det är väldigt ovanligt att få gravidsymtom så tidigt. Man kan må illa av att man fått i sig någon bakterie, smaksinnet kan förändras av virus. Jag hade en tid nyligen då mycket smakade kemikalie och tyckte det smakade som de ändrat receptet på många varor i butiken. Tex oboyen,falukorven, havredrycken. Hade inte märkt av att jag vart sjuk och var inte gravid heller. 

Av mina 4 graviditeter har jag fått symtom efter vecka 8 

• Anonym (Barnlängtan)
    Anonym (S) skrev 2024-09-19 11:12:40 följande:

Mitt tips är att sluta leta symtom det kan göra en skengravid. Jag blev skengravid några gånger. Lev på som vanligt. Kommer inte mensen när den ska så tar du test.

Nu är alla graviditeter olika men jag tror det är väldigt ovanligt att få gravidsymtom så tidigt. Man kan må illa av att man fått i sig någon bakterie, smaksinnet kan förändras av virus. Jag hade en tid nyligen då mycket smakade kemikalie och tyckte det smakade som de ändrat receptet på många varor i butiken. Tex oboyen,falukorven, havredrycken. Hade inte märkt av att jag vart sjuk och var inte gravid heller. 

Av mina 4 graviditeter har jag fått symtom efter vecka 8 

Jag försöker verkligen inte leta symtom, utan det har kommit pö om pö. Jag är mer inställd på att jag inte är gravid men blir förvirrad i o med det jag känner och upplever. Just nu blir jag glad oavsett svar bara jag får ett svar liksom. Har läst om många som inte plussat förens 7-14 dagar efter bim (vilket är om 1-2 veckor för mig). O vissa inte förens v 7-8-9-10-11-12. & då har de testat negativt innan. Men som sagt, jag är ändå inställd på negativt men det är klart man undrar. 

Läser man olika trådar här så är det många som känt symtom både tidigt o senare, så precis som du säger så är alla olika. För mig handlar avsmaken inte om att jag tycker att det smakar annorlunda på så vis utan snarare att jag ändrat smaklökar kring vad jag tycker är gott. Så är väldigt säker på att det inte handlar om någon bakterie eller virus. Tack ändå för input! 

• Anonym (S)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2024-09-19 11:55:12 följande:

Jag försöker verkligen inte leta symtom, utan det har kommit pö om pö. Jag är mer inställd på att jag inte är gravid men blir förvirrad i o med det jag känner och upplever. Just nu blir jag glad oavsett svar bara jag får ett svar liksom. Har läst om många som inte plussat förens 7-14 dagar efter bim (vilket är om 1-2 veckor för mig). O vissa inte förens v 7-8-9-10-11-12. & då har de testat negativt innan. Men som sagt, jag är ändå inställd på negativt men det är klart man undrar. 

Läser man olika trådar här så är det många som känt symtom både tidigt o senare, så precis som du säger så är alla olika. För mig handlar avsmaken inte om att jag tycker att det smakar annorlunda på så vis utan snarare att jag ändrat smaklökar kring vad jag tycker är gott. Så är väldigt säker på att det inte handlar om någon bakterie eller virus. Tack ändå för input! 

Vad bra :) Ta bara varje dag som den kommer :) Jag vet att man kan bli lite otålig när man så gärna vill bli gravid och jag själv upplevde såhär i efterhand att jag blev mer uppmärksam på min kropp, mina känslor vilket gjorde att jag ibland tänkte att jag kanske är gravid då jag märkte av någon slags förändring och sen har det visat sig att det berott på annat än graviditet. De gånger jag faktiskt vart gravid har första symtom vart utebliven mens och har plussat då runt 1-2 dagar efter beräknad mens. Men har vart så tidigt så inga andra symtom. 

Smaksinnet kan förändras utan graviditet och så även vad man gillar och inte gillar. :) Har t.o.m haft cravings utan att vara gravid. Hade en period för ca.4 år sedan då jag hade cravings på gröt. i månader åt jag gröt till middag varje dag. Varierade mellan havregrynsgröt, risgrynsgröt och mannagrynsgröt sen blev det lite för enformigt så fick googla fram recept på andra grötsorter och började göra vetemjölsgröt, kornmjölsgröt och grahamsgröt. 

När skulle du haft mens? 
Svar på tråden Gravid eller ej?