Anonym (Ann) skrev 2024-09-21 00:09:52 följande:
Inte riktigt i samma situation, pappan har ena barnet 50% men det andra bor hos mig heltid, pappan träffar det en gång i veckan i snitt. Han missar viktiga möten gällande stora barnet och prioriterar alltid sitt första barn från tidigare förhållande före våra två. Han har aldrig köpt nåt till minsta barnet och hans släkt har inte träffat det.
Så jag förstår till viss del.
Och jag förstår vilket jobb du gör! Det är inte lätt att vara själv med 2 barn. Nu är dina visserligen i en annan ålder och det är nog andra utmaningar än jag möter men fan vad grymma vi och andra mammor(föräldrar) i samma situation är.
Angående studenten så får du bjuda andra viktiga människor, vänner! Förhoppningsvis tar sig farmorn i kragen tills dess och inser vad hon sysslar med men om inte så se till att det finns andra viktiga vuxna där.
Fortsätt göra det du gör för dina barn och försök strunta i exet. (Narcissister är vanligtvis snabba med att kalla andra för narcisdistika)
Tack för svar! Ja, alltså, vi har ju min sida som kommer på studenten med mormor, morfar, moster, kiusiner och gammelmormor. Min dotter har även en pojkvän och han kommer med sin familj. Jag hade tänkt boka lokal men nu när exet och hans sida valt att strunta fullkomligt i henne har min fantastiska särbo sagt att vi kan vara i hans hus, det är stort och det finns även en stor trädgård (jag bor i lägenhet). Min dotter tyckte det var en bra idé så vi kommer vara där.
Jo, mina barn är äldre, 16.5 och 18 men de har båda npf-diagnoser så det har varit en del med dem men visst, det är så klart lättare nu i deras ålder än om barnen varit små.
Ja, jag tror mitt ex är narcissist, sedan vi separerade har han varit riktigt obehaglig. Han tycker vi hade det jättebra, han tyckte han gjorde mig till en bättre människa osv. Jag är enligt honom psykiskt sjuk vilket han sagt till våra barn flera gånger. Han har inte en enda gång frågat något om min särbo till våra barn, om han är snäll osv. Han är så fruktansvärt egoistisk och vill inte komma pga studenten pga mig. Att bita ihop en dag för sitt barns skull existerar inte.