• Miatheone

Letrozole, följas åt?

Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-15 05:24:08 följande:
    Köpte ett storpack för att inte riskera stå utan 😂😂 easy@home från amazon som känner av redan vid 10 istället för 25!

Igår när jag var och kissade precis innan jag lagt mig fick jag samma som förra cykeln fast på äl+7. Ljusbrunt/rosa på pappret. Förra cykeln är jag relativt säker på att jag fick en kemisk graviditet då jag fick flera mycket svaga graviditetstest från olika märken och sedan kom mensen. Nu hoppas jag detta är ett bra tecken. Idag började jag dessutom må illa. Men, negativt test! Får fortsätta testa på morgnarna så får vi se 😄
    Åhh så roligt låter ju lovande. Hoppas hoppas verkligen det tar sig för dig 🥰
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-15 15:15:41 följande:

Fanns bara små blåsor och ingen större än 10 mm när jag var på VUL idag, så ska kika i början på nästa vecka om någon bestämt sig för att växa mer. Ett ägg verkade dock lite större än de andra och slemhinnan såg bra ut, så det finns ändå möjlighet att den kan växa sa gyn. Fanns nån injektion man kunde ta för att stötta tillväxten sa hon, frågade inte vad det var men är det någon som vet? Har ju redan Ovitrelle på recept så det är inte den.

Låter precis som för mig då. Ingen större än 10mm och en som såg ut att vara störst på vänster sida.Hoppqs på att det växer till sig för oss båda. Hmm ingen aning vad det kan vara bara hört om typ "trigger shot"(någon typ av spruta) som hjälper till att få ägget att släppa men ingen aning om det är samma, sett många på tiktok som tagit det i samband med letrozol. 
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-15 21:22:57 följande:
    Hade också störst på vänster sida, vi får verkligen hålla tummarna för oss! Ska tillbaka på tisdag så hoppas det går bättre då, förhoppningsvis att man slipper ta sprutor men gör det såklart i värsta fall.
    Frågade om man kan få dubbel dos letrozol nästa gång om det inte tar sig, men gyn sa att det kan leda till att man får två eller tre äggblåsor. Skulle verkligen inte vilja ha tvillingar så jag hoppas enkel dos räcker 
    Ja jag tänker att läkarna vet bäst och hur man ska gå vidare om det inte tar sig denna gång, kan ju som sagt vara så att dem vill se hur kroppen "vänjer sig " vid letrozolen. Härligt ändå att du ska dit redan på tisdag, jag ska iväg på torsdag och hoppas då på positivt besked. Känner av lite värk på vänster äggstock men behöver ju inte betyda något , haft så innan och inte ens då haft ägglossning så. Men känns som man letar efter minsta lila symptom här nu i väntans tider 🤣😅
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-16 13:45:02 följande:
    Ja läkarna ser ju trots allt sånt här varje dag och borde veta bäst. Tog en dos pergotime för typ 8 år sen hos samma gynekolog och då var mina äggstockar lite långsamma också med att utveckla äggen, men det blev ju ändå ett barn på första försöket. Så tycker inte man behöver tappa hoppet bara för att det går lite trögt just nu.
    Men ja man känner ju efter rätt mycket FlörtSkrattande 
    Skönt ändå att det gick på första försöket då. För mig blev det en spontangraviditet medans jag gick på p-piller för cirka 6 år sen 😅🤣
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-11-16 18:32:52 följande:
    Min son på 11 är gjord på ppiller. En riktig hoppsan. Nr2 tog ca 8 mån. Nu sitter man här efter 7 månader och har ledsnat totaaaalt på att vänta..
    Förstår verkligen det här med att vara trött på att vänta. Plockade ut min pstav i början av 2022 och väntat sen dess på ett syskon och hoppas nu på att letrozolen ska hjälpa 🙂
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-18 09:02:16 följande:
    Åh vilken väntan. Jag blir lite bitter och känner att jag inte riktigt orkar lägga ner typ 200% av min tankekraft om det inte tar sig snart. Blir heller inte yngre (är 34) och har redan barn att lägga fokus på. Det är bara att jag och maken saknar gemensamt vilket skaver. Samtidigt börjar försöken ta kraft från psyket. Man försöker ju varje månad, men om letrozol inte är tillräcklig för att hjälpa så backar vi nog ur detta. 😭 Då får man istället acceptera ödet. Vi får väl se vart livet tar oss. Hade en bra känsla tidigare i cykeln men idag var testet negativt och då fick jag direkt en dålig känsla. Hoppas det vänder. Bim på lördag och äl+10 idag. 
    Förstår, samma här fungerar det inte med letrozol så kommer vi inte göra något ytterligare eftersom vi har 1 gemensamt barn sen tidigare och har inte pengar till IVF. Men du har ju fortfarande chans till ett plus denna månad 🙂
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-19 13:35:13 följande:
    Gick på VUL idag men det hade hänt absolut ingenting med mina ägg så det blev ingen ägglossning... Fick provera för att framkalla mens istället. Är så besviken 
    Men vad tråkigt hållde tummarna för dig idag då jag lade på minnet att det va dags för VUL för dig idag. Provera tog jag denna cykel och fick mensen cirka 6 dagar efter avslutad kur. 

Ska själv iväg på torsdag förmiddag på VUL och har börjat testa för ägglosning men inget i sikte än och har inga större förhoppningar då det verkar som vi hade samma utgångsläge sist med äggblåsa på max 10mm.
  • Miatheone

Nee var som som jag trodde hade inte hänt någonting alls sen förra gången så nu är vi tillbaka på ruta  0 igen. Ska börja med provera om 20 dagar sen blir det dubbeldos letrozol och hoppas verkligen det fungerar nu. 

• Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-21 11:11:41 följande:
    Vad tråkigt att det inte hänt något! Hjärta 
    Hur kommer det sig att du måste vänta 20 dagar på att få börja med provera? 
    Ifall min egna mens kommer igång så vill dem vänta 3 veckor först. Den är ju rätt oregelbunden allt ifrån 30-70 dagar så. Men har svårt att tro att den kommer komma igång med tanke på ingen ägglossning. Denna väntan är så tråkig vill bara ha ägglossning nån gång så man iallafall har en chans att bli gravid. 
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-21 11:34:17 följande:
    Okej, jag förstår. Ja väntan är absolut värst. Känner som du, önskar att man åtminstone hade ägglossning så man kunde få en chans att bli gravid. Vi håller tummarna för att dubbeldos funkar för oss båda framöver Hjärta Min gyn brukar ta några veckor julledigt så hoppas att åtminstone få en ägglossning innan man måste ta juluppehåll.. 
    Ja det håller vi tummarna för. Här får man ju tyvärr vänta in i januari nästan om inte mensen mirakulöst dyker upp tidigare. 
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-21 18:45:25 följande:

Nu känns typ hoppet ute. Hur kan man inte få ett plus på äl+13 liksom. Förväntar mig spottings imorgon och mens lördag. Tyvärr. Men man kan ju hoppas på mirakel. Har drömt om bebis så mycket denna vecka.

Nej än är inte hoppet ute. Beror ju på hcg:t, vissa plussar ju senare än på äl+14 till och med. Hoppet är ute först när mensen kommer. 
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-22 08:25:29 följande:
    Min temp sjönk lite idag så har ställt in mig på mensen till 110%. 💔 får hoppas på ett julmirakel istället.
    Men så tråkigt😕, jag siktar in mig på nästa år tyvärr och hoppas på tur i början av året. Hade ju inte kunnat börja året på ett bättre sätt isåfall 😃
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-23 08:33:46 följande:

Hörrni idag gick tempen upp..........

Vågar inte tänka positivt ens men det är bim och ingen mens ännu och hög temp. Wtf liksom. Kommer inte mensen under dagen ska jag se om jag kan fixa ett test någonstans och testa ikväll. Är inte hemma nämligen och givetvis inga tester pga tempdroppen igår.. ????

Ååh hoppas verkligen, håller alla mina fingrar och tår här för dig. ❤️❤️
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-11-24 16:15:45 följande:
    Känner mig så ledsen idag. Tempen har ju aldrig betett sig så. Och jag brukar aldrig få senare mens än äl+14/15 när ägglossning är bekräftad. Igår var testet negativt och idag har jag spottings så nu drar mensen igång ordentligt senast imorgon. Hur fan är det möjligt. Inga andra tecken  på mens men testerna är ju negativa och tempen sjönk till imorse igen. Så ledsamt. Är så ledsen. Varför kan det inte bara ta sig.

Först var det för att jag behövde ägglossningsstimulering och när man väl får det så ger det inte heller resultat. Vad är det som är fel. Vill bara grina.

Dessutom hade jag både denna och förra månaden med letrozol en "implantationsblödning" runt äl+6/7. For what exactly? Det fäster ju fan inte. Usch. Ska deppa lite sen upp på hästen igen.
    Men så tråkigt. Ja känns ju inte lätt detta. Verkar ju som din ägglossning kommit igång av letrozolen iallafall, har du tagit enkel eller dubbel dos? 

Hoppas verkligen det löser sig för dig och att december månad blir månaden du äntligen får ett plus. 
  • Miatheone

Hur går det för er tjejer? Själv ska jag påbörja provera kuren imorgon sen dubbeldos letrozol när blödningen kommer igång (antagligen om lite mer än 2 veckor) 

• Miatheone
    Barnlängtan2024 skrev 2024-12-10 16:29:34 följande:
    Hej!!
    Hoppar in här.Avslutade kuren med provera i fredags och fick mens samma dag. Började med Letrozol 7,5 mg i söndags. Tredje dagen idag och jag känner mig så extremt trött!! 
    Har VUL nästa onsdag, hoppas hoppas. Min fjärde runda.  Första fick jag ingen på 2,5, andra fick jag ägglossning på 5 mg men ingen graviditet, körde 3e rundan med 5 mg, inget ägg i sikte. Så nu på 7,5 mg. Hoppas hoppas! 
    Ååh håller tummarna. Har själv kört en kur med letrozole 2.5 mg men inget hände därav 5mg denna gång och hoppas på ägglossning iallafall så det finns en chans att bli gravid.
Svar på tråden Letrozole, följas åt?