• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-13 09:42:26 följande:
    Spännande, Håller alla tummar och tår för dig här. Imorgon är det dags för VUL och se om det hjälpt något. Supernervös. 
    Åh fattar din känsla. Jag kände samma. Men för mig gick det ju bra! Håller alla tummarna!
  • Marie8989
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-13 18:28:36 följande:
    Denna månad hade jag positivt ägglossningstest (vanlig sticka) dag 16 och ägglossningen bekräftades med temp dag 17. Äl+5 nu, satsar på att börja testa om några dagar pga svårt nyfiken 😂

Håller alla tummar inför fredag 😍
    Det låter smart att köra med både test och temp! Tror du borde kunna testa om typ 5 dagar, spännande! Skrattande

Är lite osäker på om jag ska prova med ägglossningstest, är bara rädd att bli stressad. Och temp kanske blir felaktigt när min lilla ettåring väcker mig femtioelva gånger på natten Obestämd får hoppas att letrozol och ovitrelle räcker annars får jag tänka om till nästa försök Skrattande
  • Miatheone

Nu har jag varit iväg och äggblåsor fanns men ingen större än 10mm så ska tillbaka nästa vecka  för ytterligare en koll och se om någon växt till sig. 

• Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-14 12:55:17 följande:

Nu har jag varit iväg och äggblåsor fanns men ingen större än 10mm så ska tillbaka nästa vecka  för ytterligare en koll och se om någon växt till sig. 

Men underbart att det ändå fanns blåsor ❤️ håller tummarna 
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-14 17:02:27 följande:
    Men underbart att det ändå fanns blåsor ❤️ håller tummarna 
    Ja så det är ju positivt, ska börja testa för ägglossning på tisdag ifall det tar sig. Hoppas det bara är så att den är lite sen nu första gången med letrozol. 
  • Marie8989
    Miatheone skrev 2024-11-14 17:18:53 följande:
    Ja så det är ju positivt, ska börja testa för ägglossning på tisdag ifall det tar sig. Hoppas det bara är så att den är lite sen nu första gången med letrozol. 
    Kan ju vara som så att kroppen behöver lite tid att vänja sig såhär första gången HjärtaJag har ärligt talat inga större förhoppningar inför mitt vul i morgon,  tror det kan ta lite tid för kroppen. Kanske man behöver se över dosen dessutom Glad
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-14 18:16:46 följande:
    Kan ju vara som så att kroppen behöver lite tid att vänja sig såhär första gången HjärtaJag har ärligt talat inga större förhoppningar inför mitt vul i morgon,  tror det kan ta lite tid för kroppen. Kanske man behöver se över dosen dessutom Glad
    Ja men precis????. Känner lite detsamma inför nästa vecka. Är så van vid negativa tester nu efter dessa år med försök så blir inte förvånad 🤣
  • Anonym (Junibebis?)

Håller tummarna för er!
    Jag är på äl+6 idag. Helt sjukt. Känner dock 0. Det sägs ju att man kan få symtom såhär dags men not me. Möjligtvis pms. Känslosam och arg typ hela tiden 😂 kan liknas med en pmskossa skulle jag tro.

Kanske smygtestar imorgonbitti just for fun. Såklart att det blir negativt när det är så tidigt men har typ 50 stickor så kan unna mig en om dagen nu tänker jag😂 #crazyperson

• Marie8989
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-14 20:16:08 följande:

Håller tummarna för er!
    Jag är på äl+6 idag. Helt sjukt. Känner dock 0. Det sägs ju att man kan få symtom såhär dags men not me. Möjligtvis pms. Känslosam och arg typ hela tiden 😂 kan liknas med en pmskossa skulle jag tro.

Kanske smygtestar imorgonbitti just for fun. Såklart att det blir negativt när det är så tidigt men har typ 50 stickor så kan unna mig en om dagen nu tänker jag😂 #crazyperson

Haha klart du ska unna dig ett test, det är ju jättespännande att testa! Skrattande speciellt när man vet att man faktiskt ägglossat och att det finns en chans Nalle

Undrar just hur bra äggkvalitet man har, har läst att när man har PCO eller multifollikulära äggstockar att man har bättre kvalitet. Undrar just HUR mycket bättre chans man egentligen har om man nu lyckas få till en ägglossning Glad
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-14 20:16:08 följande:

Håller tummarna för er!

Haha kör på. Såg i journalen nu från ultraljudet att mina äggstockar har PCO-utseende så skulle inte förvåna mig om jag också har PCOS då jag misstänkte det ett tag men inget som är utrett ännu. Ojoj 50 stickor du är garderad hör jag. Ska börja testa för ägglossning på tisdag så har sprungit runt som en galning för att hitta clear blue digital men slut överallt så fick köra på expressleverans från nätet 🤣 Så kul att testa när man iallafall vet att man haft ägglossning😀
Svar på tråden Letrozole, följas åt?