Relationsproblem
He!
tänkte fråga om relationsråd.
Jag bor med min sambo, har en dotter från ett tidigare äktenskap som är 7 år och en bebis som är 7 mån.
Min sambo brukar öppet kritisera mig. Det kan vara allt från att mitt hår är hemskt fult och ser ut som en golvmopp eller att jag är dum i huvudet när jag försöker skoja till det. Jag har aldrig hört honom säga ngt kärleksfullt till mig.
Bland vänner och bekanta så har det aldrig varit ngn som pratar respektlöst till mig. Jag är väldigt framgångsrik i min karriär som läkare, en uppskattad kollega. Tjänar 3 ggr så mycket som min sambo.
I hemmet så jobbar jag på så mycket jag orkar. Jag lagar det mesta av maten, handlar, tar mest hand om barnen. Städar gör vi båda men kanske mest han då jag inte hinner med tanke på de andra grejerna. Utejobb med fix gör han för det mesta.
Nu har min 7åriga dotter börjat bli ledsen och menar att sambon alltid säger nej till allt hon vill göra, det kan vara småsaker. Hon säger att det va bättre förut när hon och jag levde tillsammans men att hon nu måste finna sig i att ha honom i hennes liv. De delar fina stunder också.
synpunkter? Är det en relation värt att vara i?