Inlägg från: Anonym (Aa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aa)

Ensamt

Anonym (Hmm) skrev 2024-09-22 21:48:05 följande:

Inte för att vara sån..... me vad gör du själv för att piffa till relationen? Föreslår du mysiga filmkvällar, restaurangdejter, trevliga utflykter, spännande nya aktiviteter? Uppvaktar du henne öht i vardagen, visar kärlek, ömhet, lust..? Vad säger sambon om situationen? Vet hon om att du tycker att det går i slentrian och hur känner hon kring detta?

Det ligger nåt i det du säger.. Men det finns även gränser.. Blir du avvisad tillräckligt många gånger så orkar man till slut inte. Är liksom inte så att man får nåt tillbaka.

Hon är en "blå" person om du förstår. Alltid rätt, ser aldrig fel i sitt beteende.
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-09-22 21:49:23 följande:

Sedan det att du skriver att ni aldrig pratar om känslor, beror det på att du är en sån som "biter ihop"? Kanske något att jobba på där, oavsett. Du behöver inte prata med andra om känslor, bara med din sambo!

Ja säkerligen, jag har trust issues o pratar sällan om mig själv till andra.

Sen är hon en person som hellre rättar eller ger råd. Ibland skulle man bara vilja ha en som lyssnar o stöttar.. Svårt att förklara. 
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-09-22 21:57:59 följande:
    Och hur är det med trivseln? Är ni sams annars eller är det mycket smågnabb och irritation? Sånt sätter iaf totalt stopp för min egen del, då är jag inte alls mottaglig för någon som helst uppvaktning.

Tror du att hon känner att ni är jämställda i relationen, eller tycker hon att hon minsann gör "allt" och du nästan ingenting? Sånt kan också påverka.

Blå vete sjutton om jag har koll på. Kortsynt och omogen egoist är väl ord som annars känns passa in.
    Det tuffar på i vardagen om man säger så. Jobb, ungar, läggdags sen lägger hon sig tidigt. 

Gnabbas sällan, tror båda försöker undvika det o går ifrån. Dock kan klart irritation ligga i luften i perioder. 

Vill säga att vi är jämställda. Båda städar o gör mat o andra måsten. Sen gör jag även allt utomhus Men hon handlar (online). 
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Gustav) skrev 2024-09-23 02:06:31 följande:

Det blir nog inte lättare bara för att du skriver två exakt likadana trådar 

Nä, blev nåt knas med dubbelpost. Fattar inte hur jag ska bli av med dem heller
Svar på tråden Ensamt