FÖRLOSSNINGSSKADOR ⚔️
Hej! Jag födde barn för 3 månader sen. Första barnet, gick äver tiden 10 dagar o Blev sedan igångsatt under 4,5 dagar (!). Extremt. Någon mer som varit med om det?
Förlossningen gick ok men med bpde värkstimulerande dropp o en Epiduralbedövning så behövde min kropp hjälp av sugklocka för att få ut barnet. Och vid användning av sugklocka sötts ju i 80 % av fallen ett klipp (för att kontrollera bristningen). klippet var väl ca 2 cm o sattes snett nedåt i nederkant.
Detta klipp har sedan varit ett helvete att läka. Jag blev sydd ut- och invändigt. Stygn gick sedan upp o jag fick bla infektion. Fick sedan en rekonstruktion 3 veckor efter födsel (10 nya stygn ut- o invändigt), med enorm smärta 1 v efter. såhär 2 månader efter rekonstruktionen har jag varit fram o tillbaka på Huddinges gynavdelning med diverse problem och åkommor. Nu sist fick jag höra att ?allt ser ändå bra ut m tanke på att du fortf är så pass nyförlöst?.
Jag känner varje dag obehag från könet. Allt från torra slemhinnor till buktande slidväggar o ev. även hängande livmodertapp samt stramning från ärrvävnad. Någon mer som har erfarenhet av detta? Eller iaf något av allt detta?
/E