• Anonym ("mormor" snart)

Dotterns svek

Trots att min dotters pappa valde att överge oss när hon var mycket liten, vi har haft det svårt ekonomiskt och jag har haft en kronisk smärtsjukdom, har jag gett min dotter den bästa möjliga uppväxten. Jag har offrat så oerhört mycket för henne. Trots detta har hon alltid bara tänkt på sig själv och aldrig lyssnat på mina råd. Jag har försökt få henne att välja en bra man men hon har hängt ihop med en fattig ambitionslös karl ett tag nu, och idag kom nådastöten: de ska ha barn. 

Hon bor idag långt ifrån mig och jag trodde att hon skulle ta sitt förnuft till fånga, då jag behöver mycket hjälp från henne i och med min sjukdom, men nu blir hon ju fast där. Och hur ska hon hinna hit när hon har en unge på halsen? Något jag starkt avrått ifrån. Jag anser dessutom inte att hon är lämpad som förälder, då hon är lynnig och egocentrerad, rent av elak ibland. Jag känner mig oerhört sviken och förbisedd. Förbryllad över hur hon kunde utvecklas till en så egoistisk människa. Hennes pappa var förstås likadan. En riktig psykopat. Jag vet inte om sådant kan gå i arv? 
    Hur kunde det bli så fel, trots mina ansträngningar? Kommer man någonsin över ett sådant svek? Just nu har jag ingen lust att se henne alls. 
  • Svar på tråden Dotterns svek
  • Anonym (surebabe)

Vänta tills imorgon. Det känns alltid bättre att starta trådar på en fredag.

• Anonym (Linda)

Men det är ju inte din dotters ansvar att ta hand om dig? Hon är ju vuxen och måste ju kunna få leva sitt liv som hon vill. Och är det nåt barn lär en så är det just att bli mindre självisk. Mellan raderna tycker jag det är du som verkar självisk, vad menar du att du har offrat för henne? Är det vad du säger till henne också? Tycker sånt är så lågt, barn har inte bett att få komma till jorden, förstår mig inte på föräldrar som typ försöker ge sina barn dåligt samvete för att de typ finns till.

• Anonym (H)

Din dotter är inte skyldig dig någonting. Du har satt henne till världen utan att hon bett om det. Nu är det du som ska låta henne leva sitt eget liv. 

• mammatill6

Började först bli upprörd. För att sen inse att ingen är så här korkad. Snyggt försök...

• Anonym ("mormor" snart)

Det är en genuin frågeställning. Men familjen betyder kanske inget i dagens samhälle längre? 

Jag förstår att hon är vuxen och gör vad hon vill. Men jag trodde verkligen att man även i en mor- dotterrelation gör ömsesidiga anpassningar. Inte bara att hon ska leva som att jag inte fanns, när det är jag som tagit hand om henne i 19 år. 

• Anonym (M)
    mammatill6 skrev 2024-09-26 17:54:56 följande:

Började först bli upprörd. För att sen inse att ingen är så här korkad. Snyggt försök...

Haha samma här, fast så börjar man ändå fundera... Man har ju blivit förundrad många ggr förr över hur korkade folk faktiskt kan vara. Så ändå inte en omöjlighet att det kan vara på riktigt. 
  • Anonym (Lena)

Jag vet svek. i somras så kastade min pojkvän en blöt handduk på marken precis när jag gick så jag snubblade. det var halt klinket vid poolen o Rhodos. Trillade in i baren och slog mig blodig. Det är ett riktigt svek

• Anonym (E)

Ehhh....nej det är inte din dotter som verkar vara "självisk" eller "elak". Jag tycker att det låter som att du är avundsjuk på din dotters liv, vilket är trist. Det låter som att ditt liv inte blev som du egentligen hade tänkt dig, och nu vill du dra ner din dotter i skiten. 

Om du vill ha kvar henne i ditt liv så tycker jag du borde fundera på varför du uttrycker dig så elakt själv om din egen dotter. Det finns mer till livet än pengar, och om din dotter är lycklig så borde det vara tillräckligt för dig.

• Anonym (Trollsson)

Kommer ordna sig.

• Anonym
    Anonym ("mormor" snart) skrev 2024-09-26 18:03:31 följande:

Det är en genuin frågeställning. Men familjen betyder kanske inget i dagens samhälle längre? 

Jag förstår att hon är vuxen och gör vad hon vill. Men jag trodde verkligen att man även i en mor- dotterrelation gör ömsesidiga anpassningar. Inte bara att hon ska leva som att jag inte fanns, när det är jag som tagit hand om henne i 19 år. 

Nejdå, det behöver du inte oroa dig för. Det är ett osedvanligt kasst trollningsförsök, även om du tydligen inte ens ser det själv än. En dag kanske du vaknar och nås av insikten att du är ett troll.
Svar på tråden Dotterns svek