• Mister1978

Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet

Jag lever i ett förhållande där min fru knappt alls är intresserad av eller vill ha närhet och sex. Detta tär väldigt mycket på mig. Jag har inga jätteförväntningar tycker jag själv, skulle vara nöjd med 1-2 gånger i veckan och att man däremellan är fin mot varandra genom beröring, pussar, kramar mm.

Det skulle vara intressant att höra från särskilt kvinnor om ni varit eller är i denna situation. Om man älskar sin partner, varför vill man då inte försöka tillfredställa ett behov hos den. Jag försöker alltid utgå från min frus behov när jag gör saker för henne. Och ibland är det saker som jag själv kanske inte tycker är så roliga men de känns bra när jag gör dem för henne då jag vet att hon blir glad. Min slutsats blir att min fru inte bryr sig om mina behov på samma sätt och inte är mån om att jag ska vara glad. Det är ganska tråkigt att känna.

Jag tycker detta är väldigt frustrerande då det pågått i flera år. Varje gång jag tar upp det och vill prata om det blir hon irriterad och det blir nästan värre än innan. Så jag går i tankar om jag ska lämna eller tom vara med någon annan. Men helst av allt hade jag ju velat lösa detta ihop.

• Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet
  • Anonym (Ensam pappa)

Va i en liknande läge som du beskriver. En lång historia kort, hon hade tappat intresset för mig och lämnade mig med 2 barn och en hund...
    Säger inte att det är samma för er, men låter väldigt lika.

• Anonym (Den)

Skulle du vilja att din fru hade sex med dig trots att hon helst sluppit alltså?

• Anonym (Linda)

Sex ska ges av ömsesidig vilja för att man är attraherad, kåt och vill ha sex/ge njutning. 

Om det inte sker är det dags för självrannsakan av i första hand förhållandet som sådant, sig själv som partner i andra hand och utifrån perspektivet motparten i tredje hand. Hur sexig är man själv som partner? Hur bra förhållande har man egentligen?  Och är det inte så att dom bitar som inte fungerar faktiskt är en högst trolig orsak till att sexlivet uteblir? 

Jag var själv kvinnan som inte ville ha sex och inte heller närhet. Helt enkelt för att min man inte ville jobba på dom bitar som vi hade problem med utan helt la allt ansvar på mig , underförstått att det var mitt fel...gissa vad som hände med lusten då? Kärleken tvärdog och lusten blev en öken... Vi skilde oss året senare.  Träffade en ny man senare och fick ett fantastiskt sexliv .. min man träffade också ny men fortfarande utan att rätta till dom bitar som gällde honom, gissa hur deras sexliv fungerar?  ....just det.   

• Anonym (T)

Men kvinnor är så där. De leker av sig när de är yngre och sen hittar dom någon stackare när hon blir äldre och binder honom igenom att lura han med sex.

Såhär är det, när en kvinna är riktigt kär i en så tänker hon på en och onanerar hela tiden... Avtar det är det för att det har gått över till slentrian och hon tycker inte du är spännande. Här är det du märker att hon gets of online med nån hon inte känner..

Vad du kan göra för dig själv är att bli mera attraktiv inte bara för henne utan även andra tjejer.. Kvinnor går nämligen igång mer när man leker lite svårflörtad och det finns någon konkurens. 

• Anonym (T)

Är du i toppform! Kan du säga att någon läcker 18 åring raggade lite på dig idag när du var på jobbet och att du tyckte det va konstigt? (även fast hon inte har det..) så kvinnan din får nätstalka henne lite, bygga lite hat mot det egna könet och bli rädd för konkurens. 

• Mister1978
    Anonym (Linda) skrev 2024-09-27 15:11:26 följande:

Sex ska ges av ömsesidig vilja för att man är attraherad, kåt och vill ha sex/ge njutning. 

Om det inte sker är det dags för självrannsakan av i första hand förhållandet som sådant, sig själv som partner i andra hand och utifrån perspektivet motparten i tredje hand. Hur sexig är man själv som partner? Hur bra förhållande har man egentligen?  Och är det inte så att dom bitar som inte fungerar faktiskt är en högst trolig orsak till att sexlivet uteblir? 

Jag var själv kvinnan som inte ville ha sex och inte heller närhet. Helt enkelt för att min man inte ville jobba på dom bitar som vi hade problem med utan helt la allt ansvar på mig , underförstått att det var mitt fel...gissa vad som hände med lusten då? Kärleken tvärdog och lusten blev en öken... Vi skilde oss året senare.  Träffade en ny man senare och fick ett fantastiskt sexliv .. min man träffade också ny men fortfarande utan att rätta till dom bitar som gällde honom, gissa hur deras sexliv fungerar?  ....just det.   

Om en partner agerar som din ex-man förstår jag 100% att lusten dör. Jag försöker ju verkligen tänka på att vara bra för henne. Jag utgår ifrån hennes behov och vad hon behöver. Stöttar henne i hennes hobbys, vi delar lika på allt arbete hemma, ger henne egentid, spontana presenter, jag gör mer saker med barnen mm. Så det är inget hos mig som hon klagar på, tvärtom kan hon säga att hon tycker jag är väldigt snäll och att jag är bättre än hennes väninnors killar. I gengäld tycker jag att vi åtminstone kan prata om problemet.

Frustrerande..
  • Anonym (T)
    Mister1978 skrev 2024-09-27 15:31:57 följande:
    Frustrerande..
    Visst är det? Lite som att dom tänder ej på snällhet.. Och inte vill de prata om det heller. Lite som att man bara ska sluta bry sig vad de säger och fokusera på sig själv. 
  • Anonym (Prata med henne)

Har du pratat med henne om hur du känner och vad du önskar? Vad säger hon då? Har ni barn? Vad för typ av boende? Ligger ansvaret för barn/städning/matlagning/planering etc mest på en person eller delar ni på ansvaret? 

Terapi tillsammans kanske skulle vara ett alternativ? 

• Anonym (Linda)
    Om en partner agerar som din ex-man förstår jag 100% att lusten dör. Jag försöker ju verkligen tänka på att vara bra för henne. Jag utgår ifrån hennes behov och vad hon behöver. Stöttar henne i hennes hobbys, vi delar lika på allt arbete hemma, ger henne egentid, spontana presenter, jag gör mer saker med barnen mm. Så det är inget hos mig som hon klagar på, tvärtom kan hon säga att hon tycker jag är väldigt snäll och att jag är bättre än hennes väninnors killar. I gengäld tycker jag att vi åtminstone kan prata om problemet.

Frustrerande..
    Jag förstår din frustration men samtidigt är det du räknar upp ändå nånstans ett minimum i en relation och en självklarhet och egentligen ganska basis "ytlighet" Men vart är alla andra bitar? Det mer djupa i er relation?  Förtroende,  förtrolighet,  känslor, kärleken, intimitet (,inte sex) ? 
    Är ni ett team i er relation?  Eller är ni bara AB praktisk familj?  

Och alla par går igenom mer eller mindre kriser som givetvis påverkar förhållandet och sätter sina spår som delvis fortfarande kommer skava. Vad har hänt med allt sånt i ert liv? 

Om hon bara fräser åt dina försök att prata så är det givetvis något som skaver hos henne men frågan är om hon klarar av att vara tillräckligt ärlig och har självinsikt nog att kunna tala om vad som är fel? 
  • Tecum

Frustrerande..
    Det kvittar vad du skriver här, kvinnorna på FL kommer ändå vara övertygade om att allt är ditt fel. Precis som Linda ovan, även om din fru inte vill tala om problemen eller vad som är fel beror det på dig.

Jag har läst massor av trådar om liknande problem och har blivit allt mer övertygad om att separation är enda utvägen för att få igång sexlivet. Som Linda skriver, med en ny man blev hon jättesugen igen. Synd bara att du ska få skulden.
    Jag tror att du är för snäll, hon tar dig för given och har tappat attraktionen. Vad ska du göra, du kan knappast bli en tuffing som kör med henne... Enda alternativet  till skilsmässa, då hon inte går att tala med, är att du visar intresse för andra kvinnor. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" heter det, kanske den insikten kan få henne att ta tag i de problem hon tydligen anser ni har men inte vill tala om.
Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet