• Randigflanell

Namn på nordisk skräckfilm

Har sökt denna filmtiteln många år.
    Den visades på tv när jag var runt 10-12, så runt 2001-2003. Jag minns som den mycket obehaglig, men jag var ju också barn..

Tror att de talade nordiskt språk, men inte helt säker. Den handlade om ett forskarteam som skulle undersöka någonting i en skog. De ställdes upp husvagnar som dom huserade i och var där rätt länge. Det var ensligt och verkade vara långt ifrån civilisationen. 

Tror även att vissa frekvenser kan varit filmade med handkamera. 

En natt lämnar en av forskarna sin husvagn och upptäcker ett märkligt, köttigt och blodigt objekt på marken. En efter en upptäcker flera de här blodiga skinnade *djuren*.

Efterhand verkar de här fynden påverka forskarna som beter sig mer och mer märkligt. Har även för mig att någon av dom får för sig att äta de här märkliga sakerna?

Jag hann inte se slutet innan läggdags så skulle gärna se den igen! 

• Svar på tråden Namn på nordisk skräckfilm
  • Randigflanell
    Eurydike skrev 2024-09-27 21:59:53 följande:

Kan det vara ?Det okända? du tänker på? 🤔

Haha wow det låter faktiskt som att det verkligen kan vara den! 🤗 Tusen tack! 
  • Eurydike
    Randigflanell skrev 2024-09-27 22:02:34 följande:
    Haha wow det låter faktiskt som att det verkligen kan vara den! 🤗 Tusen tack! 
    Vilken tur då! Jag ska också se om den någon gång och minns hur äckligt det var när de pratade om att något smakade ruttet 😝 Varsågod! 🤗
  • Randigflanell
    Eurydike skrev 2024-09-27 22:04:51 följande:
    Vilken tur då! Jag ska också se om den någon gång och minns hur äckligt det var när de pratade om att något smakade ruttet 😝 Varsågod! 🤗
    Yes har ändå rätt högt betyg på imdb med tanke på genren och åldern ;) bara försöka hitta den på nån streamingtjänst!
Svar på tråden Namn på nordisk skräckfilm