Ni som fått cytotec vid MA, hjälp!
natten när man inte kan sova, jo man startar en tråd på familjeliv.
Kort bakgrund: I slutet av juli kom det efterlängtade plusset som efter år av försök skulle bli vår lilla 2:a. Ödet ville annorlunda och på min födelsedag började jag få rosa flytningar som ökade i mängd, blev rödare och sedan färskt blod. Var under en vecka inne på tre undersökningar. Den första (endast rosa flygningar) i v 8 så är allt fint ut. Tre dagar senare i v9 (efter klarröd blödning) såg de ett hematom i livmodern. Sista undersökningen i slutet av v9 visade att den lilla hjärta slutar slå samma dag.
Fock information på plats. Svalde en tablett där ca 14.30 och då lite hem med cytotec och värktabletter.
kl 19 på kvällen kände jag hur något knäppte till i tjejmagen och till ca 23.30 antingen satt jag eller sprang fram och tillbaka till toaletten. Det forsade ut blod med rejäla klumpar/koagel under dessa timmar, ställde jag mig upp så rann det.
Under natten och dagen är det lite lugnare, mycket mindre (i storlek) koagel och mörka ?sirapslinande? föytningar.
Tog enligt ordination 4 st cytotec vaginalt för 2,5 timme sedan, fick efter 1 h rejäl värk och tog då dos 1 värktabletter som ni verkat (jobbar inom vården så känner igen ?värmen? som spridit sig i extremiteterna plus att värken är borta.
Men inget mer händer? Varit på toa men bara samma sirapsflytning. Ska ta 2 cytotec till och 30 min men finderar på om gårdagens dos var allt liksom?
Det var så mycket blod och klumpar/koagel att det omöjligt gick att urskilja vad som kommit ut . . .
Vad tror ni?