Min man dolde sin fars psykiska ohälsa
Det visade sig att min man dolde sin fars psykiska ohälsa. Jag tog redo om det indirekt när vårt barn var 8 månader. Efter förlossningen började min man bete sig ganska märkligt. Han började manipulera mig, kontrollera varje rörelse gällande barnet. Jag ville ge mjölkersättning pga jättesåriga bröst och för lite råmjölk men han påtvingade mig att amma ändå trots att jag grät mycket och hade en riktigt smärta. Han sade att jag borde vara beredd för det och att det är normalt att det gör ont. Han tyckte att hans pepp "du är stark" hjälpte mig att bli av med smärta och få mer mjölk. Jag saknade verkligen något riktigt stöd från honom där han skulle säga "Ja, visst, vi får ge bebisen lite mjölkersättning tills du börjat må bättre och fått tillräckligt med mjölk".
Min svärmor råkade försäga sig till min mamma om att min mans far var en riktig tyrann hemma och att han även hade en diagnos. Hon berättade dock inte mer i detaljer eftersom min man då kom in i rummet och hon bytte snabbt samtalsämne. När jag direkt frågade min man om hans far verkligen hade denna sjukdom, blev han lite generad och svarade nej, att det inte var sant. Han förklarade det med att hans mamma hittade på detta eftersom hon fortfarande var bitter mot hans far.
Ett halvår senare efter förlossningen förvandlades mitt liv bokstavligen till en mardröm. Det är en lång historia att beskriva alla detaljer men min man beter sig ytterst märkligt. Han avlyssnade mig och min mamma i vår lägenhet, stal mina och vår dotters pass. Från att ha varit en kärleksfull person har han förvandlats till ett monster. Jag har aldrig sett någon hata mig så mycket. Nu närmar sig vårdnadstvist. Det är fruktansvärt för mig. Han verkar bara vara ute efter att göra ännu mer elände för mig. Han håller en fasad inför sina vänner men är otroligt hemsk mot mig. Jag misstänker starkt att han har uppenbara psykiska problem. Han talar med mig med samma fraser, upprepar samma historia hela tiden hela tiden. Förutom det hittade jag hans fars dom och där stod det svart på vitt att han har lidit av psykisk ohälsa sedan många år tillbaka och även vårdades med psykos med inslag av aggressivitet och oberäkneligt beteende. Hade jag bara hittat det tidigare och vetat om hans pappas diagnos skulle jag väl aldrig våga skapa familj med mitt snart exman oavsett hur jag än älskade...jag fick dock inget val. Han dolde det från mig. Jag har träffat hans pappa rätt få gånger. Han bete sig ganska märkligt men jag skulle aldrig tro att han är så pass sjuk...