• Anonym (Pippi Laze?)

Har jag blivit oattraktiv pga min muskelmassa och storlek?

Förr i tiden då jag var lite yngre så spelade jag fotboll. Då vägde jag runt 75 kg fördelat på 186 cm. Idag väger jag 105 kg fördelat på samma längd. Jag har blivit mycket större till följd av styrketräning, ökat i muskelmassa. 

Upplever det dock som att jag blivit mindre attraktiv och får färre blickar från kvinnor. Förvisso har det ju gått några år sedan jag vägde 75 kg, men så länge sedan var det inte. Jag ser ungefär likadan ut. Har ej tappat håret och har samma hårfärg, är inte speciellt mycket rynkigare. 

Jag börjar misstänka att min storlek kan upplevas som oattraktiv. Att jag var betydligt mer attraktiv som smal än som större. Nu är det inte så att jag är tjock och bär på massa fett, bara mycket större till följd av större muskelmassa. Nu började jag förvisso inte styrketräna för att bli attraktivare utan för att jag tyckte det var var roligt och mådde bättre psykiskt. 

Kan det ligga nått i detta? Är man mer attraktiv som man om man är smalare och har mindre muskler? 

• Svar på tråden Har jag blivit oattraktiv pga min muskelmassa och storlek?
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Pippi Laze?) skrev 2024-09-30 21:20:19 följande:
    Har jag blivit oattraktiv pga min muskelmassa och storlek?

Förr i tiden då jag var lite yngre så spelade jag fotboll. Då vägde jag runt 75 kg fördelat på 186 cm. Idag väger jag 105 kg fördelat på samma längd. Jag har blivit mycket större till följd av styrketräning, ökat i muskelmassa. 

Upplever det dock som att jag blivit mindre attraktiv och får färre blickar från kvinnor. Förvisso har det ju gått några år sedan jag vägde 75 kg, men så länge sedan var det inte. Jag ser ungefär likadan ut. Har ej tappat håret och har samma hårfärg, är inte speciellt mycket rynkigare. 

Jag börjar misstänka att min storlek kan upplevas som oattraktiv. Att jag var betydligt mer attraktiv som smal än som större. Nu är det inte så att jag är tjock och bär på massa fett, bara mycket större till följd av större muskelmassa. Nu började jag förvisso inte styrketräna för att bli attraktivare utan för att jag tyckte det var var roligt och mådde bättre psykiskt. 

Kan det ligga nått i detta? Är man mer attraktiv som man om man är smalare och har mindre muskler? 

Inte så enkelt att säga. För mycket muskler kan bli för mycket för vissa. Sen finns det kvinnor som uppskattar väldigt mycket muskler, men de kanske inte är lika många.

För smal brukar inte vara så uppskattat heller. Jag tror de flesta föredrar lagom av det mesta. Men oavsett finns det kvinnor som gillar väldigt smala och väldigt muskulösa också. Jag tror de är något färre dock.
  • Anonym (E)

Helt ärligt så hade det för mig personligen inte handlat om hur du ser ut utan helt enkelt om att din fysik skvallrar om att du lägger extremt mycket tid på träning. Jämför med att många killar skyr hästtjejer som pesten. Jag vill inte vara med någon som jobbar 9 timmar om dagen, sover 8 timmar och sen tillbringar 3-4 timmar på gymmet.
    Människor som lägger mycket tid på hobbies är inte alltid speciellt bra partners och jag ser framför mig att jag får ta mycket mer ansvar hemma och dessutom får försaka grejer jag hade velat göra för att du ska träna. 
    Lagom är liksom bäst.

• Anonym (Pippi Laze?)
    Anonym (E) skrev 2024-09-30 21:27:03 följande:

Helt ärligt så hade det för mig personligen inte handlat om hur du ser ut utan helt enkelt om att din fysik skvallrar om att du lägger extremt mycket tid på träning. Jämför med att många killar skyr hästtjejer som pesten. Jag vill inte vara med någon som jobbar 9 timmar om dagen, sover 8 timmar och sen tillbringar 3-4 timmar på gymmet.
    Människor som lägger mycket tid på hobbies är inte alltid speciellt bra partners och jag ser framför mig att jag får ta mycket mer ansvar hemma och dessutom får försaka grejer jag hade velat göra för att du ska träna. 
    Lagom är liksom bäst.

Fördom. Jag gymmar var tredje dag. Man bli stor ändå. 
  • Reasonandsense
    Anonym (Pippi Laze?) skrev 2024-09-30 21:31:25 följande:
    Helt rätt. Endast ett en timmes helkroppspass i veckan räcker gott och väl för goda gains för dom flesta, dock är det självklart inte optimalt. Dock är 106 kg på 186 cm med påstått låg fettprocent väldigt mycket. Får man fråga om du är naturell? Du måste uu se enorm ut.
    Men det stämmer, genomsnittskvinnan gillar inte en så extrem fysik, enligt min uppfattning. Men finns absolut dom som gillar det, också.
  • Anonym (Driftekonomi)
    Anonym (E) skrev 2024-09-30 21:27:03 följande:

Lagom är liksom bäst.

Detta.
    Vill även lägga till att det inte är attraktivt med män som äter en ur huset.

Finns på riktigt inlägg om kvinnor som halvt svälter för att de har en karl som ska äta nio kycklingfileer till middag själv, det blir knappt mat till barnen ens och sen tycker han att hon ska betala halva matkostnaden.

Jag har nog sparat minst 200 000 kr vid detta laget på att ha en man modell lite mindre.
  • Anonym (Pippi Laze?)
    Reasonandsense skrev 2024-09-30 21:43:32 följande:
    Helt rätt. Endast ett en timmes helkroppspass i veckan räcker gott och väl för goda gains för dom flesta, dock är det självklart inte optimalt. Dock är 106 kg på 186 cm med påstått låg fettprocent väldigt mycket. Får man fråga om du är naturell? Du måste uu se enorm ut.
    Men det stämmer, genomsnittskvinnan gillar inte en så extrem fysik, enligt min uppfattning. Men finns absolut dom som gillar det, också.
    Jag har bara käkat mycket och tagit proteintillskott. Aldrig några substanser, kommer aldrig ta det heller. 

Nu vet jag inte vad jag har för fettprocent men den största delen är muskler. Jag är ingen tjockis precis. 
  • Anonym (Linda)

Är väl helt enkelt så att du attraherar en färre mängd tjejer ju biffigare du ser ut/blir . Det blir snävare krets att välja på helt enkelt.  Dina preferenser för kvinnor kvarstår men du attraherar kanske inte längre den typen av kvinnor. 

• Anonym (S)

Jag är kvinna och tycker det är oattraktivt med män som har mycket muskler. Det ger en vibbar om att killen är väldigt utseendefixerad och tillbringar mycket ket tid till träning. Eftersom jag själv inte hänger på gymet så föredrar jag en man som inte har väldigt mycket muskler. Det mest attraktiva tycker jag är en man med lite hull och lite muskler. Får gärna synas att han arbetar med något fysiskt typ lite grov som en hantverkare. 

• Anonym (H)

Min typ är slanka och atletiska män, men jag är ihop med en kroppsbyggare. Kan säga att det blir en hel del diskussioner. Jag stör mig som fan på att han spenderar två timmar på gymmet varje dag. Också qtt han äter som en jävla häst, och dessutom onyttig mat som mängder av rött kött och mättade fetter. Sen stör jag mig på att han är så slut efter träningen att han måste sova typ 12 timmar och knappt har ork över till sex. 

• Anonym (Nn)
    Anonym (Pippi Laze?) skrev 2024-09-30 21:31:25 följande:

Det var bra jobbat, jag tror många har en annan bild av det på grund av tidigare erfarenheter med gymkillar. Jag tänkte skriva samma sak som denne du svarade på sen har fler i tråden skrivit samma sak. Jag hade en kk ett tag med en oerhört muskulös man som gymmade varje dag efter jobbet, en kollega med samma fysik pratar mycket om att han gymmar 5-6 gånger i veckan. Har du dessutom tatueringar längst med armarna skulle i alla fall jag få lite vibben av att du är kriminell men det vet jag är en fördom men lite rädd skulle jag vara. 

Det kan vara bra att vara tydlig med att du inte gymmar konstant i eventuella dejtingprofiler om du vill få lite fler matchningar. 

Svar på tråden Har jag blivit oattraktiv pga min muskelmassa och storlek?