• Anonym (Furo)

Ingen har väl bett om 5g?

Nu kommer 5g i rasande fart till dom flesta städer. Min undran är varför??? Många hushåll har investerat i fiber och mig veterligen har ingen klagat på 4g+. Så vad är det med 5g som är så viktigt att varje stad ska ha det trots att ingen bett om det? 

Däremot finns mängder med forskning om 5g och dess negativa hälsoeffekter. Säg hej till sömnsvårigheter, huvudvärk, hudutslag och andra roliga symtom som strålningen medför. Lite hjärntumörer hos barn är väl alltid trevligt? 

Dessutom, säg hej till 5g-master precis överallt i stan. För 5g kräver nämligen att masterna bara är några fåtal meter ifrån varandra. Många kommer ha en 5g-mast precis utanför sovrumsfönstret.

• Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?
  • EnAnonumius

Jag förstår att du kan källhänvisa till dessa "mängder med forskning" som säger att 5g har negativa hälsoeffekter?
    Och all dess forskning är objektiv?

Du hävdar att den forskningen finns. Så släng fram ned bevisen då. Nej pantade utlåtanden som "googla själv" är inget svar som jag kommer att acceptera. Du hävdar då ligger bevisbördan hos dig att komma med objektiva källor som stödjer dina påstående/hävdande...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (J)
    EnAnonumius skrev 2024-10-03 02:55:41 följande:

Jag förstår att du kan källhänvisa till dessa "mängder med forskning" som säger att 5g har negativa hälsoeffekter?
    Och all dess forskning är objektiv?

Du hävdar att den forskningen finns. Så släng fram ned bevisen då. Nej pantade utlåtanden som "googla själv" är inget svar som jag kommer att acceptera. Du hävdar då ligger bevisbördan hos dig att komma med objektiva källor som stödjer dina påstående/hävdande...

Fast det borde ju inte vara bra om man ser det logiskt. Det räcker så. Det är inte direkt naturligt. 
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (J) skrev 2024-10-03 05:16:22 följande:
    Fast det borde ju inte vara bra om man ser det logiskt. Det räcker så. Det är inte direkt naturligt. 
    Bilar är inte heller naturligt. Inte cyklar heller.
    Gissar att du transporterar dig med häst och vagn.

Du använder väl inte smink heller (om du är kvinna), eller använder micro eller airfryer?

Den stora frågan är hur du producerar text på internet... som inte heller är naturligt.

Du har väl väggfast uppkoppling? Om du nu använder nätet som du uppenbarligen gör.

Inte har du väl mobiltelefon? Det är verkligen INTE naturligt.
  • Anonym (J)
    Anonym (Petronella) skrev 2024-10-03 05:43:40 följande:
    Bilar är inte heller naturligt. Inte cyklar heller.
    Gissar att du transporterar dig med häst och vagn.

Du använder väl inte smink heller (om du är kvinna), eller använder micro eller airfryer?

Den stora frågan är hur du producerar text på internet... som inte heller är naturligt.

Du har väl väggfast uppkoppling? Om du nu använder nätet som du uppenbarligen gör.

Inte har du väl mobiltelefon? Det är verkligen INTE naturligt.
    Överdriv inte. 
  • Anonym (J)

Men visst. Ja absolut jag använder höst men utan vagn för vagnen är ju inte naturlig. Jag rensar tänderna med bark från träden, fiskar om dagarna, har kor. Hugger ner träd och eldar för att få värme. 

• Anonym (J)

Nej jag är hästrädd så jag driver 

• EnAnonumius
    Anonym (J) skrev 2024-10-03 05:16:22 följande:
    Wow, du är ju riktig duktig på att förklara...🙄

När du inte klara av att bekväma dig med att förklara den där logiken, du hävdar att det finns via ditt "ser det logiskt", så finns det ju ingen anledning att ta ditt svar på allvar heller.

Så jag avfärdar ditt svar som rent nonsens.

Skall man använda din from av logik, så är ju knappast varken 4g+, 3g, 2g  eller inte ens mobiler alls  heller "naturligt".
    Inte datorer heller är naturligt.

Så hur kommer det sig att du väljer att vara så onaturlig att använda dig av dator (och/eller mobil/surfplatta)?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (J)
    EnAnonumius skrev 2024-10-03 05:47:35 följande:
    Wow, du är ju riktig duktig på att förklara...🙄

När du inte klara av att bekväma dig med att förklara den där logiken, du hävdar att det finns via ditt "ser det logiskt", så finns det ju ingen anledning att ta ditt svar på allvar heller.

Så jag avfärdar ditt svar som rent nonsens.

Skall man använda din from av logik, så är ju knappast varken 4g+, 3g, 2g  eller inte ens mobiler alls  heller "naturligt".
    Inte datorer heller är naturligt.

Så hur kommer det sig att du väljer att vara så onaturlig att använda dig av dator (och/eller mobil/surfplatta)?
    Jag är inte hysteriskt rädd. Men jag är skeptisk på hur samhället är/har blivit. Jag tror inte det är bra. Folk mår sämre och sämre  psykiskt och ingen fattar varför. Säger inte att det måste bero på detta men, man.

Jag tror det kan vara bra att vara lite skeptisk. Fundersam. Inte se allt som suveränt bra. 
  • Anonym (J)

Jag vet att 2g inte heller ör naturligt men 5g lär vara starkare. 

Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?