• Anonym (Ts)

Treåring hatar att åka bil

Vad gör man. Har en treåring som HATAR bilen. Skriker så det knappt går att fokusera på bilkörning.

Vi har en besafe stretch så det är gott om utrymme än men han HARAR det, skriker bara att han vill komma loss.

Vi bor på landet så bil är ett måste.

Vad gör man?

• Svar på tråden Treåring hatar att åka bil
  • Anonym (Ts)
    MsM84 skrev 2024-10-06 16:17:52 följande:

Hur ofta  hur långa sträckor åker ni?

Oftast är det tal om några mil, kanske 2-3 ggr i v är barnet med. Längre resor på 30-45 mil ett par g om året.
  • Anonym (Ts)
    Tow2Mater skrev 2024-10-06 17:01:47 följande:

Skärm med lite icke-pedagogiska tidsfordriv?

Vill inte att det blir lösningen på varje biltur.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ts) skrev 2024-10-06 19:12:27 följande:
    Vill inte att det blir lösningen på varje biltur.
    Då kanske ni ska sluta åka bil, att ni knappt kan fokusera på bilkörningen är en trafikfara.
  • Anonym (Bilburen mor)

Låt ungen kolla på film.
    För länge sedan älskade mina ungar att kolla Nicke Nyfiken i bilen, en hel sommar.
    En av ungarna läser nu till lärare, den andra älskar sport, de har aldrig fastnat framför mobilen.

• Anonym (Ts)
    Spucks skrev 2024-10-06 19:17:34 följande:

Har ni testat framåtvänt? Han kanske är åksjuk.

Inte en chans att jag vänder framåt vid 3 år. Totalt livsfarligt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Bilburen mor) skrev 2024-10-06 19:24:06 följande:

Låt ungen kolla på film.
    För länge sedan älskade mina ungar att kolla Nicke Nyfiken i bilen, en hel sommar.
    En av ungarna läser nu till lärare, den andra älskar sport, de har aldrig fastnat framför mobilen.

Absolut. Och bra om det funkar. Men vi har precis lyckats få bort tjat och skrik på mobil genom att inte ha den vid såna tillfällen och det skulle bli att byta skrik i bil mot tjat väldigt ofta annars istället.
  • Spucks
    Anonym (Ts) skrev 2024-10-06 19:58:33 följande:
    Inte en chans att jag vänder framåt vid 3 år. Totalt livsfarligt.
    Nåja, att inte kunna fokusera på körningen pga skriket är inte direkt säkert heller.
Svar på tråden Treåring hatar att åka bil