• Anonym (T)

Okej att ljuga om sex med annan?

Min partner frågade om jag varit med någon annan under tiden vi hade paus, jag sa nej även om det inte är sant av två orsaker. Hen skulle bli sårad och antagligen lämna mig om hen visste och andra orsaken är att hen helt enkelt inte har med det att göra enligt mig.

Hur tänker ni?

• Svar på tråden Okej att ljuga om sex med annan?
  • Fiona M

Paus är ett knepigt begrepp. Vad hade ni kommit överens om?

Men nej, jag tycker det är en för stor sak att undanhålla när man ska bygga upp relationen igen.

• Tecum

Att ljuga för sin partner är ingen bra start på resten av förhållandet. Å andra sidan har han inte med att göra vad som skedde under pausen. Risken är bara att det kommer fram på något sätt och då är du illa ute...

• Anonym (T)
    Fiona M skrev 2024-10-06 18:18:57 följande:

Paus är ett knepigt begrepp. Vad hade ni kommit överens om?

Men nej, jag tycker det är en för stor sak att undanhålla när man ska bygga upp relationen igen.

Paus är egentligen fel ord, vi hade gjort slut, men har sen dess bestämt att ge oss ett till försök.
  • Anonym (T)
    Tecum skrev 2024-10-06 18:21:15 följande:

Att ljuga för sin partner är ingen bra start på resten av förhållandet. Å andra sidan har han inte med att göra vad som skedde under pausen. Risken är bara att det kommer fram på något sätt och då är du illa ute...

Det kan inte komma fram.
  • anna0911

Håll tyst! Om du inte har känslor för den du var med och verkligen vill bygga på nytt efter pausen är det bäst va tyst om saken. Finns känslor för den andre tycker jag inte ni ska fortsätta

• Anonym (jury)
    Anonym (T) skrev 2024-10-06 18:21:33 följande:
    Paus är egentligen fel ord, vi hade gjort slut, men har sen dess bestämt att ge oss ett till försök.
    Vem var den drivande kraften för att göra slut och och för att sedan ge det ett till försök?

Om det var han så kan du hålla käften med gott samvete tycker jag, han får skylla sig själv.

Om det var du så är det en dåligt start på det återupptagna förhållandet att börja försöket med en lögn som visst inte är helt vit.
  • Anonym (T)
    Anonym (jury) skrev 2024-10-06 18:40:26 följande:
    Vem var den drivande kraften för att göra slut och och för att sedan ge det ett till försök?

Om det var han så kan du hålla käften med gott samvete tycker jag, han får skylla sig själv.

Om det var du så är det en dåligt start på det återupptagna förhållandet att börja försöket med en lögn som visst inte är helt vit.
    Det var jag som gjorde slut, hen som tog upp kontakten och ville försöka igen, vad nu det har med saken att göra.

Det skyddar ju hens känslor också. Det skulle såra även om vi bryter igen. Jag har inga problem med att hålla tyst, inget dåligt samvete över det som hände, så varför är det en dålig start?
  • Anonym (X)

Inte du som skrev en tråd innan om sex under paus där det egentligen varit ett övergrepp? 

• Anonym (T)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 18:45:52 följande:

Inte du som skrev en tråd innan om sex under paus där det egentligen varit ett övergrepp? 

Nope.
  • Anonym (P)

Vi separerade rätt tidigt i relationen och var ifrån varandra ett gäng månader.  När vi väl blev tillsammans igen, kom vi överens om att ingen av oss hade att göra med vad den andre pysslat med under tiden vi inte var tillsammans. Det är nog ett av våra klokaste beslut!

Svar på tråden Okej att ljuga om sex med annan?