Anonym (Ägget) skrev 2024-10-08 08:14:59 följande:
Tack snälla för dina ord. Du anar inte hur skönt det var för mig att läsa detta! Tog precis nu ett ägglossningstest som visar positivt men trots att jag ser det svart på vitt och verkligen känner efter så känner jag inget haha! Kan inte ens inbilla mig nån känning.
Jag har aldrig hört att det ska vara svårare att bli gravid för dom som inte känner av sin äl men blev lite orolig då vi försökt snart ett år. Lyckades dock bli gravid i juli men det slutade i MA i vecka 10 och nu är det första ägglossningen sen det! Hoppas 🙏
Förstår , beklagar
För mig tog det också något år och ett missfall innan jag blev gravid med första barnet (fast jag var väldigt ung). Men andra, tredje och fjärde som jag väntar nu (de har inte samma pappa som första) gick mycket snabbare fast jag var mycket äldre.
Tror inte det är svårare för att man inte känner , har verkligen inte känt nånting alls av ägglossning nån av gångerna jag har blivit gravid utom kanske lite ont nu sista gången. Det är ju normalt att det kan ta ett tag även om allt är som det ska. Det enda skulle väl vara isåfall att det är svårare att veta exakt när man har ägglossning om man inte känner nått så svårare att pricka in men det finns ju test :)