• UhOh

2 dagar sen, negativa test! Låghormonare eller skengravid :D?

Jag fattar inte helt vad som händer med kroppen. Brukar ha en hyfsat regelbunden cykel på 26 dagar. Använt Flo i många år och den brukar stämma rätt väl. Brukar även väldigt tydligt känna av när ÄL sker genom smärta på respektive sida. Men denna cykeln var lite märklig.. hade ÄL flytningar cykeldag 11, appen förutspådde ÄL på dag 13 men jag själv tyckte jag kände den på dag 15, på vänster sida. Har läst lite om att det kan gå några dagar mellan ÄL sekret och självaste ÄL, men känns som lite väl många mellan 11-15? Hade sex på dag 12, 13 och 14. En av de värsta mugränattackerna på flera år på dag 23. Kännbara smärtor på vänster sida dag 25. Tog ett test på cykeldag 26 - negativt. Köpte ett clearblue early och testade på cykeldag 28 - negativt. Idag är jag på dag 30, och appen säger att jag är två dagar sen.. kollat trosorna en miljon ggr sen igår, inte ens minsta rosa strimma. Tydliga känningar just nu på vänster sida. Testade med ett CB early nu på morgonen men fortfarande inget. Inte haft en cykel på 30 dagar på flera ÅR. Funderar på om det skulle kunna vara ett utomkvedshavandeskap :/ 

Några smarta tankar på detta?
  • Svar på tråden 2 dagar sen, negativa test! Låghormonare eller skengravid :D?
  • Anonym (Suck)

Ja, du är inte gravid. Där har du förklaringen till dina negativa test. Möjligtvis har du inte ens haft ägglossning. Där har du förklaringen till den uteblivna mensen. Det är normalt att upp till ett par cyklar per år inte ha ägglossning. Det kan hända oavsett om det hänt innan eller inte. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Suck) skrev 2024-10-13 11:15:41 följande:

Ja, du är inte gravid. Där har du förklaringen till dina negativa test. Möjligtvis har du inte ens haft ägglossning. Där har du förklaringen till den uteblivna mensen. Det är normalt att upp till ett par cyklar per år inte ha ägglossning. Det kan hända oavsett om det hänt innan eller inte. 

Hur kan du vara så stensäker på att hon inte är gravid? En genuin fråga :) Har läst om flera som inte har testat positivt förens vecka 5-6 och någon så högt upp som vecka 8. 
Svar på tråden 2 dagar sen, negativa test! Låghormonare eller skengravid :D?