• Anonym (Mama)

Femtonårig dotter : Attraktiv pojkvän!

Jag berättade detta för en vän med barn i samma ålder, och hon tyckte det var sjukt att jag inte sa ifrån...
    Min femtonåring såg en bild på min nya pojkvän idag och konstaterade att han är attraktiv, jag log och höll med... tydligen skulle jag ha tillrättavisat henne istället, men jag förstår inte varför! Han ÄR väldigt attraktiv, det är ju bara ett faktum...

• Svar på tråden Femtonårig dotter : Attraktiv pojkvän!
  • Anonym (Mammamu)

Beror väl på hur din dotter sa det och vad för relation ni har? Har hon sagt det med välmening till dig men själv tycker åldern gör honom till en gubbe är det väl lugnt? Har hon sagt det som att hon är sugen på honom är det ju lite illa. Men jag tror de flesta i den åldern tycker mammas pojkvän inte är något kap för dem själva direkt.

• Anonym (Mama)
    Anonym (Mammamu) skrev 2024-10-13 19:13:06 följande:

Beror väl på hur din dotter sa det och vad för relation ni har? Har hon sagt det med välmening till dig men själv tycker åldern gör honom till en gubbe är det väl lugnt? Har hon sagt det som att hon är sugen på honom är det ju lite illa. Men jag tror de flesta i den åldern tycker mammas pojkvän inte är något kap för dem själva direkt.

Bara som ett konstaterande. Vi har en väldigt avslappnad relation och jag tyckte inte det var något märkvärdigt alls. Hon ser honom inte som en gubbe, men är absolut inte intresserad av honom själv.
  • Anonym (Mammamu)
    Anonym (Mama) skrev 2024-10-13 19:36:27 följande:
    Bara som ett konstaterande. Vi har en väldigt avslappnad relation och jag tyckte inte det var något märkvärdigt alls. Hon ser honom inte som en gubbe, men är absolut inte intresserad av honom själv.
    Äsch, då tycker i alla fall inte jag att det är något märkligt! Din vän överreagerar. 
  • Anonym (Jag)

Suck. Klart man kunde tycka att äldre var attraktiva när man var barn. Tex så kan tonåringar konstatera att en lärare är attraktiv utan att det är en stor grej 

• Anonym (Pernilla)

Överspänd vän du har. En 15-åring är i princip vuxen och fungerar nästan som en väninna i vissa avseenden. Även om man ibland behöver sätta gränser även för dom.

• Anonym (Va??)

Förstår verkligen inte vad som är konstigt med det? Jättemärklig kommentar av din vän tycker jag.

• Anonym (Hin Håle)

Inget konstigt alls, ett konstaterande är ett konstaterande. 
    Snygg bil....vacker kvinna....fina blommor...

Svar på tråden Femtonårig dotter : Attraktiv pojkvän!