Inlägg från: Anonym (En till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (En till)

Här planerar vi för tredje barnet, detta blir fjärde försöket varav det andra riktigt stenseriösa med tempning, ÄL-stickor, schemasex, testmissbruk ja you name it. Det första gick idag åt skogen och mensen knackade på. Har någon idé om att jag ska invänta BIM utan att smygtesta denna månad men HAHA vem försöker jag lura. 😂  jag tror det när jag ser det!

Adderar mig själv till BIM-listan

14/11 En till 

• Anonym (En till)
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-19 21:00:48 följande:

Hej jag behöver lite hjälp att tänka.
    NC beräknar min ägglossning tills på tisdag, NÄR är det då böst att ha sex? Måndag? Tisdag? Onsdag?
    fattar ju att det är bra att maxa så mycket som möjligt  men min sambo får prestationsångest om man säger så, så det är inte helt ett alternativ..

samma sak gäller ägglossningstest, jag kör med clearblues lila digitala test. Är det bäst den dagen som jag får en fast smiley? 

Jag hade kört den dagen du får Positivt ägglossningstest :) då blir ju ligger typ Max 2 dagar innan ägglossning. Sen tempat för att säkerställa att ägglossning Skett!
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-10-21 18:55:34 följande:

Hello, är gärna med i tråden, och börjar med en fråga direkt, skulle ni säga att detta äl är positivt?  Har bim 13/11 och tycker att de väldigt tidigt utslag.. 

Jag skulle bara vilja flika in att det kan vara olika från märke till märke på stickor! Likaså om du har snabb eller långsammare stegring. Jag har graviditetskollens som sällan ger 100% lika starka streck och jag har även snabb stegring. Iom att jag tempar vet jag att jag haft ägglossning, även om mina test inte alltid har två helt lika starka streck. 

skulle dock tolka ditt test som ej positivt än☺️

• Anonym (En till)

Hallå tjejer, tänk om man kunde ha ett positivt test till fars dag?!?! Hur mysigt att överraska med det?

• Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-10-22 22:27:00 följande:
    Ahaa, finns de tester som är bättre eller sämre o din åsikt? Har alltid kört med graviditetskollens för de e de billigaste.. 
    gjorde ett äl test idag som va mycket svagare.. blev lite fundersam men får fortsätta testa 🥲
    jag har heller aldrig testat dyrare märken, utan bara graviditetskollens som enl mig är ganska dåliga. Enl beskrivningen så skulle jag ju i princip aldrig ägglossa men jag ser ju på tempen att jag har haft ägglossning strax efter mina nästan positiva utslag!
  • Anonym (En till)

Jag börjar nästan bli lite stressad över att plussa. Vi har ett barn som fyller 4 i november 2025 och vi har en massa föräldradagar kvar på henne som var tänkt att använda till 3an. Någon som har nåt supertips för att öka fertiliteten? 😅

• Anonym (En till)
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-24 09:15:54 följande:
    Åh hade jag haft ett supertips hade jag varit RIK nu 😅❤️ jag tror det mesta handlar om slumpen, lite tur och en gnutta magi. Det blir ju barn för de flesta par som försöker. Håller tummarna för er!
    Jag testar go with the flow-metoden denna månad. Har inte orkat tempa i follikulärfasen. Har inte alls samma glöd som fg månad 😂
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-10-25 23:26:14 följande:
    Jag hade vart lite tveksam till om de hade räkt då de små överlever i upp till 5 dagar men det är väll om mannen är i topp hälsa tänker jag mig.. hade ni kunnat få in ett på cd 20-21 så hade de nog vart optimalt. 😁

absolut inget övertramp!! bara bra att komma med tankar och idéer tänker jag! Hans resonemang är typ Ne men jag är trött jag har jobbat lalalala osv eller typ de dödar stämningen men liksom om man inte myser till de vid äl så är ju chansen 0 att de tar sig?? Blir så irriterad på de
    Min man är lite likadan så denna månad har jag bestämt att inte säga ett ljud om ägglossning, sex osv. Är på cd 9 nu och har oftast ÄL dag 14. Nu börjar han komma krypandes efter att ha känt sig sjukt pressad förra månaden, han börjar väl känna att det varit lite torrt på kärleksfronten på sistone 😂 för se om det hjälper. Jag är själv trött på försökandet och det mekaniska sexet. 
  • Anonym (En till)

Cd 11, första ligget som kan resultera i graviditet är gjort och LH verkar ha börjat stiga baserat på ÄL-testernas streck. Skulle tro att min ägglossning sker dag 14 denna månad baserat på streckets styrka samt flytningar haha. Mitt fertila sekret brukar nämligen endast fastna på toapapperet och det har inte blivit något sånt än.
    Tror att jag drabbats av svamp, någon som vet om det gör det svårare att bli gravid?😅

Svar på tråden BIM November 2024