• Väntarpå4an

BIM November 2024

Hej,

Har inte läst ikapp än. Var med i oktober och plussade. Super lyckliga tills idag. Idag vaknade jag med en blödning som hållt i sig hela dagen  ungefär som en mens skulle jag säga 💔 fick mf i Juli men blödde mer då. 
    Har ringt till gyn, bm, 1177 det är lönlöst ingen tar emot en i denna veckan 6 (5+3). Det är bara att vänta som gäller. Är det någon som har samma erfarenheter? 

Är det ett missfall så hoppar jag in i denna månadens tråd också tyvärr 😭💔
    Ny bim då är i slutet av november (ca 24/11) om kroppen hämtar sig som om det vore en mens.

• Väntarpå4an
    Pandan14 skrev 2024-11-08 18:26:49 följande:
    Jag hade mf i september i ungefär samma vecka som du är nu, blev bemött på samma sätt fast jag inte alls blödde speciellt mycket (nästan mindre än mens) o alla va men man kan blöda o lalala men sen tog jag ett test o de va negativt.. fick ingen hjälp eller stöd eller rådgivning eller vart man kunde vända sig 
    Upplevde samma som du nu och förra mf i juli :( 
    När testade du negativt efter blödningen?
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-08 18:47:52 följande:
    Jag plussade i september och började blöda 17/10 tyvärr visade det sig vara missfall. Jag hade molvärk men inte mer än så. För mig hann det aldrig utvecklas mer än en tom fostersäck. Jag fick komma till gynmottagning för att titta (v.7+0) samma dag blödningen startade och kontroll två veckor senare. Skulle ha inskrivning samma dag och fick bra stöd därifrån.

Kan du komma in om några dagar när du är v 6+0? Eller ringa andra mottagningar? 

Jag hoppas på att vi har en chans i november och räknar blödningen som en mens, även om gyn rekommenderar en mens mellan.
    Jag beklagar för din del❤️ usch detta är så jobbigt.

Vi bokade en tid på en privatklinik nästa onsdag 6+1. Om det inte börjar blöda ännu mer eller att jag får negativt test då avbokar jag tiden.

Jag hoppas det med ❤️🙏 jag kommer inte vänta en mens i mellan.
  • Väntarpå4an
    Pandan14 skrev 2024-11-08 18:54:01 följande:
    Minns inte om de va samma dag eller dagen efter, de va precis som att mensen kom och digitalt sa negativt, nu i efterhand kunde jag nog förstått att nått va fel för fick ingen hcg stegring utan låg kvar på ?gravid 1-2? så länge jag testade 
    Okej, jag kommer ta ett test på söndag tänker jag för att se om det är negativt då. Jag har fått stegring på stickorna innan i veckan 😞
  • Väntarpå4an
    Pandan14 skrev 2024-11-08 19:23:20 följande:
    det är nog därför man ?ska? ha en mens emellan för att man kan visa positivt så länge.. 
    usch va jobbig och behöva testa så :/ 
    beklagar verkligen 👼🏼
    Om det inte blir negativt innan ons ska vi åka och kolla med vul. Så då kommer vi veta oavsett. Men ja de vill att man ska ha en mens mellan för att det ska bli lättare att datera en ev ny graviditet. Men har man koll på att det är neg igen och äl så är det ju ganska lätt att räkna ut 
    Tack❤️❤️
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-08 19:57:54 följande:
    Skönt att ha en tid att sikta in sig på. Jag testade negativt på två olika tester dagen efter de bekräftade missfallet. så då kände vi att vi kör och låter kroppen bestämma om den är redo eller inte.

Håller tummar för att det går bra för er!
    Lika bra att få negativt om det nu är ett mf igen så man kan få föröka ladda om.
    Håller alla tummarna för er denna månaden 🙏❤️
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-08 22:03:58 följande:
    Nej va tråkigt :(( ♥️ Fick missfall i v5+6 förrförra cykeln, blev en rejäl mens, rann ur mig de första två-tre dagarna när  jag satte mig på toa.. blödde/flytningar i totalt i 8 dagar.
    Beklagar ❤️ min blödning har minskat nu men kommer vid toabesök💔
  • Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2024-11-09 06:36:40 följande:
    Åh nej, beklagar 😭❤️ 
    ❤️❤️❤️
    Det har typ upphört idag. Får se vad testet visar imorgon
  • Väntarpå4an

Tyvärr så var det ett MF 💔 så jag hoppar väl in i träden här. Hittar inte listan vill någon lägga till mig? 

Väntarpåfyran BIM 25/11 
  • Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2024-11-10 07:23:20 följande:
    💔🥺 stor kram! 
    Ska se om jag kan hitta listan. 
    ❤️❤️❤️❤️ tack
    2a missfallet på 4a månader😭
Svar på tråden BIM November 2024