• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Nanathalie

BIM NOVEMBER 

1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
  • Elvaa11

Hej!

Jag hoppar oxå in här i denna tråden. Har följt dem senaste månaderna (BIM Augusti, BIM September) utan att skriva något.

Jag och min sambo är inne på vårt 13e försök, jag har använt mig av Natural cycles och ägglossningstest i flera månader men valt att ta lite paus från de. Känner jag vill släppa lite på det då det blev lite som en stress för mig när de gång på gång inte går. 
    Men vi fortsätter såklart att försöka och myser regelbundet när vi känner för de. 
    Jag kommer ha ägglossning nu i dagarna och BIM ca 8/11. 

• Siripiri
    Marvy skrev 2024-10-23 12:07:45 följande:

Tack ❤️

Åh vad tufft, vad jobbigt med två missfall. Men det känns hoppfullt att du blir gravid, hoppas det vill stanna nästa gång ❤️ Hur lång lutealfas har du? Jag har ju inte (än iallafall🥹) haft den problematiken pga kort lutealfas, min förlust klassadels som intrauterin fosterdöd och berodde på andra orsaker. Och nu vill kroppen inte riktigt samarbeta längre känns det som 🥺. 

Jaa det på ett sett hoppfullt men samtidigt orolig pga troligtvis har endometrios så rädd att man kommer fortsätta få missfall.. får vi hoppas ♥️ 
    11 dagar har jag! 
    usch så tråkigt.. å konstigt att din menscykel ändrats, hur många dagar hade du innan? ♥️
  • Marvy
    Siripiri skrev 2024-10-23 14:20:20 följande:
    Jaa det på ett sett hoppfullt men samtidigt orolig pga troligtvis har endometrios så rädd att man kommer fortsätta få missfall.. får vi hoppas ♥️ 
    11 dagar har jag! 
    usch så tråkigt.. å konstigt att din menscykel ändrats, hur många dagar hade du innan? ♥️
    Åh, så jobbigt med all den här oron. Ja det känns väldigt frustrerande. Har tidigare inte tagit varken tester eller tempat för att tracka ägglossning, men har lagt in symptom osv, är ganska säker på att min lutealfas tidigare varit 14 dagar i och med när i cykeln jag fått symtom på ägglossning tidigare. Och cykeln har varit regelbunden. Plussade senast på cykeldag 24 och nu förra cykeln hade jag liksom inte ens ägglossning förrän dag 23...
  • Yasen
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-23 09:52:51 följande:

Har inte fått bekräftad ägglossning än, men ni som kanske är mer vana med tempning och grafer, ser det ut som att det skett? Vad tror ni om våra chanser till ett plus efter hur vi myst?
    förstår ju att ni inte riktigt kan svara på det men kul att höra vad andra tror 
    För tidigt för att kunna sägs något, gulkroppen utsöndrar progesteron och tempen släpar efter. du får vänta ett par dagar till för att observera tempökning. 
  • Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 12:55:06 följande:
    Ah förstår, håller som sagt tummarna för er🤞

ah fattar, nu är jag inte så insatt så jag ber om ursäkt om frågan är olämplig - men innebär blödningar att det blir svårare? ❤️ 

Tack 🙏🏻 

Ingen fråga är olämplig här 😂 Det är väl egentligen det som är problemet att ingen vet. Jag har varit på undersökningar och tagit tester men ingen har nåt svar och ingen hittar nåt fel. 

Jag har tre barn sedan tidigare men det här har alltid varit ett problem. Första gick på försök två medan andra barnet behövdes typ ett år. Tredje blev en ?hoppsan?. Dock en välkommen sådan.
    Nu har jag ny sambo som också har barn så detta är vårt försök till en gemensam sladdis. Vi har också en abort i bagaget så vi vet att vi kan. Det är lätt att vara efterklok så hade vi vetat att det skulle bli så här svårt hade vi behållit barnet. Där och då kändes det inte rätt mot våra stora barn. Men med eftertanke har vi såklart ändrat oss. 

Hur länge har ni försökt? Har ni barn sedan innan? ❤️

• Siripiri
    Marvy skrev 2024-10-23 15:52:28 följande:
    Åh, så jobbigt med all den här oron. Ja det känns väldigt frustrerande. Har tidigare inte tagit varken tester eller tempat för att tracka ägglossning, men har lagt in symptom osv, är ganska säker på att min lutealfas tidigare varit 14 dagar i och med när i cykeln jag fått symtom på ägglossning tidigare. Och cykeln har varit regelbunden. Plussade senast på cykeldag 24 och nu förra cykeln hade jag liksom inte ens ägglossning förrän dag 23...
    Ja detta barnaskapandet tar verkligen upp 3/4 av min tankeverksamhet 😅 
    Ahh! Men så konstigt 🤔 jag har läst i andra trådar att rosenrot kan göra att ägglossningen kommer tidigare, kanske kan vara värt att testa? ☺️ 
    Har du en stressig vardag i övrigt? fysisk jobb? 
  • Pandan14

Är de normalt att tempen sjunker så drastiskt från dag till dag? Är helt ny på att tempa så är inte helt inne i de ännu 
  • Anonym (Ivfaren)

Mensen kom i måndags så nu har vi fått sätta igång med vår ivf! Andra sprutan idag och inbokad kontroll av äggblåsor på fredag. Får uppdatera listan då bim datumet har ändrats 😊. Känns så skönt att få igång hela processen nu! Bara hålla tummarna att det går lika bra denna gång som sist 🙊❤️.

Lycka till alla ni andra med💫

1/11 - Lulemelon

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-23 12:39:59 följande:

inte riktigt likadant för mig men jag hade mycket ägglossningssekret i söndags tror jag det var, ingenting sedan dess. Positiv ägglossningstest i måndags och har fortfarande inte fått bekräftad ÄL på NC.
    så jag har ingen aning om när eller om ägglossningen varit 😅

så typiskt att ägglossningen ska vara så märklig när man väl börjar försöka ???? Jag hade äl-sekret vid cd14 i samband med blinkande gubbe på clearblue advanced, sen blev det lotionflytningar, sen positivt äl-test cd18, och nu idag äl-sekret på förmiddagen som nu är helt borta på eftermiddagen/kvällen - vad sysslar kroppen med?😂

Brukar nc markera äl direkt eller kan den göra det några dagar senare? 
Svar på tråden BIM November 2024