• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Emzor1
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-23 17:07:03 följande:

Tack 🙏🏻 

Ingen fråga är olämplig här 😂 Det är väl egentligen det som är problemet att ingen vet. Jag har varit på undersökningar och tagit tester men ingen har nåt svar och ingen hittar nåt fel. 

Jag har tre barn sedan tidigare men det här har alltid varit ett problem. Första gick på försök två medan andra barnet behövdes typ ett år. Tredje blev en ?hoppsan?. Dock en välkommen sådan.
    Nu har jag ny sambo som också har barn så detta är vårt försök till en gemensam sladdis. Vi har också en abort i bagaget så vi vet att vi kan. Det är lätt att vara efterklok så hade vi vetat att det skulle bli så här svårt hade vi behållit barnet. Där och då kändes det inte rätt mot våra stora barn. Men med eftertanke har vi såklart ändrat oss. 

Hur länge har ni försökt? Har ni barn sedan innan? ❤️

Ja okej, förstår - vad jobbigt att inte få något svar 😞

Åh vad mysigt med 3 barn och att ni försöker med en sladdis 🤩 Kan tänka mig att syskonen kommer tycka det är roligt med en till i familjen 🥰 

Ja det är så lustigt hur kroppen kan variera och hur olika det kan se ut i antal försök per barn.. Måste vara en stor lättnad att ni vet att ni kan!

Detta är första försöket på en 2a 🙏 Vår son kom till på andra försöket, vi blev gravida på första med men det slutade i tidigt missfall.. Sen har vi en abort i bagaget vi med 
  • Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 19:54:57 följande:
    Ja okej, förstår - vad jobbigt att inte få något svar 😞

Åh vad mysigt med 3 barn och att ni försöker med en sladdis 🤩 Kan tänka mig att syskonen kommer tycka det är roligt med en till i familjen 🥰 

Ja det är så lustigt hur kroppen kan variera och hur olika det kan se ut i antal försök per barn.. Måste vara en stor lättnad att ni vet att ni kan!

Detta är första försöket på en 2a 🙏 Vår son kom till på andra försöket, vi blev gravida på första med men det slutade i tidigt missfall.. Sen har vi en abort i bagaget vi med 

Jag väntar på en ny tid igen för kontroll. Kommer väl antagligen inte heller visa nåt. 

Haha ja! Sambon har 4 barn, så vi har 7 redan 😅 Därav vi tog beslutet om aborten för ungefär ett år sedan. Vi tänkte att det skulle bli för mycket. Men nu ångrar vi oss och hoppas på en gemensam ändå. Våra barn är mellan 8-16 så den lilla kommer antagligen få ganska mycket uppmärksamhet 😂

Hur gammal är er son? Håller tummarna för oss ❤️

• Vallmo93

Hej! Hoppar in - igen. (skrev tidigare i tråden men newbie som jag är så missade jag bekräfta mitt nya konto så det raderades..) 😅 håller tummarna för att Familjeliv väljer behålla mig, haha.

Första barnet och första försöket. Använder NaturalCycles men kommer nog börja ÄL-testa också för att förstå min cykel mer. Såg frågan i tidigare inlägg men finns det bättre/sämre ÄL-tester?

1/11 - Lulemelon

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
  • Vallmo93
    Emzor1 skrev 2024-10-23 19:38:09 följande:
    så typiskt att ägglossningen ska vara så märklig när man väl börjar försöka ???? Jag hade äl-sekret vid cd14 i samband med blinkande gubbe på clearblue advanced, sen blev det lotionflytningar, sen positivt äl-test cd18, och nu idag äl-sekret på förmiddagen som nu är helt borta på eftermiddagen/kvällen - vad sysslar kroppen med?😂

Brukar nc markera äl direkt eller kan den göra det några dagar senare? 
    För mig brukar NC markera ÄL efter några dagar, när temphöjningen är lite mer ?bekräftad? än en enstaka temp. Så den kanske markerar ut ÄL snart om du haft temphöjningar! ☺️
  • Emzor1
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-23 20:04:27 följande:

Jag väntar på en ny tid igen för kontroll. Kommer väl antagligen inte heller visa nåt. 

Haha ja! Sambon har 4 barn, så vi har 7 redan 😅 Därav vi tog beslutet om aborten för ungefär ett år sedan. Vi tänkte att det skulle bli för mycket. Men nu ångrar vi oss och hoppas på en gemensam ändå. Våra barn är mellan 8-16 så den lilla kommer antagligen få ganska mycket uppmärksamhet 😂

Hur gammal är er son? Håller tummarna för oss ❤️

Min uppfattning är att sjukvården när det gäller kvinnor ligger ganska efter, det är så himla tråkigt..

Vad härligt med en så stor familj! Tänker att det visar på att ni verkligen tänkt igenom beslutet av en sladdis, det blir nog hur bra som helst 🥰 perfekt med syskon i 8-16års åldern, då har ni bara 1 blöjbarn åt gången 😉

Vi blev gravida när jag åt mini p-piller, men jag hade ätit något dåligt och spytt på kvällen, tänkte inte på att jag missade p-piller då.. Samtidigt som jag fick reda på graviditeten hade jag precis kommit in på universitetet och mannen tog examen bara 6mån innan. Kändes inte som rätt tillfälle helt enkelt varav vår abort..

Vår son blir 2 i januari ☺️ 
  • Emzor1
    Vallmo93 skrev 2024-10-23 20:44:37 följande:
    För mig brukar NC markera ÄL efter några dagar, när temphöjningen är lite mer ?bekräftad? än en enstaka temp. Så den kanske markerar ut ÄL snart om du haft temphöjningar! ☺️
    Jag tempar inte men har övervägt att börja göra det om det inte skulle ta sig denna månaden ☺️ Tack snälla för svar!
  • Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-23 20:48:03 följande:
    Min uppfattning är att sjukvården när det gäller kvinnor ligger ganska efter, det är så himla tråkigt..

Vad härligt med en så stor familj! Tänker att det visar på att ni verkligen tänkt igenom beslutet av en sladdis, det blir nog hur bra som helst 🥰 perfekt med syskon i 8-16års åldern, då har ni bara 1 blöjbarn åt gången 😉

Vi blev gravida när jag åt mini p-piller, men jag hade ätit något dåligt och spytt på kvällen, tänkte inte på att jag missade p-piller då.. Samtidigt som jag fick reda på graviditeten hade jag precis kommit in på universitetet och mannen tog examen bara 6mån innan. Kändes inte som rätt tillfälle helt enkelt varav vår abort..

jag har en son som blir 2 i början av februari, försöker också på ett syskon! :)
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-23 21:10:34 följande:
    jag har en son som blir 2 i början av februari, försöker också på ett syskon! :)
    Åh vad roligt! Häftigt om vi båda lyckas nu, då har vi bägge barnen i samma ålder ☺️

kör du med äl-tester eller temp?
  • Augustilejon
    Pandan14 skrev 2024-10-23 18:39:02 följande:
    Är de normalt att tempen sjunker så drastiskt från dag till dag? Är helt ny på att tempa så är inte helt inne i de ännu 
    Ja, tempen kan skifta beroende på vad man ätit/druckit, hur man sovit, vilken tid man tempar, om man sovit med öppen mun osv. Min erfarenhet är att det blir jämnare när man tempat ett tag, plus att man också lär sig vad som påverkar just ens egen temp. Då blir det också lättare att tolka förändringar (t ex kan det synas en kraftig dipp precis innan ÄL, och en temphöjning som håller i sig några dagar visar att ÄL skett). Så tempa på bara, och var inte allt för orolig för svängningarna nu i början ☺️
  • Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 20:48:03 följande:

Ja det tråkiga är ju att det inte verkar som nån bryr sig. Men men, vi kämpar väl på ändå. Antagligen tar det ju längre tid nu också med tanke på att vi båda hunnit bli äldre också. Man får ju räkna med ett tag då. Men jag är så himla otålig och vill ju såklart att det ska ta sig på en gång. 😂

Jag använde nuvaring när jag blev gravid, ska ju vara väldigt säkert men troligtvis hade jag glömt att sätta in och ser blev fördröjt med någon dag. Det känns ju också helt sjukt att då minsann tog det sig. Men nu nej 🤦🏼?♀️😂

Nej ibland är det inte rätt läge, vi trodde ju inte vi ville ha en till alls. Men det ville vi visst tydligen. Hoppas på syskon till er son snart 🥰
Svar på tråden BIM November 2024