Emzor1 skrev 2024-10-23 20:48:03 följande:
Min uppfattning är att sjukvården när det gäller kvinnor ligger ganska efter, det är så himla tråkigt..
Vad härligt med en så stor familj! Tänker att det visar på att ni verkligen tänkt igenom beslutet av en sladdis, det blir nog hur bra som helst 🥰 perfekt med syskon i 8-16års åldern, då har ni bara 1 blöjbarn åt gången 😉
Vi blev gravida när jag åt mini p-piller, men jag hade ätit något dåligt och spytt på kvällen, tänkte inte på att jag missade p-piller då.. Samtidigt som jag fick reda på graviditeten hade jag precis kommit in på universitetet och mannen tog examen bara 6mån innan. Kändes inte som rätt tillfälle helt enkelt varav vår abort..
Vår son blir 2 i januari ☺️
Ja det tråkiga är ju att det inte verkar som nån bryr sig. Men men, vi kämpar väl på ändå. Antagligen tar det ju längre tid nu också med tanke på att vi båda hunnit bli äldre också. Man får ju räkna med ett tag då. Men jag är så himla otålig och vill ju såklart att det ska ta sig på en gång. 😂
Jag använde nuvaring när jag blev gravid, ska ju vara väldigt säkert men troligtvis hade jag glömt att sätta in och ser blev fördröjt med någon dag. Det känns ju också helt sjukt att då minsann tog det sig. Men nu nej 🤦🏼?♀️😂
Nej ibland är det inte rätt läge, vi trodde ju inte vi ville ha en till alls. Men det ville vi visst tydligen. Hoppas på syskon till er son snart 🥰