• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Emzor1
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-24 06:59:37 följande:
    Ja det tråkiga är ju att det inte verkar som nån bryr sig. Men men, vi kämpar väl på ändå. Antagligen tar det ju längre tid nu också med tanke på att vi båda hunnit bli äldre också. Man får ju räkna med ett tag då. Men jag är så himla otålig och vill ju såklart att det ska ta sig på en gång. 😂

Jag använde nuvaring när jag blev gravid, ska ju vara väldigt säkert men troligtvis hade jag glömt att sätta in och ser blev fördröjt med någon dag. Det känns ju också helt sjukt att då minsann tog det sig. Men nu nej 🤦🏼?♀️😂

Nej ibland är det inte rätt läge, vi trodde ju inte vi ville ha en till alls. Men det ville vi visst tydligen. Hoppas på syskon till er son snart 🥰
    Ja åldern spelar ju in, men förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid ändå för som du säger är man ju extremt otålig när man väl bestämt sig att skaffa en till. då ska det ske direkt 😂

Så typiskt när man inte försöker och då går det på direkten ???? 

Det är ju svårt att veta vad man känner i framtiden med, skönt att ni fattat ett beslut! Hoppas på ett syskon till oss båda ☺️
  • Anonym (En till)

Jag börjar nästan bli lite stressad över att plussa. Vi har ett barn som fyller 4 i november 2025 och vi har en massa föräldradagar kvar på henne som var tänkt att använda till 3an. Någon som har nåt supertips för att öka fertiliteten? 😅

• Anonym (Gravid)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-24 08:30:02 följande:

Jag börjar nästan bli lite stressad över att plussa. Vi har ett barn som fyller 4 i november 2025 och vi har en massa föräldradagar kvar på henne som var tänkt att använda till 3an. Någon som har nåt supertips för att öka fertiliteten? 😅

Åh hade jag haft ett supertips hade jag varit RIK nu 😅❤️ jag tror det mesta handlar om slumpen, lite tur och en gnutta magi. Det blir ju barn för de flesta par som försöker. Håller tummarna för er!
  • Anonym (En till)
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-24 09:15:54 följande:
    Åh hade jag haft ett supertips hade jag varit RIK nu 😅❤️ jag tror det mesta handlar om slumpen, lite tur och en gnutta magi. Det blir ju barn för de flesta par som försöker. Håller tummarna för er!
    Jag testar go with the flow-metoden denna månad. Har inte orkat tempa i follikulärfasen. Har inte alls samma glöd som fg månad 😂
  • Supermario91
    Emzor1 skrev 2024-10-23 21:23:05 följande:
    Åh vad roligt! Häftigt om vi båda lyckas nu, då har vi bägge barnen i samma ålder ☺️

kör du med äl-tester eller temp?

Ska börja ÄL testa på lördag! Testade förra månaden men fick ingen utslag alls tyvärr, (digitala rosa från CB) men tror min äl är senare än vad jag tror samt att jag funderar på om de är dumt att testa på morgonen trots att de är de som står på förpackningen? 

hur gör du? :) 

• TrueResolution

Mensens tredje dag här och den största besvikelsen & deppen börjar lägga sig nu för denna gången. 

Varit lite låg senaste månadernas försök men nu är jag lite taggad igen på att testa! kör ÄL-stickor och gjort med förra graviditeten med men funderar på att även testa Clearblues lila ägglossningstester, tycker ni de är bra & värt? 😅

• Anonym (Lantisen)

Hörni! 

Alla ni som tempar, hur sjutton får ni till det? Ska inte det va exakt samma tid varje dag och sånt? Jag vet inte om jag skulle fixa det. Jag har lite oregelbundna arbetstider och går inte upp samma tid varje dag tex. 

Jag kör äl test och ser iallafall en stegring. Ibland blir det lika starka streck på stickan, ibland starkare. Vissa gånger har det blivit nästan lika starkt. Men som jag fattat så är det inte säkert att man har ägglossning ändå? 

• Yasen
    TrueResolution skrev 2024-10-24 09:50:44 följande:

Mensens tredje dag här och den största besvikelsen & deppen börjar lägga sig nu för denna gången. 

Varit lite låg senaste månadernas försök men nu är jag lite taggad igen på att testa! kör ÄL-stickor och gjort med förra graviditeten med men funderar på att även testa Clearblues lila ägglossningstester, tycker ni de är bra & värt? 😅

Tycker det fungerar lika bra med dom vanliga ÄL stickorna om man provtar varje dag och sedan Flera gånger närmare ÄL så kan man själv hitta Peak. 
    CB är bara onödigt dyra 🙃😂
  • Elvaa11

Lägger in mig själv i listan, osäker på BIM då jag slutat tempa men tog ett ägglossningstest igår iaf (fast jag slutat testa oxå) då jag kände på mig att ägglossningen va på G och mycket riktigt, testet va positivt Tungan ute

1/11 - Lulemelon

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    8/11 - Elvaa11
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
  • Pandan14
    Vallmo93 skrev 2024-10-23 20:35:20 följande:

Hej! Hoppar in - igen. (skrev tidigare i tråden men newbie som jag är så missade jag bekräfta mitt nya konto så det raderades..) 😅 håller tummarna för att Familjeliv väljer behålla mig, haha.

Första barnet och första försöket. Använder NaturalCycles men kommer nog börja ÄL-testa också för att förstå min cykel mer. Såg frågan i tidigare inlägg men finns det bättre/sämre ÄL-tester?

1/11 - Lulemelon

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
    välkommen! jag ställde frågan för har testat graviditetskollens och cb digitala men dom är så jäkla dyra, har du andra tips?
Svar på tråden BIM November 2024