• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Saltkatten)
    NassaNisse skrev 2024-11-23 20:27:47 följande:

Hej hej! 

hoppar in här! 

bim på lördag om jag räknat rätt 
    en vecka sen ägglossning 
    första dagarn efter ägglossning hade jag som en brinnande/stickande känsla i vänster äggstock och har nu molande värk i vänstra ljumsken!!  

vad tror ni??? Hoppas så innerligt! 

Hej, spännande väntan att se vad som händer 😄 Håller tummarna 🙏🏻 

För min del så känner av en hel del kring och efter ÄL, betyder inget särskilt för mig men det där är ju individuellt och kan variera från cykel till cykel också, inte lätt å veta vad kroppen signalerar 😅

• NassaNisse
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-23 20:40:11 följande:

Hej, spännande väntan att se vad som händer 😄 Håller tummarna 🙏🏻 

För min del så känner av en hel del kring och efter ÄL, betyder inget särskilt för mig men det där är ju individuellt och kan variera från cykel till cykel också, inte lätt å veta vad kroppen signalerar 😅

Ja alltså så otroligt svårt att veta och egentligen kanske lite dumt att spekulera föööör mycket 😂 men svårt att låta bli! 

kan inte minnas att jag haft den känslan efter ägglossning förut! Det kändes verkligen som kraftigt stickningar i vänstra sidan av äggstocken och höll i sig 3-4 dagar 
    lite öm i brösten men inte alls farligt där iaf! 

när har du bim?? Försökt länge? 😊

• Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-11-23 20:09:53 följande:
    Okej så spännande🙏 jag fortsätter att testa på, jag tycker jag har lite känningar men brukar känna mer än så här. Dock en hel del äl sekret redan, detta sen 3 dagar. Så jag trodde verkligen  att jag skulle ha fått fast gubbe redan. 
    Har du bara testat på morgonen hittills? Kanske kan det vara en snabb stegring? 🙏 verkar ju som äl är runt hörnet för dig iallafall☺️
  • Anonym (Saltkatten)
    NassaNisse skrev 2024-11-23 20:45:55 följande:

Ja alltså så otroligt svårt att veta och egentligen kanske lite dumt att spekulera föööör mycket 😂 men svårt att låta bli! 

kan inte minnas att jag haft den känslan efter ägglossning förut! Det kändes verkligen som kraftigt stickningar i vänstra sidan av äggstocken och höll i sig 3-4 dagar 
    lite öm i brösten men inte alls farligt där iaf! 

när har du bim?? Försökt länge? 😊

Jag har två barn på 9 och 12 år och har försökt skaffa ett tredje sista barn lite av och till ganska länge men haft det på paus. Nu har vi försökt i drygt ett halvår, blev gravid förra månaden men fick missfall tidigt. Hoppas att det snabbt blir plus igen och att det får gå hela vägen 😊🙏🏻

BIM är på onsdag 27/11. Nedräkning 😅

Första barnet för er eller? 
  • mothertotwo

Hmm, är det någon som fått sina graviditetstest såhär? 
    Vet om att strecket ska vara färgat om det är positivt. Men har ni fått så här när det varit negativt? Har bara fått blanka test när det varit negativt förut och inte såhär. 😂

• Anonym (Saltkatten)
    mothertotwo skrev 2024-11-24 00:04:43 följande:

Vet om att strecket ska vara färgat om det är positivt. Men har ni fått så här när det varit negativt? Har bara fått blanka test när det varit negativt förut och inte såhär. 😂

Vad skumt? inte varit med om tidigare så kan tyvärr inte vara behjälplig. Hoppas det tyder på nåt positivt iaf 😊🙏🏻
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-11-23 21:16:49 följande:
    Har du bara testat på morgonen hittills? Kanske kan det vara en snabb stegring? 🙏 verkar ju som äl är runt hörnet för dig iallafall☺️
    Har testat på morgonen med cb advance, tog dock ett extra igår eftermiddag som blinkade. Men det ny pp morgonen är det en fast gubbe🥳
    Tempen steg också idag. Ska man räkna den stegringen som äl eller ska den stegra mer?

• Björkskogen
    mothertotwo skrev 2024-11-24 00:04:43 följande:

Jo jag får så på de jag har nu, easy at home. 
    Läser man av testen förtidigt så har ju inte färgen hunnit dras upp. Har färgen fått gå upp ordentligt syns den inte. 
    Antar att det är i vita strimman färgen fastnar när man får positivt. 
  • Anonym (K Anonym)

Jag vaknade upp med mensvärk så nu känns det kört. Tappen har även blivit hård men tror den vandrat mer uppåt? Det känns iaf kört.. :( 
    Innan var det annan typ av värk..
    Någon som haft precis som mensvärk med hård tapp som varit gravid? 

Svar på tråden BIM November 2024