• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • NassaNisse
    Emzor1 skrev 2024-11-27 20:46:39 följande:
    Har du alltså bara sett positivt resultat efter avläsningstiden? Jag hade avvaktat med att berätta för sambon Alt. Ta ett test på morgonen och läsa av inom tiden. Tror det är positivt men mest för säkerhetsskull så det inte är ett torkstreck som kan komma på vissa tester efter avläsningstid❤️🥰

testet visade strecket under avläsningstiden så det kom inom tiden 😊
    sen har det fortsatt vart tydligt streck på testet hel dagen så det har inte försvunnit heller ifrån morgonens test 🥰

det var det jag tog nu på kvällen som inte visade nått streck alls. 🤨

• Monki19

Och där kom mensen och hoppet försvann 😞 Får se om jag orkar hoppa in i nästa tråd. Grattis till alla plus och önskar lycka till till oss som fortsätter försöka ❤️

• NassaNisse

Hello allihopa! 

men undrande fråga om det är någon här som vet vad en bakåtvänd eller ?uppåtvänd? och högt uppskattande livmodertapp är? Eller varför den gör så? :p 
    kanske konstig fråga men kan det göra så? 

• jjkkll2
    NassaNisse skrev 2024-11-28 21:22:47 följande:

Hello allihopa! 

men undrande fråga om det är någon här som vet vad en bakåtvänd eller ?uppåtvänd? och högt uppskattande livmodertapp är? Eller varför den gör så? :p 
    kanske konstig fråga men kan det göra så? 

Förmodligen för att du är gravid :). Bakåtlutad stängd tapp under graviditeten är helt normalt. När det är dags för förlossning kommer den komma ner mjukas upp/kortas ner.
  • NassaNisse
    jjkkll2 skrev 2024-11-28 21:58:19 följande:
    Förmodligen för att du är gravid :). Bakåtlutad stängd tapp under graviditeten är helt normalt. När det är dags för förlossning kommer den komma ner mjukas upp/kortas ner.

det som är jobbigt är ju att testet visade positivt i onsdags morse sen tig jag ett nytt på kvällen då va det negativt och testet jag tog idag va negativt 

så jag är så konfunderad, har funnit mig i att jag kanske inte är gravid trots alls men upptäckte i duschen idag att tappen va ?uppkrullad? 

• Anonym (Saltkatten)

Och jag väntar mitt andra tidiga missfall på raken. Rosa flytningar idag och gravtestet som ökat så starkt tidigare under veckan är nu svagare igen. Exakt såhär var det förra månaden, om några dagar lär allt komma ut i en störtflod precis som förra gången.

Är så jävla ledsen? när jag äntligen lyckas bli gravid efter otaliga försök då vill det inte fastna ordentligt istället. Jag skyller på min ålder, äggen är uppenbarligen inte lika bra längre och missfallsrisken är högre, sv allt jag läst mig till så är det bara så det är. 

Får se hur länge jag orkar med detta, vill inte pendla såhär upp och ner allt för många gånger, det tär nåt enormt på mig märker jag. Kanske får släppa tanken om en sladdis? jag vet iaf att jag ska pausa december månad, låta kropp och knopp vila och så får vi ta nya tag nästa år och hoppas att det blir tredje gången gillt ❤️

Ta hand om er, lycka till.

• Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-28 23:07:58 följande:

Och jag väntar mitt andra tidiga missfall på raken. Rosa flytningar idag och gravtestet som ökat så starkt tidigare under veckan är nu svagare igen. Exakt såhär var det förra månaden, om några dagar lär allt komma ut i en störtflod precis som förra gången.

Är så jävla ledsen? när jag äntligen lyckas bli gravid efter otaliga försök då vill det inte fastna ordentligt istället. Jag skyller på min ålder, äggen är uppenbarligen inte lika bra längre och missfallsrisken är högre, sv allt jag läst mig till så är det bara så det är. 

Får se hur länge jag orkar med detta, vill inte pendla såhär upp och ner allt för många gånger, det tär nåt enormt på mig märker jag. Kanske får släppa tanken om en sladdis? jag vet iaf att jag ska pausa december månad, låta kropp och knopp vila och så får vi ta nya tag nästa år och hoppas att det blir tredje gången gillt ❤️

Ta hand om er, lycka till.

Stackars dig ❤️ otroligt tråkigt att höra. 

Tror jag ska ta en mycke mer avslappnad approach framöver. Inga äl test eller temp. Det stressar mer än det ger och sen får man bara minus på testen. Tror vi kör oldschool framöver. Ligger när vi har lust, sex på beställning är fan riktigt trist 😂 
    tar bara gravtest om mensen är sen på riktigt. Blir jag gravid så blir jag. Känns bäst så här när vi dessutom blir så osynkad med gubbens jobb några cykler. 
  • eemmisss

Alltså va?? Jag är på bim-4 och jag tog ett testa tidigt nu på kvällen bara för att jag inte kunde hålla mig, har noll symtom. Det är väl positivt? Jag är i chock och kan typ inte tro det! 🥹 Spökstreck brukar vara smalare va? Jag vågar knappt hoppas på att detta håller.

• Anonym (K Anonym)
    eemmisss skrev 2024-11-29 17:54:55 följande:

Alltså va?? Jag är på bim-4 och jag tog ett testa tidigt nu på kvällen bara för att jag inte kunde hålla mig, har noll symtom. Det är väl positivt? Jag är i chock och kan typ inte tro det! 🥹 Spökstreck brukar vara smalare va? Jag vågar knappt hoppas på att detta håller.

Positivt!!
  • xxmica

Hej!

Jag är på BIM+10 och fortfarande så har ingen mens kommit

jag tog ett graviditetstest den 23:e som visade negativt och tog 2st ägglossnings tester den 24:e och 25:e som också visade negativt.

vad kan vara fel tro? Kom det inget ägg vid min ägglossning

• Anonym (K Anonym)
    xxmica skrev 2024-11-29 20:41:57 följande:

Hej!

Jag är på BIM+10 och fortfarande så har ingen mens kommit

jag tog ett graviditetstest den 23:e som visade negativt och tog 2st ägglossnings tester den 24:e och 25:e som också visade negativt.

vad kan vara fel tro? Kom det inget ägg vid min ägglossning

Är möjligt att ägglossningen uteblev, kroppen kan bete sig annorlunda när det sker. Hoppas mensen dyker upp snart (om du inte vore gravid såklart) 💞

• eemmisss
    eemmisss skrev 2024-11-29 17:54:55 följande:

Bilden verkade ha försvunnit så lägger in den igen! Om det inte bara är i min telefon den försvann 🤷🏼?♀️

• xxmica
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-29 21:55:14 följande:

Är möjligt att ägglossningen uteblev, kroppen kan bete sig annorlunda när det sker. Hoppas mensen dyker upp snart (om du inte vore gravid såklart) 💞

Om så är fallet kan min ägglossning som ska vara runt den 5:e december fortfarande ske eller har det här gjort att jag har fått oregelbunden cykel?
  • Anonym (Wavemountain)
    eemmisss skrev 2024-11-29 22:25:50 följande:
    Bilden verkade ha försvunnit så lägger in den igen! Om det inte bara är i min telefon den försvann 🤷🏼?♀️
    Grattis till plusset 🥰 

Du är välkommen till Juli BF 2025 på facebook 🤗
  • Anonym (Saltkatten)
    Björkskogen skrev 2024-11-29 17:34:03 följande:
    Stackars dig ❤️ otroligt tråkigt att höra. 

Tror jag ska ta en mycke mer avslappnad approach framöver. Inga äl test eller temp. Det stressar mer än det ger och sen får man bara minus på testen. Tror vi kör oldschool framöver. Ligger när vi har lust, sex på beställning är fan riktigt trist 😂 
    tar bara gravtest om mensen är sen på riktigt. Blir jag gravid så blir jag. Känns bäst så här när vi dessutom blir så osynkad med gubbens jobb några cykler. 

Tack för omtanken 💕 Håller tummarna för er, kloka ord om att ta det lite med ro och inte stressa så mkt med bebisverkstan 😅 

Jag verkar fortfarande vara gravid iaf. Fick bara en liten rosa blödning torsdagsmorgon? inget alls sedan dess och jag gjorde ett nytt graviditetstest dagen efter som blev tokpositivt pang direkt innan jag knappt ens hunnit kissa på det 🙈 Tempen är hög också. Börjar få lite ömma bröst och somnar på soffan varje kväll, går inte vara vaken 😆 Så det kanske inte var början på missfall utan bara ett blodkärl eller implantationsblödning?

Bara att avvakta och se här framöver men vi är försiktigt optimistiska här hemma och håller tummarna att det går vägen och att inga fler blödningar kommmer 🙏🏻❤️ 

Lycka till framöver 😊

Svar på tråden BIM November 2024