• Väntarpå4an

BIM November 2024

Siripiri skrev 2024-11-10 07:27:59 följande:
    så tråkigt :(  
    kram💕
    Tack❤️❤️❤️
  • Väntarpå4an
    1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella (-)
    12/11 -Anonym (en till) (+)
    13/11 - Pandan14 (+)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    14/11 - Anonym (A)
    14/11 - studerande
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    21/11 - anonym (blomman)
    22/11 - Anonym (8:e försöket)
    25/11 - TrueResolution
    25/11 - Monki19
    25/11 - Väntarpåfyran
    26/11 - Cheryblossom
    27/11 - alleb 
    27/11 - (Anonym) Karamell
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
    30/11 - eemmisss

Uppdaterar för jag halkade ur😊❤️
  • Väntarpå4an

Jag tänkte börja tempa, vilken app rekommenderar ni? Sett att många använder NC men ogillar att det kostar😅😅🙈 finns något annat? Dock är termometern dyr att köpa in på annat håll oavsett så kanske jämnar ut sig i längden ?!

• Väntarpå4an
    Anonym (2) skrev 2024-11-10 17:22:16 följande:
    Fertility friend 🙏 haft nc, men ff stämde mycket bättre 😃
    Är den helt gratis och det räcker att köpa en temp? 😊
  • Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2024-11-10 17:28:24 följande:
    Jag har fertility friend. Den går köra utan abonnemang om man inte vill slänga massa pengar på det. Man kan oxå använda vanlig mun-termometer, det behöver inte vara nån fancy grej😅. Jag hade bara en vanlig förut och det gick bra att se temphöjningen ändå. Viktiga är att man tar tempen samma tid varje dag. 
    Åh tack 🙏❤️ jag hann fråga om den kostade till förra inlägget. 
    Köper en temp som mäter 100 delar tänkte jag 😊 har avstått från tempa för att det känns lite mycket men nu kör jag all in. Köpt rosenrot, q10, zink you namn it😅

Dock blir vi ju gravida men får inte behålla det💔
  • Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2024-11-10 17:42:54 följande:
    Ja jag har skippat ältester förut, det här är första månaden ever med det. Mest för kul egentligen 😂 
    Äl har jag ju, det ser jag med tempökningen. 

Glöm inte preppa gubben, han mår inte dåligt av lite kosttillskott 😄
    Jag tänker köra på äl-tester också 😅

Nädå han är inte bortglömd, han har börjat med Zink och multivitamin 👌 zink ska tydligen vara viktigt för männen. Men q10 ska också va bra men det är så dyrt så jag tar bara det😅
  • Väntarpå4an
    Pandan14 skrev 2024-11-10 21:44:05 följande:
    Jag beställde min från apoteket/apotea och den kostade under 200 sen använde jag premom appen och loggade själv varje morgon ☺️
    Den såg något lättare ut än fertility friend måste jag säga (var på svenska) 😊 använder du gratis version eller betal? Tycker du den fungerar bra?
  • Väntarpå4an
    Pandan14 skrev 2024-11-11 07:44:56 följande:
    Jag använde gravid versionen, det har funkat super bra, dock så gjorde jag fel bland dom första dagarna så de strulade till hela kurvan men då kan man bata ta bort om de skulle vara. helt klart värt att testa, 
    Super :) jag testar gratis versionen först också tänkte jag
  • Väntarpå4an
    Anonym (8:e försöket) skrev 2024-11-11 17:06:46 följande:

Nu behöver jag också prata av mig, haha. Jag har som sagt försökt aktivt med min partner sedan i våras med ett missfall i augusti. Trodde att det var klappat och klart när jag fått ett plus, så jag blev så ledsen när jag började blöda ordentligt i vecka 5+4. Tänker ibland på var jag hade varit i graviditeten idag om det inte hade avslutats. 

Sedan dess har det inte känts likadant att försöka. Hoppades att det skulle ta sig på första försöker efter missfallet, men sedan dess har både motivation och hopp dalat för varje cykel. Förra månaden passade jag på att bråka med min partner i samband med ÄL, då blev det inte ens ett halvhjärtat försök. 

Jag vet att jag inbillar mig saker och läser in saker i symptom som inte kanske egentligen betyder något - men denna gång hoppas och vill jag att det ska ha tagit sig så det värker. Är på ÄL +3 så på toook för tidigt för att ha symptom (mår dessutom illa och har ont i samband med ÄL), men det känns som att jag är ?tung? i livmodern på något sätt. Om det tar sig denna månad kommer bebis troligtvis att födas samma månad som jag och min partner har födelsedagar. Blir det så kommer det att kännas menat på något sätt? Men blir det inte kommer jag att bli så otroligt besviken. Jag tar det inte med ro längre, vilket också stressar mig då stress tydligen kan göra förutsättningarna ännu sämre. Gah!

Asså jag känner igen mig 100% i det du beskriver.

Vi har försökt aktivt sedan i Juni, tog sig direkt men fick sedan ett tidigt missfall. Hade exakt samma värkande känsla av längtan förra månaden. Vart också oerhört ledsen/påverkad av väntan mellan ÄL och Bim. Lyckan blev total jag vart gravid igen. Allt passa så bra, till och med bättre än sist. Nu skulle lillen komma i juli vilket passa perfekt med jobbet och allt.
    Men lyckan höll sig inte länge i fredags vakna jag med en blödning och fick redan i söndags ett negativt test.

Nu är vi på noll igen och jag känner att mitt hopp blir mindre och mindre. Tar det flera månader till nästa lycka och kommer den hålla längre än några veckor 😢

Jag har nu iaf boostat upp med alla tänkbara vitaminer och mineraler som kan hjälpa kroppen i balans (om nu mf beror på nån brist). Vi ska lyckas och jag vägrar att ge upp, det som vi till sist kommer få i belöning kommer göra kampen värd❤️❤️🙏
Svar på tråden BIM November 2024