• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Lantisen)

Alltså tjejer! Jag behöver tips, eller är det någon som ens vet om nåt liknande. Alla råd är välkomna!

Jag har blödningar, typ hela tiden! 🤦🏼?♀️ Brukar va bra mellan mens och ägglossningen men mensen tog slut i torsdags och idag kom en blödning igen. Ägglossningen borde va i början på nästa vecka. Jag ringer och rådfrågar gyn men ingen vill riktigt hjälpa till. Vissa har så, är svaret jag får. 

Någon som vart med om nåt liknande? Jag kommer testa allt som går isåfall om nån har nåt tips. Inte nog med att det förstör bebisverkstaden rätt rejält, det påverkar ju hela vardagen liksom. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Emzor1
    Semlans93 skrev 2024-10-20 12:45:54 följande:

Hej!

Hoppar in här också! 1a barnet, 1a försöket.

Tog ut hormonspiral i början av Oktober så första månaden oskyddat blir nu i November. Väldigt pirrigt men också lite nervöst. Har använt naturalcycles tidigare i preventivt syfte (börjar igen men Plan pregnancy), och tror jag har kort lutealfas på 11 dagar samt eventuellt lite problem med sköldkörteln. Men nu börjar det försökas iaf!

11 dagar lutealfas är fortfarande inom normalspannet (om jag förstått det rätt), så längden på din lutealfas bör inte vara ett problem🙏 spännande med första barnet - lycka till!☺️
  • Annpor

Hej hoppar också in här. Har haft en krokig väg och skulle verkligen behöva lite hopp i livet igen. Vi förlorade en bebis i fullgången graviditet i vintras och sen nu i September plussade vi igen - och fick missfall i vecka 9. Så det har varit och är en tuff tid just nu. Skulle verkligen behöva plussa för att få känna lite hopp, glädje och styrka till liv igen. Vi är
    32 år gamla, bebisen var vår förstfödda. 

Hoppas få plussa snart igen! Skulle haft äl nu i dagarna om ?min vanliga cykel? varit, men väntar nu ännu på äl, vet ej när den dyker upp. Någon som haft missfall, när dök i sådana fall er äl/mens upp? Förstått att det kan ta tid för cykeln att synka igen efter missfall. Svårt att lägga in någon bim osv i nuläget men hänger med i tråden ändå.
    Heja oss alla, hoppas November blir stora + månaden! ❤️

• MammaIda00

Går med här! Blir vårt tredje försök till graviditet nu. Har bim 15/11.

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentrio
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    19/11 - Mallotti
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 

Adam 17/12-2020
  • Emzor1
    Annpor skrev 2024-10-20 13:29:31 följande:

Hej hoppar också in här. Har haft en krokig väg och skulle verkligen behöva lite hopp i livet igen. Vi förlorade en bebis i fullgången graviditet i vintras och sen nu i September plussade vi igen - och fick missfall i vecka 9. Så det har varit och är en tuff tid just nu. Skulle verkligen behöva plussa för att få känna lite hopp, glädje och styrka till liv igen. Vi är

Hoppas få plussa snart igen! Skulle haft äl nu i dagarna om ?min vanliga cykel? varit, men väntar nu ännu på äl, vet ej när den dyker upp. Någon som haft missfall, när dök i sådana fall er äl/mens upp? Förstått att det kan ta tid för cykeln att synka igen efter missfall. Svårt att lägga in någon bim osv i nuläget men hänger med i tråden ändå.

Först och främst, jag beklagar verkligen allt ni behövt gå genom, håller tummarna för ett plus för er ❤️

Jag har haft ett missfall, dock väldigt tidigt så v.6, eftersom det var så tidigt blev cykeln ungefär densamma som tidigare månader. kunde räkna missfallet som mens och ägglossningen kom isch 2-2,5v efter❤️
  • Siripiri
    Annpor skrev 2024-10-20 13:29:31 följande:

Styrkekramar♥️ håller verkligen en stor tumme att det är er månad💕

Jag fick missfall i v5+6 i september och min ägglossning blev bara 2 dagar sen, tänker att det blir kanske några extra dagar för dig. Du tempar inte antar jag? 🌸♥️ 
  • Annpor
    Siripiri skrev 2024-10-20 18:18:02 följande:
    Styrkekramar♥️ håller verkligen en stor tumme att det är er månad💕

Jag fick missfall i v5+6 i september och min ägglossning blev bara 2 dagar sen, tänker att det blir kanske några extra dagar för dig. Du tempar inte antar jag? 🌸♥️ 
    Tack för input! Hoppas det är något liknande för mig. Brukar ha regelbunden men sen ägglossning ca dag 23-24 varje månad. Nej jag tempar inte nu men gjorde tidigare. Har gått ifrån lite sådana saker, känner just nu att jag mår bättre av att inte så nitiskt ha koll på min cykel. Känns lite jobbigt att ?vara i allt igen? i att planera bebis, att det blir en verkstad, ett mission som ska bara göras. Kanske ta upp det igen nästa månad men följer just nu mest bara kroppsliga symtom som brukar vara tydliga, ex ömmande bröst och fertilt sekret. 
  • Annpor
    Emzor1 skrev 2024-10-20 17:44:14 följande:
    Först och främst, jag beklagar verkligen allt ni behövt gå genom, håller tummarna för ett plus för er ❤️

Jag har haft ett missfall, dock väldigt tidigt så v.6, eftersom det var så tidigt blev cykeln ungefär densamma som tidigare månader. kunde räkna missfallet som mens och ägglossningen kom isch 2-2,5v efter❤️
    Tack, vad snällt av dig. Overkligt vad man behöva överleva egentligen. Jag håller också tummarna! ❤️ Hur brukar din normala ägglossning vara, om den då kom 2-2,5v efter? Några dagars försening eller?
Svar på tråden BIM November 2024