• mothertotwo

BIM November 2024

Vad fan hände här?! Jag började gråta till idol när en favorit lämnade. Jag är känslig annars också, men alltså brukar kunna hålla tillbaka tårarna. Nu sprutade tårarna ut och sambon titta på mig och började skratta... den sjukaste pms månaden på läääänge.

• mothertotwo

Brösten har inte ömmat idag, pytte lite menssmärta eller rättare sagt små känningar. Tog ett test idag och det var negativt. Ett testa tidigt digitaltest. 
    Jag har aldrig plussat med ett digitaltest någonsin utan dem har alltid varit negativa när andra tester visat positivt. Tappen är långt upp men helt stängd fortfarande, så den borde egentllgen öppna sig lite nu inför mens. Men det känns lite som att det är kört denna månad med. Återstår att se om några dagar...

• mothertotwo

Ligamentssmärtor vid mens, någon som har det? 

Vaknade till med kraftig kramp i ligamentet två gånger, när jag skulle vända mig i sängen i natt. Har inte börjat få menssmärta än trots att jag är nära bim nu, utan bara lite små känningar. Hoppas verkligen detta är ett tecken. 🙏

• mothertotwo

Idag känner jag mig som en rullande köttbulle och flåsar som en galning. Allt luktar äckligt! Som en blöt äcklig handduk som legat i flera dagar. T.o.m gått runt i mitt hem för att se om jag hittar något men nej... Den här pms grejen tar slut på mig. Kan väl omöjligt bara vara jag som känner så här? Väntar hem nya tester men något säger mig att dem lär vara negativa och att det är mensen som kommer senare än vanligt. 

• mothertotwo

Bim dagen är kommen och blankt test.
    Men med tanken på att jag hade en dominant follikel i september som skulle släppa närsomhelst enligt läkaren, fast jag fick mens sex dagar efter så är inget kört än tänker jag. 😅 

Hade mys med mannen den 12 november senast så kan absolut ha skett något ändå. Mensen visar inga tecken på att den kommer i alla fall. Absolut ingen menssmärta som jag brukar ha. Har bara hormoner som sväller här och där. Lättare till gråt, irritation osv.. Men man kan nog ha pms hur länge som helst. Tappen är också helt sluten och långt upp. Pirrighetskänsla i brösten men dem gör inte ont. Spänner lite grann. 

Ingen mens=inget kört än! 🙂

• mothertotwo

Vi alla är maniska med testandet hahaha. Vet inte varför jag ens testade nu på eftermiddagen när det var lika negativt i morse som nu. Man kan inget annat än hoppas på att det ska växa något därinne. För visst ser ni inte dem skuggorna som jag ser? haha 😂 
  • mothertotwo
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-21 15:42:22 följande:
    På övre bilden ser jag faktiskt 😬🤞🏻
    Spännande Drömmer Jag ska "försöka hålla mig från testandet nu" i några dagar 😂 
    Jag vill ju tro det eftersom jag börjat gråta till gamla avsnitt av O.C, som jag normalt sett inte gjort förr när man sett dem. 😂 Har problem med pms i vanliga fall, men dem känns snäppet jobbigare nu än förr. Extrem pms var ett tydligt symtom i min förra graviditet för många år sen. Men är fortfarande orolig över att jag är skengravid för att man verkligen vill nu. Om en månad är jag 33, känns lite att man är på gränsen för en till. Oskyldig
  • mothertotwo
    Pandan14 skrev 2024-11-21 16:22:46 följande:
    Jag ser absolut ett streck!!😍😍
    Hoppas verkligen 😍 Det skulle isf vara förklaring på många saker 😅
  • mothertotwo
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-21 17:58:46 följande:
    Jag kollade i mitt bildarkiv på när jag plussade förra månaden, mitt första streck såg typ ut som ditt 😄 Blev starkare för varje dag. 
    Nu kommer jag definitivt inte kunna hålla mig i några dagar med testandet 🤣. Men detta är ett testa tidigt från babyplan. Jag kan vara allt mellan äl+11 - äl+8 hade känningar i tre dagar sen fjärde dagen var den känslan borta. Men så coolt om det tagit sig nu. 

Men man märker att det blir svårare ju äldre man är. Som 20 åring tog det inte alls lång tid 😅 Men då var det mer en hoppsan som nu är 12 år. 
  • mothertotwo
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-21 18:19:38 följande:
    Mitt test var också ett babyplan testa tidigt, jag testade ÄL+9 kvällstid. Sedan med vanliga test som blev starkare varje dag 😊 Håller tummarna för dig, bästa känslan när man på riktigt ser hur strecken uppenbarar sig 😍 Håller tummarna för mig själv också 😅🤞🏻🙏🏻
    Så så spännande hihi. 
    Förlåt för att jag fråga, men här är många meddelanden att gå genom ibland så minns inte om du är gravid nu eller om du fick missfall? 

Något är det med mig i alla fall, något riktigt lurt eftersom jag skulle nyss hjälpa mitt barn inne på toaletten. Hade skett en olycka med bajs och jag reagerar aldrig över sånt men nu kräkte jag. Mitt barn bara: mamma, mår du bra? Något lurt så hoppas verkligen att det blir starkare på testen om någon dag. För detta var verkligen märkligt annars. 
  • mothertotwo
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-21 19:08:38 följande:
    Nä man kan ju inte ha koll på alla och allt som sker i tråden 😅 Jag blev gravid förra månaden, fick missfall ganska snabbt tyvärr. Aldrig haft missfall förut så det var en ny upplevelse, hemskt. Hoppas jag inte behöver gå igenom fler. Jag är positivt lagd så jag tror och hoppas det blir min tur snart igen 🥰🙏🏻

Haha, du får otåligt vänta och testa igen imorrn eller när du bestämt dig för det. Jag vet precis hur det är 😄
    Beklagar, kan tänka mig att det är en hemsk upplevelse dock aldrig upplevt det själv. Men man får tänka att det finns en mening med allt och blir det missfall så måste det varit något fel. Ett plus till kommer snart ska du se :) 

Känner jag mig själv lär jag säkerligen testa i morgon bitti igen, men ska försöka hålla mig någon dag. Orolig för kräkningen eftersom det i så fall skulle vara tidigt för det. Inte kräkt så här tidigt med någon av mina andra två. Med min äldsta började det runt vecka 10 men var ofta under hela graviditeten och med min lille blev det bara en gång så det var skönt haha. 

Det är verkligen en pirrig känsla haha!
  • mothertotwo

Jag kunde inte hålla mig, men tycker ändå att man ser en liten pytteliten stegring, eller är det bara önsketänkande? Jag ska ta ett digitalt om några dagar. Man vill gärna ha det svart på vitt haha. Det är 1 minut mellan dessa två bilder. 
  • mothertotwo
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-22 06:25:56 följande:

Börjar bli lite väl spännande här hemma hos mig för tempen sköt i höjden idag, uppe på dryga 37 grader och enda gången jag varit det var förra månaden när jag också fick plus 😱 

Vill inte hoppas för mkt och bli besviken men svårt att låta bli 😅🙏🏻

Spännande 🙏 När ska du börja testa igen? :) 
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-22 06:22:20 följande:
    Spännande, jag ser iaf att det är nåt där 🙏🏻😄

Jag hoppas verkligen 🙏 Undra bara när det visar tydligare eller om det är kemiskt. Måste ju visa klarare på bim dessutom, men det gör det ju inte haha. 
  • mothertotwo
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-22 06:52:30 följande:
    Ja lite väl spännande 😅 Vågar knappt tänka tanken på att det kanske blir nåt igen. Bara vänta och se? Får se när jag ska våga testa, kanske måndag, ÄL+10 då. Får alltid mens ÄL+12. 

Vilken dag är du på? Mina test blev starkare för varje dag, särskilt kvällstid, då var mina streck starkare än på morgonen.
    Håller tummarna för dig :)

Jag är på dag 32 i dag i min menscykel, men har ägglossning runt dag 22. Ca 10 dagar innan bim. Vet inte exakt dag men gissar på någon gång mellan den 10-12 november för då hade jag ägglossningssmärta. Den 9 och den 12 november myste vi till det. Den 27 november tänker jag att det borde visa tydligare.
  • mothertotwo
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-22 07:16:31 följande:
    Okej. Jag tänker att om du hade ÄL mellan 10-12 november så borde BIM bli mellan 24-26 november om du har en standard lutealfas på 14 dagar. Då är du kring ÄL+10-12 idag 😊 Inte konstigt med svaga streck då. Man får ju snällt vänta och testa senare igen. 
    Min lutealfas är på ca 10 dagar. I september var den 6 dagar 😂 Men mina menscyklar är oregelbundna, så det är mycket möjligt att mensen skulle kommit senare denna månad och vem vet.. Den kanske t.o.m. kommer men hoppas inte det. Det är väntan som är jobbig haha. 
  • mothertotwo

God morgon🌸 Idag är det en vecka kvar på denna månaden. 
    Jag är lite nojig för att mensen bara har bestämt sig för en längre cykel denna månaden. Vilket händer då och då!  Dag 34 nu och ibland har det hänt att mensen kommer på dag 43. Väntar otåligt! 😅 

Brösten ömmar, mest på kvällarna men känns fyllda och smått spända.
    Känner mig uppblåst.
    Pmssymtom som är upp och ner.
    Hård i magen, brukar annars bli lös innan mens.
    Kräkt en gång, inget jag gör i väntan på mens.
    Tyckte jag såg något på testen i två dagar, men i dag helt blankt. Tappar inte hoppet förrän mensen verkligen kommit. 
    Min temp ligger på 37.6 vilket den bara gör om jag känner mig krasslig, men det gör jag inte. Den har legat så i en vecka nu.
    Livmoderhalstappen är stängd, sluten och långt upp. 

Jag är nog skengravid eller kanske tidigt missfall som man inte märker av. ???? Man tappar hoppet vissa dagar tyvärr. 

Är BIM listan uppdaterad med alla plus i tråden? Hade varit kul om den annars kunde bli uppdaterad 🙂

• mothertotwo

Hmm, är det någon som fått sina graviditetstest såhär? 
    Vet om att strecket ska vara färgat om det är positivt. Men har ni fått så här när det varit negativt? Har bara fått blanka test när det varit negativt förut och inte såhär. 😂

• mothertotwo
    Björkskogen skrev 2024-11-24 08:07:41 följande:
    Jo jag får så på de jag har nu, easy at home. 
    Läser man av testen förtidigt så har ju inte färgen hunnit dras upp. Har färgen fått gå upp ordentligt syns den inte. 
    Antar att det är i vita strimman färgen fastnar när man får positivt. 
    Jo att färgen fastnar där vet jag om. Men brukar inte få så på testen jag tagit. Negativa är helt blanka. Detta var ändå en bild på ett test som var 3 minuter in. Tänkte om fler fått så och det kanske visat positivt i slutändan 😅
  • mothertotwo

Jag fick kramp nyss och sitter här med en brännande känsla i både underliv och mage. Det sa bara pang så kom den på dag 35. Negativt för mig denna månad.

Hoppar till december tråden för nya tag. Lycka till för er som är kvar denna månad, håller tummarna för er att ni får ert efterlängtande plus. Glad 

Svar på tråden BIM November 2024