• Siripiri

BIM November 2024

Pandan14 skrev 2024-11-07 08:22:51 följande:
    Tack 🙏🏽 tar ett digitalt på söndag för att bekräfta. men jag tycker att det visst ser lovande ut om man jämför med det oranga! så länge tempen håller sig uppe så finns de hopp ❤️ sen är de ju inte alls säkert att man får samma symtom vid olika graviditeter, som nu denna har jag haft symtom och aldrig haft ett ända symtom när jag vart gravid tidigare 
    Ja gör de🙏🏼 ♥️ 

Det är bara vänta ut närmsta dagarna, men hade hoppats på lite ökning idag och inte sänkning 😒 
    jasså? Får hoppas jag börjar känna något imorgon eller lördag 🥺 
  • Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-11-07 10:00:59 följande:

Hade ÄL tisdag/onsdag enligt tester men tempar inte så kan inte bekräfta. Fick till det lör/mån/ons så nu är det bara atg hålla tummarna för tidernas finaste födelsedagspresent. 

Kan inte bara vara jag som VARJE lutealfas, en dag efter ägglossning känner "fan man skulle ha tempat" 😂 Nu går man ovetandes tills man kan börja testa 🥲

Har tagit rosenrot fram till ÄL. Vad tar ni mellan ägglossning & BIM?

Jag önskar att jag hade börjat temps i våras typ 😅 så förstår känslan! 

Tog också rosenrot fram till ÄL, så min ÄL kom en dag tidigare på  CD14, även om FF säger CD15. Nu efter är det fokus på c-vitamin, så dricker proviva på morgonen med typ ett kryddmått askorbinsyra. Fick hem probiotika igår som jag ska äta varje dag nu med + e-vit och omega3. Dem två sista kör jag dock typ hela cykeln ☺️ samt magnesium och zink på kvällarna 

• Siripiri
    Annpor skrev 2024-11-08 09:28:50 följande:

Tempen sjönk idag med 0,3 enheter, molvärk i tjejmagen. Bara att vänta in mens antar jag? Äl +9, brukar ha 10 dagars lutealfas

Orkar snart inte mer.. På riktigt. Känner mig så väldigt nere och orkar verkligen inte bli mer besviken, varje månad. Allt jag ber om är att få känna litr hopp igen. (Bakgrund är också att vi förlorat ett barn i fullgången graviditet tidigare i år och i September i år plussade vi, som blev missfall i v9). 

Får ingen hjälp av mödravården här förrän vi försökt IGEN att bli gravida minst ett år. ETT ÅR. Orkar inte mer. Tips, ringa mödravården ändå och bolla med dom om man kan på något sätt göra en annan plan? Vända sig till någon privat klinik?

Styrkekramar♥️♥️♥️

Tycker det suger att ni inte kan få hjälp, sjukt orättvist.. 
  • Siripiri
    Pandan14 skrev 2024-11-08 08:23:51 följande:

Till er som plussat

har ni fortfarande molvärk? Jag har de lite då o då och blir livrädd varje gång de kommer.. de va så de började innan blödningen kom 😭 är så rädd att de ska hända igen 

Jag hade molvärk de två veckorna jag var gravid ♥️ helt normalt 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-08 18:17:29 följande:

Hej,

Har inte läst ikapp än. Var med i oktober och plussade. Super lyckliga tills idag. Idag vaknade jag med en blödning som hållt i sig hela dagen  ungefär som en mens skulle jag säga 💔 fick mf i Juli men blödde mer då. 
    Har ringt till gyn, bm, 1177 det är lönlöst ingen tar emot en i denna veckan 6 (5+3). Det är bara att vänta som gäller. Är det någon som har samma erfarenheter? 

Är det ett missfall så hoppar jag in i denna månadens tråd också tyvärr 😭💔
    Ny bim då är i slutet av november (ca 24/11) om kroppen hämtar sig som om det vore en mens.

Nej va tråkigt :(( ♥️ Fick missfall i v5+6 förrförra cykeln, blev en rejäl mens, rann ur mig de första två-tre dagarna när  jag satte mig på toa.. blödde/flytningar i totalt i 8 dagar.
  • Siripiri
    Pandan14 skrev 2024-11-09 15:05:46 följande:

Varför har jag fått en streckad linje neråt?? borde inte tempen hålla sig uppe nu när jag är gravid?
    Har du inte råkat skriva fel Temp?!
    det ska inte varan 36,65 typ? Samt på fel dag? 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-10 07:09:05 följande:

Tyvärr så var det ett MF 💔 så jag hoppar väl in i träden här. Hittar inte listan vill någon lägga till mig? 

Väntarpåfyran BIM 25/11 
    så tråkigt :(  
    kram💕
  • Siripiri
    Björkskogen skrev 2024-11-10 07:53:25 följande:

Såja. Fick ta fram datorn för att hitta listan 😂 
    Hoppas det är den senaste. 

Legat i sängen och inte kunnat sova, så skrollat sen sida 56 😂
    1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella (-)
    12/11 -Anonym (en till) (+)
    13/11 - Pandan14 (+)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    14/11 - Anonym (A)
    14/11 - studerande
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    22/11 - Anonym (8:e försöket)
    25/11 - TrueResolution
    25/11 - Monki19
    26/11 - Cheryblossom
    27/11 - alleb 
    27/11 - (Anonym) Karamell
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
    30/11 - eemmisss
  • Siripiri
    Björkskogen skrev 2024-11-10 08:15:38 följande:

Ja se, jag hittade en gammal lista såklart 😂 

Ja alltså jag gick igenom massa inlägg och letade efter plus och nya BIM 😂 Med vänlig hälsning, ? admin ? 
  • Siripiri

Kunde inte motstå att testa idag, två dagar kvar till BIM.. 🙄 ångrar mig såklart. Visst, de digitala var nu vid lunch för vi var ute på stan och jag började må så sjukt illa och kände att jag verkligen behövde få i mig mat. Lite som det var när jag var gravid, men  den enkla stickan imorse var också vit som snö.
    Vaknade också med ganska rejäl molvärk imorse men mina bröst ömmar inte vilken dem gjort dem andra två gångerna innan BIM. Så ganska säker på att det är kört.. tempen är generellt lägre också. :( 

Så nästa gång blir ett sista försök innan man går på p-piller ett tag för att min endometrioslivmoder ska få vila lite. Hoppas det ska hjälpa, för tre år utan p-medel har inte gjort det bättre även om man försökt. I dagens samhälle går det inte att gå runt och var i zenmode hela tiden och leva ?perfekt? hälsosamt. Man vill också kunna leva som vanlig person och köra HIT-träning för det mår mitt psyke väldigt bra av. 

Lång rant.. Men hoppas ni alla har en fin söndag! 💕 Det är så skönt att kunna prata av sig här och få support. 

• Siripiri
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-10 14:17:47 följande:
    Så tråkigt! Håller tummarna för dig vid nästa försök 🥰🙌

Blev förresten nyfiken ang de du skrev om träningen. Jag har (sen vi börja försöka innan sommaren) kört på som vanligt med hiit-pass, WOD-pass etc. Påverkar de chanserna negativt? 🤔

Tack ♥️♥️ 

Enligt Jenny Koos och andra som lär ut inom hormonhälsa är det ju de, precis som kaffe är det en stressor för kroppen som indirekt säger ^ det är inte läge att skaffa barn pga stressen ^.  
    Det ska man syssla med är typ tung styrketräning, yoga och promenader, dvs inget jag tycker är speciellt kul 😂 

• Siripiri
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-10 19:50:59 följande:
    Ah, där ser man! Jag är inte alls insatt faktiskt, har nog inte velat läsa på för mycket utan mest bara velat leva på som vanligt, tycker liksom de tar tillräckligt mycket ?stress? och ?press? att ha äl-test haha. Jag kör både hiit-pass och WOD-pass (nyss hemkommen från ett som innehåll mer cardio än styrka idag 😅). Nu känns de som jag kanske ?förstört? mina chanser de senaste månaderna?? Pga träningen menar jag. Vi är liksom inne på sjunde försöket nu. Tränar ca 3 ggr i veckan, och då är det passen ovan samt bodypump. Nyligen även slängt in lite Bodybalance, men de är ju typ som yoga ju så de är ju bra då 😅 kaffe dricker jag inte faktiskt (men min partner gör dagligen, en hel del dessutom haha).  

Det är nog bättre att vara insatt, jag är alldeles för insnöad 😅 
    Det ska du inte känna♥️ Man vet ju aldrig vad som är anledning till man inte blir gravid, för min del tror jag mycket att min endometrios ställer till de. 
    Ja bodybalance är ju rätt chill om jag förstått rätt, tror coreflex är motsvarigheten på Friskis  (är Friskisinstruktör). Det är ju bra att du inte dricker kaffe Iallafall 😃 hur är det med energidrycker? Ajda.. jag fick min gubbe att sluta snusa, men noll kaffe kommer aldrig gå 😅 har iallafall fått han att börja äta lite rosenrot. 

Har du regelbunden cykel? normallång lutealfas?
    mycket/lite pms? Ömmande bröst långt innan mens? Mycket/lite mensvärk? 

• Siripiri
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-11 06:33:20 följande:
    Inga regelbundna energidrycker heller faktiskt, kanske blir 1-2 stycken per månad. Haha bra jobbat med snuset! Varken kaffe eller snus kommer jag lyckas få sambon att sluta med 😅 

Jo men den är regelbunden tycker jag, varierar mellan 24-28 dagar. Fick absolut precis googla vad lutealfas är 😂 mellan 12-15 dagar har den varit de senaste månaderna. Vad gäller pms tycker jag inte att det är nåt jag märker av direkt, inte heller ömmande bröst. Första dagen mycket mensvärk sen knappt nånting 😅 dock brukar jag inte logga mina symtom innan eller under mens så kanske finns där nåt mönster ändå, som jag inte själv tänker på 😅

Har i två månader nu tagit rosenrot mellan mens till ägglossning, i övrigt tar jag inga andra kosttillskott (förutom folsyra men de hjälper ju inte själva fertiliteten). Sambon min tar inget heller. Men läst att zink kan vara bra? Vill minnas att du tidigare skrivit att du tar en hel del? 😅 några tips? 

så bra 😃 haha dem är svårövertalade med just dem två grejerna 😅 som tur har min gubbe inte snusat så länge sen innan så var inte så svårt för han att sluta. Han kör med nikotinfritt nu, så han har fortfarande kvar något i käften hehe. 

Aomen det låter ju bra ju! 😃 Annars är tex ömmande bröst, mycket pms, kort lutealfas och mensvärk ett tecken på man behöver stötta upp sina hormoner. 

Bra med rosenrot! har dock läst ett det egentligen för dem som inte får sin ägglossning på regular basis, men jag tar det ändå pga vad det står på förpackningen. Behöver hjälp med fysisk och psykisk återhämtning pga bla fysisk jobb och träningen. 

Det ska jag skulle börja med är magnesium glycinat + zink på kvällen under hela cykeln, även q10 för äggkvaliten under follikulärfasen (mens - ÄL).  Sen när det gäller d-vitamin, kan man köra en mindre normalt dos varje dag hela månaden, eller så kan man boosta precis innan ÄL om man vet när den kommer. 

Överkursen är också selen+e och omega3 på morgonen, samt c-vitamin tsm med dem mellan ÄL och mens. Sen finns inositol&Kolin också, men det är mer för dem som har problem med PCOS. 

Även om jag inte blivit gravid de två senaste försöken har jag haft minimalt med ömmande bröst och pms, vilken jag haft flera dagar förr. 

• Siripiri
    Emlan93 skrev 2024-11-11 08:22:53 följande:

Jag som skrev att jag hoppades på November magi när vi gick in i den här bim-tråden.

Äl+10; Bim-3; (14/11) mina bröst är liiite ömma, haft en del flytningar efter äl. Men hade 0 förväntningar på det här!! 

Detta var 4 aktiva försöket men varit utan preventivmedel sen september-23. 

chock deluxe, nu funderar jag på om jag ska kunna hålla mig för att berätta för min man till ikväll.. Sen är det fortfarande tidigt, varit med om det innan men glad ändå just nu ❤️

Grattis!!♥️
  • Siripiri
    Annpor skrev 2024-11-11 08:36:23 följande:
    Vad intressan! Jag har precis som här symtomen. Menar du att det du skrivit här är det man ska ta? 😌 Var har du hittat den infon och kan du tipsa om ev källa (är väldigt nyfiken) och tänkte ta den här månaden nu och se om jag kan boosta min hormoner på något sätt. Fick mens igår så är tillbaka på ruta 1 igen? Tror att mitt missfall förra månaden kan ha gjort att mina hormoner är mosiga. 

Skrolla ner längst ner på denna sidan så finns massa källor på de olika vitaminerna ☺️
    https://vulverine.se/blogg/kosttillskott/ 

Saker man ska vara försiktigt med är tex höga doser  av d-vit under längre tid då det kan orsaka kalciuminlagring i njurarna. I somras tog jag typ inte d-vitamin då jag arbetar utomhus. Men nu när solen lyser med sin frånvaro så är jag inte rädd för att boosta kring äl. 

Alla vattenlösliga vitaminer, tex C och b-vitamin kan man typ inte få för mycket av då man kissar ut dem = vattenlösliga. Däremot överdosering av mineraler, som är fettlösliga kan göra att kroppen binder dem i kroppen istället. 

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/vitaminer-och-antioxidanter

• Siripiri
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-11 13:10:59 följande:
    Ja jag har också läst de om rosenrot, så vet inte om jag ska fortsätta med det. Vet inte om de hjälper eller stjälper mig...Har som sagt tagit de två månader nu från mens till ägglossning, får se om jag tar de igen eller ej (även om jag såklart hoppas på ett plus i samband med bim nästa vecka, men jag har inte höga förhoppningar 😂😭) 

Tack för tips om magnesium, zink och q10 - får läsa om det och se om jag införskaffar de. Vill minnas att jag läst att zink även är bra för mannen?
    Nä tanken har slagit mig med så förstår 😅 
    håller en tumme för dig♥️ 

Ja jag tycker mannen kan ta magn, zink och Q10 också! 😊 
    q10 är bra för spermiekvalite också 
  • Siripiri
    Busfia skrev 2024-11-13 20:42:11 följande:

Hej!! Jag funderar på om glidmedel kan minimera chansen till befruktning? Jag använder silikonbaserat glidmedel, det enda som funkar på mig pga vulvodyni. Men kan det försämra tro? ni som blivit gravida, har ni använd medel alls och om ni har, vad har ni använt? Fick mens idag så tänkte se över saker till nya cykeln

Googlar man verkar det ju inte bra :/ 
    MEN, det finns ju glidmedel som man kan köra med just när man försöker bli gravid 🥰 

https://www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/fertilsafe-plus-fertilitetsglidmedel?gad_source=1&gbraid=0AAAAADrSFhRoRV67BpVqcBQy5ycb3z_Yl&gclid=CjwKCAiA3Na5BhAZEiwAzrfagOLviX4eVUfQxwVR6nm9mHN-gVcKOTTlzY05x11_v2cUDQqGnd-ZhBoC7D0QAvD_BwE 

• Siripiri
    Marvy skrev 2024-11-14 17:28:27 följande:
    Jag var och tog blodprover idag på progesteron och östrogen, på cykeldag 22 - 7e dagen efter ägglossning. Tog blodproverna då jag är stressad och orolig över kortare lutealfas. Vad jag förstod det som var det bra att även ta östrogen tillsammans progesteron för att identifiera ev hormonell obalans. Bokade proverna privat så inge läkare att diskutera resultaten med. är det någon som tagit dessa blodprov efter ägglossning och har någon koll? Bifogar en bild på mina värden, enligt en kalkyl så verkar det då som att jag kan ha östrogendominans? 😬🥺 vet någon om detta då kan orsaka problem att bli gravid..? 

Enligt Jenny Koos kan de det..
    Har du några av symptomen som är uppradade till höger? 👇🏼

• Siripiri
    HJÄLP TJEJOR! 

Alltså förra onsdagen, på dag 27 som jag förväntande mig mensen kom den, hade en jävla mensvärk första dagen, såpass att jag tog en ipren, som jag undvikit de senaste månaderna  + Alvedonen. Men efter endast fem dagar hade mensen försvunnit helt och det har egentligen bara dag 1 och 2 som var rikliga, såpass att det rann ur mig på morgonen dag 2. 

Har ju vart hemma sen förra veckan Pga bröt fingrarna på jobbet och nu i tisdags (CD7) så började tempen stiga och min värden ballade ur. Pulsen började stiga, HRV sjönk och sämre andningsfrekvens så hypokondriska jag började tänka att det var något med hjärtat, alternativt dåliga blodvärden så köpte blodpudding igår. Igår hade jag också ångesttryck över bröstet hela förmiddagen 😅 

Så imorse så tänkte jag äh kanske har fått väldigt tidig ÄL eller något, så tog fram både ett tag grav och ÄL-test. ÄL-testet blev mörkt sjukt fort så jag ba jaHOPP MYS nudå. Efter myset gick jag och kollade på testen igen, POSITIVT gravtest med 😳😳 svagt som vanligt.. blir så förvirrad. Måste nog boka tid hos gyn nästa vecka.. har inga symptom i övrigt. Testade ju negativt innan BIM förra veckan med CB digitalt testa tidigt. 

• Siripiri
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-22 11:38:31 följande:
    Tempen och testet ser ju lovande ut 😍 Man kan ju ha mensliknande blödning vid mens fast man är gravid, kroppen hinner inte bromsa. Var det ett missfall eller liknande borde gravtestet vara negativt tänker jag i och med att det gått några dagar sedan blödningen? men går ju inte veta säkert. Avvakta och se om gravtesten ökar 🙏🏻😄

Ja den gör ju de😅 jaa det har jag hört men den mensvärken jag hade var precis lika jobbig som vanligt 🤔
    Tänker jag också, det är ju 1,5v sen ^mensen^ kom. Ja vi får se vad som händer under helgen ☺️ förväntar mig ägglossning på tisdag eller onsdag nästa vecka och den känner jag ju alltid av 

Svar på tråden BIM November 2024