• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-10-21 18:55:34 följande:

Hello, är gärna med i tråden, och börjar med en fråga direkt, skulle ni säga att detta äl är positivt?  Har bim 13/11 och tycker att de väldigt tidigt utslag.. 

Jag skulle bara vilja flika in att det kan vara olika från märke till märke på stickor! Likaså om du har snabb eller långsammare stegring. Jag har graviditetskollens som sällan ger 100% lika starka streck och jag har även snabb stegring. Iom att jag tempar vet jag att jag haft ägglossning, även om mina test inte alltid har två helt lika starka streck. 

skulle dock tolka ditt test som ej positivt än☺️

• Anonym (En till)

Hallå tjejer, tänk om man kunde ha ett positivt test till fars dag?!?! Hur mysigt att överraska med det?

• Siripiri
    Emzor1 skrev 2024-10-22 19:13:07 följande:
    En fråga till er båda som också eventuellt väntar en födelsedagspresent ???? Fyller år 1/11 men bim 2/11 (kanske blir framflyttat nu eftersom äl kom sent), överväger om jag ska våga testa på min födelsedag med risken att bli besviken eller vänta tills söndagen.. dels då vår släkt ska bo hos oss den helgen och det känns omöjligt att lyckas smyga med ett graviditetstest då????

tänker ni testa på födelsedagen, innan, efter?
    Med ett testa tidigt lär du kunna få ett plus den 1/11 om du är gravid ☺️ 

Jag har ju BIM den 13de och fyller den 16de och tänker jag vänta med att testa på lördagen om mensen är sen! plussade sent sist med, dock blev det ju missfall så hoppas på ett starkare ägg denna gången 🙏🏼 
  • TrueResolution
    Emzor1 skrev 2024-10-22 19:13:07 följande:
    En fråga till er båda som också eventuellt väntar en födelsedagspresent ???? Fyller år 1/11 men bim 2/11 (kanske blir framflyttat nu eftersom äl kom sent), överväger om jag ska våga testa på min födelsedag med risken att bli besviken eller vänta tills söndagen.. dels då vår släkt ska bo hos oss den helgen och det känns omöjligt att lyckas smyga med ett graviditetstest då????

tänker ni testa på födelsedagen, innan, efter?

håller tummarna stenhårt för födelsedagspresenter åt i år 😍 

klart du ska testa på din födelsedag. Får du negativt så vet du ju att det "kan vara för tidigt" så gå in med inställningen av det. Lite mer Bara för att ha testat innan alla kommer och kanske en liten liten chans då att få världens finaste födelsedagspresent för resten av livet. Kan vara värt att eventuellt bli besviken 🥹
    Men köp ett bra test och ett som mäter från 10ml så ska det nog öka chanserna att detektera eventuella spår av hcg! Alltså då inte ett clearblue med blå spökstreck. Utan jag hade laddat upp med superstickor och ha ett digitalt ultratidigt liggande ifall du får ett positivt. 
    sista man vill är ju då att få ett "tvektydligt streck", behöva analysera och tänka på det hela dagen och då inte kunna testa igen när släkten är där 😂 

• Emzor1
    Siripiri skrev 2024-10-22 20:24:59 följande:
    Med ett testa tidigt lär du kunna få ett plus den 1/11 om du är gravid ☺️ 

Jag har ju BIM den 13de och fyller den 16de och tänker jag vänta med att testa på lördagen om mensen är sen! plussade sent sist med, dock blev det ju missfall så hoppas på ett starkare ägg denna gången 🙏🏼 
    ja precis, men om det är negativt förblir det troligtvis negativt.. vet inte om jag vill ha de nyheterna på min födelsedag men jag kommer nog inte kunna hålla mig????

Det låter som en bra plan! Beklagar ditt missfall❤️ Jag tror på ett starkt ägg denna gången och att det är din tur, håller tummarna!
  • Emzor1
    TrueResolution skrev 2024-10-22 20:54:31 följande:

håller tummarna stenhårt för födelsedagspresenter åt i år 😍 

klart du ska testa på din födelsedag. Får du negativt så vet du ju att det "kan vara för tidigt" så gå in med inställningen av det. Lite mer Bara för att ha testat innan alla kommer och kanske en liten liten chans då att få världens finaste födelsedagspresent för resten av livet. Kan vara värt att eventuellt bli besviken 🥹
    Men köp ett bra test och ett som mäter från 10ml så ska det nog öka chanserna att detektera eventuella spår av hcg! Alltså då inte ett clearblue med blå spökstreck. Utan jag hade laddat upp med superstickor och ha ett digitalt ultratidigt liggande ifall du får ett positivt. 
    sista man vill är ju då att få ett "tvektydligt streck", behöva analysera och tänka på det hela dagen och då inte kunna testa igen när släkten är där 😂 

Ja det har du i och för sig rätt i.. har några testlagret som mäter från 10🤔 Min man vill gärna vara med när jag testar denna gången och se resultatet samtidigt, kanske kan vara värt att köpa ett riktigt test då och inte stickor? Kul för honom att se mitt urin i en liten burk menar jag???? Haha nej du har rätt, att gå och tänka på det hela helgen känns ju inte toppen😂 

nej jag gjorde missen att köpa ett clearblue spökstreck tidigt test en gång, det gör jag inte igen😂 
  • Anonym (blomman)

Hej!
    Mensen kom som ett brev på posten idag, så dags för mig att hoppa in i novembertråden. Detta kommer bli vårt sjunde försök för första barnet. Besvikelsen över mensen är total, men men. Det är bara att fortsätta försöka. Så jobbigt då allt jag vill är att få barn och bli mamma. Förväntade mig nog också att det skulle gå snabbare, fastän jag vet att det ju kan ta tid. Ångrar lite att vi inte började försöka tidigare. 

Håller tummarna för alla att november ger oss + 

😊

• Anonym (blomman)

BIM NOVEMBER 

1/11 - Snorkfröken
    1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
  • Marvy

Första gången jag är med i en sån här tråd! Det blir fjärde försöket för oss efter att vi förlorade vår dotter i tidigare detta året i vecka 23. Det var min enda graviditet som turligt nog blev till på första försöket. Verkar inte vara lika enkelt nu tyvärr.  Jag har sedan den graviditeten haft en kortare lutealfas än vanligt, på 10 dagar varje cykel.

Så känner en väldigt stor stress och oro över om detta ska hindra en ny graviditet. Så om någon har antingen något tips kring detta eller några lugnande ord att det kanske är ?normalt? efter tidigare gravidmötet/förlossning så vore det väldigt uppskattat! 

BIM NOVEMBER 

1/11 - Snorkfröken
    1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    25/11 - Marvy
  • Snorkfrökenhär

BIM NOVEMBER 

1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution

NC har satt ut min ÄL en dag tidigare så BIM flyttas en dag tidigare, så jag hoppar över till oktobertråden då BIM blir 31/10 istället för 1/11. 

Lycka till alla novemberkämpare 😄
Svar på tråden BIM November 2024