• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-22 19:13:07 följande:
    En fråga till er båda som också eventuellt väntar en födelsedagspresent ???? Fyller år 1/11 men bim 2/11 (kanske blir framflyttat nu eftersom äl kom sent), överväger om jag ska våga testa på min födelsedag med risken att bli besviken eller vänta tills söndagen.. dels då vår släkt ska bo hos oss den helgen och det känns omöjligt att lyckas smyga med ett graviditetstest då????

tänker ni testa på födelsedagen, innan, efter?
    Jag fyller 11/11 och bim samma dag, ev 10:e. Kommer lätt testa redan 9:e eller så för att veta. Dock har jag ju alltid blödningar så kommer troligtvis veta redan innan om det inte tagit sig. Men hoppas ❤️
  • Anonym1050

Hej tjejer ! 

jag har en fråga gällande ägglossning, jag har ju skippat ägglossningstest den här månaden och utgår mest från sekret och de som står i mina appar, ena appen säger att hade ägglossning igår och jag hade då natten till igår haft jätteont på vänstersida av tjej magen och fertilt sekret. igår var jag dock super torr och hade endast lite krämiga flytningar, men idag så har jag äggvita liknande flytningar igen och i mängder och enligt flo så ska jag ha ägglossning imorgon men jag känner inte av det alls. så min fråga är har ni upplevt detta innan att flytningarna kommer och går eller att man får jätteont hela 3-4 dagar innan själva ägg lossningen eller kan jag ha haft ägglossning just den natten jag kände av smärtan. sorry för lång å rörig text 😅

• Annpor
    Marvy skrev 2024-10-22 21:42:38 följande:

Första gången jag är med i en sån här tråd! Det blir fjärde försöket för oss efter att vi förlorade vår dotter i tidigare detta året i vecka 23. Det var min enda graviditet som turligt nog blev till på första försöket. Verkar inte vara lika enkelt nu tyvärr.  Jag har sedan den graviditeten haft en kortare lutealfas än vanligt, på 10 dagar varje cykel.

Så känner en väldigt stor stress och oro över om detta ska hindra en ny graviditet. Så om någon har antingen något tips kring detta eller några lugnande ord att det kanske är ?normalt? efter tidigare gravidmötet/förlossning så vore det väldigt uppskattat! 

BIM NOVEMBER 

1/11 - Snorkfröken
    1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    25/11 - Marvy

Hej! 

Beklagar förlusten! ❤️ Vi förlorade också ett barn i vintras, i vecka 39. Också vår första graviditet, första försöket. Det är för jävligt. Har haft många samtal med vår läkare efter det här och min lutealfas är 10 dagar också, men det ska inte vara något problem egentligen enligt henne. Speciellt inte om man har varit gravid tidigare. Planen för oss var att om vi inom 9-10 månader inte lyckats bli gravida själva skulle vi få nytt besök och ev få Progesteron utskrivet. Men vi blev gravida i September (dock missfall vecka 9). Så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen. Väntar in mensen igen. 

Lycka till från någon som vandrat en liknande väg. 

• Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-10-22 19:47:00 följande:

Jag skulle bara vilja flika in att det kan vara olika från märke till märke på stickor! Likaså om du har snabb eller långsammare stegring. Jag har graviditetskollens som sällan ger 100% lika starka streck och jag har även snabb stegring. Iom att jag tempar vet jag att jag haft ägglossning, även om mina test inte alltid har två helt lika starka streck. 

skulle dock tolka ditt test som ej positivt än☺️

Ahaa, finns de tester som är bättre eller sämre o din åsikt? Har alltid kört med graviditetskollens för de e de billigaste.. 
    gjorde ett äl test idag som va mycket svagare.. blev lite fundersam men får fortsätta testa 🥲
  • Marvy
    Annpor skrev 2024-10-22 21:57:42 följande:

Hej! 

Beklagar förlusten! ❤️ Vi förlorade också ett barn i vintras, i vecka 39. Också vår första graviditet, första försöket. Det är för jävligt. Har haft många samtal med vår läkare efter det här och min lutealfas är 10 dagar också, men det ska inte vara något problem egentligen enligt henne. Speciellt inte om man har varit gravid tidigare. Planen för oss var att om vi inom 9-10 månader inte lyckats bli gravida själva skulle vi få nytt besök och ev få Progesteron utskrivet. Men vi blev gravida i September (dock missfall vecka 9). Så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen. Väntar in mensen igen. 

Lycka till från någon som vandrat en liknande väg. 

Hej! Beklagar eran förlust med, så fruktansvärt ❤️ Vet du om din lutealfas var 10 dagar innan din första graviditet? Det är ju skönt att höra ändå att din läkare menar på att det inte ska vara något problem. Är väl extra otålig generellt med tanke på omständigheterna också. Sån väntan med 9-10 månader. Nu har vi ?bara? försökt i tre månader men det känns redan som en evighet och vet inte hur jag ska orka hålla hoppet uppe 💔 Vad hemskt med ett missfall också när det äntligen tog sig 💔 Hoppas det går vägen för er nu, önskar er också lycka till ❤️🙏🏼
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-10-22 22:27:00 följande:
    Ahaa, finns de tester som är bättre eller sämre o din åsikt? Har alltid kört med graviditetskollens för de e de billigaste.. 
    gjorde ett äl test idag som va mycket svagare.. blev lite fundersam men får fortsätta testa 🥲
    jag har heller aldrig testat dyrare märken, utan bara graviditetskollens som enl mig är ganska dåliga. Enl beskrivningen så skulle jag ju i princip aldrig ägglossa men jag ser ju på tempen att jag har haft ägglossning strax efter mina nästan positiva utslag!
  • Augustilejon

Efter att ha samlat känslorna lite känner jag mig redo att hoppa in här, försök nr 8, första barnet. Håller tummarna för många novemberplus! 

BIM NOVEMBER 

1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
  • Augustilejon
    Siripiri skrev 2024-10-22 06:23:07 följande:
    Kul med riktigt bra ÄL-sekret 😃 
    Hur mycket rosenrot per dag tog du? 1 eller 2 tabletter? ☺️
    Jag har inte svar på rosenrotsfrågan men hoppar också på det tåget den här månaden, med en tablett per dag. Känns skönt att ha sällskap i "famla efter halmstrå"-approachen 😄
  • Nanathalie

Hej!
    Nu har min mens kommit och det är dags för mig att haka på denna tråd.

2 barn sedan tidigare men jag och maken har inget gemensamt. Vi försöker med en sladdis då mlna är 7 och 11. Jag har fått bekräftat att jag har pcos så äter Letrozole CD3-7 för att ägglossning ska ske, men också för att korta ner min cykel som tidigare varit upp emot 65 dagar. Jag använder natural cycles och tempar.

Vi har försökt sedan maj så detta blir försök nummer 7. Ibland drabbas jag av känslan att det kanske inte är menat, eftersom det fungerat innan men inte nu. Vi får se helt enkelt. 

Förväntad ägglossning mellan 10-12 november och Bim 27/11.

Håller tummarna för alla här inne ❤️ 

• Siripiri
    Augustilejon skrev 2024-10-22 22:57:08 följande:
    Jag har inte svar på rosenrotsfrågan men hoppar också på det tåget den här månaden, med en tablett per dag. Känns skönt att ha sällskap i "famla efter halmstrå"-approachen 😄
    Hehe ja nu har jag kört med typ ALLA andra typer av tillskott senaste månaderna, så hoppas att den gör tricket 😄
Svar på tråden BIM November 2024