• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-10-23 06:25:35 följande:
    Hehe ja nu har jag kört med typ ALLA andra typer av tillskott senaste månaderna, så hoppas att den gör tricket 😄
    Jag kör också på rosenrot. Testade det första gången förra månaden, och började nu igår igen då mensen kom. Kör på 1 tablett per dag. Tror jag tyckte att jag fick lite mer flytningar i samband med ÄL förra månaden, men annars upplevde jag nog ingen annan skillnad. Men tänker att det är värt ett försök ändå även denna månad 😊
  • Froglet

Hoppar in här efter resultatlöst oktober. 

Jag och min man (båda 36 år) försöker för första barnet och är inne på tredje månaden nu med ÄL kring 28/10 och BIM 10/11.

Hoppas vi blir många som plussar i november och kan se fram emot små sensommarbebisarHjärta

BIM NOVEMBER 

1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
  • Anonym (Syskonlängtan)

Har inte fått bekräftad ägglossning än, men ni som kanske är mer vana med tempning och grafer, ser det ut som att det skett? Vad tror ni om våra chanser till ett plus efter hur vi myst?
    förstår ju att ni inte riktigt kan svara på det men kul att höra vad andra tror 
  • Siripiri
    Marvy skrev 2024-10-22 21:42:38 följande:

Första gången jag är med i en sån här tråd! Det blir fjärde försöket för oss efter att vi förlorade vår dotter i tidigare detta året i vecka 23. Det var min enda graviditet som turligt nog blev till på första försöket. Verkar inte vara lika enkelt nu tyvärr.  Jag har sedan den graviditeten haft en kortare lutealfas än vanligt, på 10 dagar varje cykel.

Så känner en väldigt stor stress och oro över om detta ska hindra en ny graviditet. Så om någon har antingen något tips kring detta eller några lugnande ord att det kanske är ?normalt? efter tidigare gravidmötet/förlossning så vore det väldigt uppskattat! 

Välkommen in i gemenskapen♥️ beklagar missfallet.. ♥️ 

Har samma problem.. har fått två tidiga missfall på totalt fyra försök, vilket enligt Jenny Koos kan hänga ihop med korta lutealfaser pga svagare gulkropp. Har försökt alla möjliga knep senaste månaderna samt började redan förra året med diverse tillskott samt nära nollkonsumtion av kaffe.  Så har tyvärr inga konkreta tips för har inte lyckats än..
  • Emzor1
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-22 21:49:08 följande:
    Jag fyller 11/11 och bim samma dag, ev 10:e. Kommer lätt testa redan 9:e eller så för att veta. Dock har jag ju alltid blödningar så kommer troligtvis veta redan innan om det inte tagit sig. Men hoppas ❤️
    hoppas på en födelsedagspresent till oss alla (även de som inte har bim vid födelsedagen såklart)❤️ hur många försök är du inne på?❤️

Åh jag förstår, men det kanske är lite skönt? Jag brukar få rosa flytningar dagen innan bim, men då min ägglossning var försenad denna månaden är min bim flyttad till 4/11 - så funderar på att vänta tills söndagen när familjen åkt hem med att testa☺️
  • Emzor1

Nu är jag bra förvirrad, fick min peak på ägglossningtest i förrgår i samband med den starkaste ägglossningssmärtan jag upplevt.. Hade rikliga flytningar men de var lite vita. Igår sjönk testerna redan. 

men idag, 1,5dag efter peak får jag ägglossningssekret? 🤔 äl-smärtan har helt upphört efter lunchtid igår..

någon som har varit med om detsamma?

• Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 10:36:52 följande:
    hoppas på en födelsedagspresent till oss alla (även de som inte har bim vid födelsedagen såklart)❤️ hur många försök är du inne på?❤️

Åh jag förstår, men det kanske är lite skönt? Jag brukar få rosa flytningar dagen innan bim, men då min ägglossning var försenad denna månaden är min bim flyttad till 4/11 - så funderar på att vänta tills söndagen när familjen åkt hem med att testa☺️

Vi är inte på försök nummer 10 tror jag, några månader utan riktiga försök i början så ca 6 riktiga försök. 

jag får tyvärr blödningar redan några dagar efter äl och hoppet försvinner direkt. Men den här månaden ska det gå! Har inte ens tänkt på att det är fars dag också så det vore ju perfekt om man kunde ge ett positivt test i present 🥰 

• Marvy
    Siripiri skrev 2024-10-23 10:00:12 följande:
    Välkommen in i gemenskapen♥️ beklagar missfallet.. ♥️ 

Har samma problem.. har fått två tidiga missfall på totalt fyra försök, vilket enligt Jenny Koos kan hänga ihop med korta lutealfaser pga svagare gulkropp. Har försökt alla möjliga knep senaste månaderna samt började redan förra året med diverse tillskott samt nära nollkonsumtion av kaffe.  Så har tyvärr inga konkreta tips för har inte lyckats än..

Tack ❤️

Åh vad tufft, vad jobbigt med två missfall. Men det känns hoppfullt att du blir gravid, hoppas det vill stanna nästa gång ❤️ Hur lång lutealfas har du? Jag har ju inte (än iallafall🥹) haft den problematiken pga kort lutealfas, min förlust klassadels som intrauterin fosterdöd och berodde på andra orsaker. Och nu vill kroppen inte riktigt samarbeta längre känns det som 🥺. 

• Anonym (Syskonlängtan)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 11:22:39 följande:

Nu är jag bra förvirrad, fick min peak på ägglossningtest i förrgår i samband med den starkaste ägglossningssmärtan jag upplevt.. Hade rikliga flytningar men de var lite vita. Igår sjönk testerna redan. 

men idag, 1,5dag efter peak får jag ägglossningssekret? 🤔 äl-smärtan har helt upphört efter lunchtid igår..

någon som har varit med om detsamma?

inte riktigt likadant för mig men jag hade mycket ägglossningssekret i söndags tror jag det var, ingenting sedan dess. Positiv ägglossningstest i måndags och har fortfarande inte fått bekräftad ÄL på NC.
    så jag har ingen aning om när eller om ägglossningen varit 😅

• Emzor1
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-23 11:58:50 följande:

Vi är inte på försök nummer 10 tror jag, några månader utan riktiga försök i början så ca 6 riktiga försök. 

jag får tyvärr blödningar redan några dagar efter äl och hoppet försvinner direkt. Men den här månaden ska det gå! Har inte ens tänkt på att det är fars dag också så det vore ju perfekt om man kunde ge ett positivt test i present 🥰 

Ah förstår, håller som sagt tummarna för er🤞

ah fattar, nu är jag inte så insatt så jag ber om ursäkt om frågan är olämplig - men innebär blödningar att det blir svårare? ❤️ 
Svar på tråden BIM November 2024