Jag avstår inte.... jag behöver ju ett jobb. Det är tröttsamt, och ja, det är jobbigt att lägga ner tid och energi på testerna.
Tyvärr hamnar jag under genomsnittet på logik och matematiska uppgifter. Däremot ligger jag ofta över genomsnittet på språkliga uppgifter.
Sedan, om jag svarar så ärligt jag kan, så visar mina tester att jag kanske inte är den mest "normanpassande" människan rent socialt. De flesta är mer "framåt" och mindre eftertänksamma än jag är, och det verkar premieras i många yrken.
Jag tycker att man ska ta tillvara på vad olika personligheter kan bidra med, för vi är alla starka på olika saker.
Dessutom kan det vara så att man beter sig olika beroende på vilka man umgås med, och hur trygg man är i en viss situation. Därför anser jag att man oftast "slipar till" sin personlighet efter en tid på ett företag och det framgår inte av ett test.
Jag tror inte på att människors personlighet är skrivna i sten, utan att man utvecklas och anpassar sig, medvetet och omedvetet efter omständigheterna.
Jag gör som sagt testerna, även om de tar tid.