• rosbusken

Vattnig mens=svårt att få barn?

Senaste två gångerna vid mens har jag fått vattnig blödning. Denna gång fick jag LITE slemmig mens första dagen, andra dagen var det mycket blod (mer än vanligt) och vattnigt, de sista två dagarna lite blod och vattnigt. Ovanligt kort mens denna gången, brukar vara 5-6 dagar nu 4. Har menskopp så kan verkligen se konsistensen...
    Är rädd för att slemhinnan i livmodern inte får tillräckligt gästvänlig vägg som ägget kan fastna i.

Googlat på svenska "vattnig blödning" och inte hittat något. Dock på engelska fick jag upp MYCKET, och standard svaret är typ att det kan bero på låg östrogennivå och/eller förstadiet till klimakteriet.

Jag och min sambo har enbart försökt få vårt andra barn i 3 månader, men jag är dock 37 år nu, förra grav. var jag 31.
    Inför denna mens hade jag molande värk (främst på kvällen) hela väntetiden fram till 2 dagar innan mens försvann det. De andra 2 gångerna har jag också haft molande värk innan plus andra symtom. Första försöket gick jag över tiden 20 dagar(!).

Mensen tog slut igår och jag har fortfarande mensvärk. Detta känns konstigt! Har tagit ett gravtest idag som var negativt.

Funderar på att kontakta vården redan nu pga förändrad/vattnig mens. Någon som gjort liknande?

Svar på tråden Vattnig mens=svårt att få barn?