• Anonym (Icks)

Era icks på män? Saker ni inte kan bortse ifrån vid dejtande?

Den här tråden riktar sig till alla kvinnor. Vad har ni för icks på män? Saker ni helt enkelt inte finner attraktivt. Som ni inte kan bortse ifrån när ni ska dejta/lets partner. 

Här är mina, utan någon speciell ranking.
    1. Flintisar/skalliga män. Spelar ingen roll hur vältränad eller hur mycket pengar. Jag är bara inte attraherad av dessa män.
    2. Om han har barn, ännu värre med flera kvinnor. Undviker dessa män. Får jag reda på det, springer jag åt motsatt håll. Jag håller med dom som förespråkar att folk med barn. Ska dejta varandra. Du kommer alltid vara nr 2. Och bara bli inblandad i massa drama = huvudvärk. Vi har inget gemensamt.
    3. Rika män, eller med brat bakgrund. Nu har jag tillräckligt med pengar. Klarar mig. Men jag tror inte på att blanda samhälls bakgrunder. Han kommer inte veta, hur det är att verkligen ha behövt kämpa. Vi har inget gemensamt. Dessutom är dom oftast skitstövlar med dryg attityd. Det är bara så oattraktivt.
    4. Ölmage, nej tack.
  • Svar på tråden Era icks på män? Saker ni inte kan bortse ifrån vid dejtande?
  • Anonym (?)
    Anonym (Icks) skrev 2024-10-20 18:05:13 följande:

Den här tråden riktar sig till alla kvinnor. Vad har ni för icks på män? Saker ni helt enkelt inte finner attraktivt. Som ni inte kan bortse ifrån när ni ska dejta/lets partner. 

1. Flintisar/skalliga män. Spelar ingen roll hur vältränad eller hur mycket pengar. Jag är bara inte attraherad av dessa män.
    2. Om han har barn, ännu värre med flera kvinnor. Undviker dessa män. Får jag reda på det, springer jag åt motsatt håll. Jag håller med dom som förespråkar att folk med barn. Ska dejta varandra. Du kommer alltid vara nr 2. Och bara bli inblandad i massa drama = huvudvärk. Vi har inget gemensamt.
    3. Rika män, eller med brat bakgrund. Nu har jag tillräckligt med pengar. Klarar mig. Men jag tror inte på att blanda samhälls bakgrunder. Han kommer inte veta, hur det är att verkligen ha behövt kämpa. Vi har inget gemensamt. Dessutom är dom oftast skitstövlar med dryg attityd. Det är bara så oattraktivt.
    4. Ölmage, nej tack.
    Igen?? Du hade ju nyss en identisk tråd.  Fick du inte de svar du ville?
  • Anonym (Kul)

Haha, kul tråd. Lite läskigt att vi har vissa saker gemensamt. Antar att du är frivilligt barnfri med. Jag känner igen resonemanget.

Håller med på dom flesta punkterna. Ganska spot on. Tror faktiskt inte jag träffat en genuin kille som är rik. Dom har oftast en översittare attityd. Utan att riskera att outa mig. Så beter dom sig rätt grisigt ja. Såg mycket av det i ett tidigare jobb jag hade. Tyvärr. Extra synd om dom har utseendet. Men ett tomt skal är just ett tomt skal. Och inte mycket mer.

Nej, nej. Inga barn. Hade en väninna som dejtade en kille med barn. Det blev kaos och sprack efter några månader.

• Anonym (Bizz)
    Synligt tandkött och minderåriga barn.
    Tack och adjö.

Till att börja med.

Totalt motsatt politisk tillhörighet.
    Gillar rap och annan babbel"musik".
    Nykterist.
  • Anonym (Kul)
    Anonym (?) skrev 2024-10-20 18:12:40 följande:
    Igen?? Du hade ju nyss en identisk tråd.  Fick du inte de svar du ville?
     Har inte sett någon sådan tråd? Kan du visa? Däremot ser jag en himla massa sex trådar och massa on kvinnors utseende och vikt. Dagligen. Bra att det blir en bättre blandning på forumet tycker jag.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kul) skrev 2024-10-20 18:15:39 följande:
     Har inte sett någon sådan tråd? Kan du visa? Däremot ser jag en himla massa sex trådar och massa on kvinnors utseende och vikt. Dagligen. Bra att det blir en bättre blandning på forumet tycker jag.
    Anonym A har redan svarat.
  • Anonym (Kul)
    Anonym (A) skrev 2024-10-20 18:17:00 följande:

Here we go again!!
    Vad har gett dig the ick? (familjeliv.se)

Du kan väl aldrig vara en man?:) Borde protestera I alla trådar om vikt, utseende och sex med. Aldrig avslöjande eller så :)
  • Anonym (Q)
    Anonym (Kul) skrev 2024-10-20 18:20:47 följande:
     Du kan väl aldrig vara en man?:) Borde protestera I alla trådar om vikt, utseende och sex med. Aldrig avslöjande eller så :)
    Jag är kvinna och tycker denna typ av trådar är direkt pinsamma oavsett könet på TS.
  • Anonym (A)
    Spelar mitt kön någon som helst roll för hur du ska se på mitt inlägg menar du?
  • Anonym (Inte icks)

Icks är inte samma sak som red flag eller dealbreakers - vilket är precis det du listat . 

Icks handlar mer om huruvida nån har en ful ovana , ofräscht yttre eller nån uppenbar ocharmig egenskap som dyker upp vid en dejt . Saker som är irriterande men som man ändå kan stå ut med.

Gör om och gör rätt.

• Anonym (Fantastiskt!)

1) icks på att de är just.. män! skämt åsido.
    2) män som inte är jämställda/demokratiska och som värderar människor utifrån färg, form, klass, religion etc.
    3) män som tror sig stå i högre rang än kvinnor
    4) män som tror att deras vilja/önskemål/krav väger tyngre än kvinnors
    5) män som vill självförverkliga sig själva genom en kvinna (bara ha en för fasad)
    6) män som inte tar hand om sig, varken psykiskt, fysiskt eller socialt
    7) män som saknar driv/engagemang, är passiva och bara väntar på allt och inte tar initiativ
    8) ska jag fortsätta? har ett antal icks till 🤡

• Anonym (Ickickick)
    Anonym A är en man. Han har skrivit i nåt inlägg att han är kille 
  • Anonym (Ickickick)

Killar som röker eller snusar. Killar som dränker sig i parfym.

• Anonym (Några)

De som fiser och rapar i tid och otid
    De med dålig hygien 
    De som smaskar ljudligt när de äter
    De som petar sig i näsan
    Har dålig andedräkt 

• Anonym (Isa)
    Anonym (Icks) skrev 2024-10-20 18:05:13 följande:

4. Ölmage, nej tack.
    Intressant! Jag har 2 icks som är samma som dig..Medans 2 av dina icks ser jag bara som något positivt. .Alltså något jag föredrar bland män och ser som positivt.

Mina icks som är samma som dina är män med barn och män med ölmage.Nej tack! 
    Däremot så föredrar jag faktiskt skalliga/rakade män framför män med massa hår. Det är inte en tjej jag vill ha så varför måste han ha tjockt hår!?
    Och är dom rika så är det ännu bättre såklart.
    Eller rättare jag skulle inte ens dejta en fattig karl! Varför vill du dejta en fattig karl om du inte måste!? 

Andra icks är töntar..Killar som spelar snälla för att få en i säng är vedervärdigt!
    Jag gillar tuffa karlar som visar sig lite hårda, men samtidigt så är dom mjuka när man lär känna dom..

En "snäll" tönt är oftast motsatsen..Dom visar sig snälla/spelar snälla i början..
    Men en tönt kan bli fruktansvärt obehaglig när man väl lär känna dom..
Svar på tråden Era icks på män? Saker ni inte kan bortse ifrån vid dejtande?