Han runkar istället för att ha sex med mig
Läst att det finns många liknande trådar men känner ändå att jag behöver skriva av mig.
Jag och min partner är inne på vårt sjätte år tillsammans. Sambos blev vi för ca 3 år sedan.
Vårt sexliv har tidigare varit ganska "vanilj", jag upplever honom inte som någon som vill testa på saker heller. Han skrattar bara när jag föreslagit något.
Jag har tidigare varit utsatt för många sexuella övergrepp och det vet han om, så jag vet inte om det är en bidragande orsak till att han är så "vaniljig" med mig eller om han helt enkelt är så som person.
Vi har svårt att prata då han är en individ som har svårt att sätta ord på vad han känner och tänker ( det blir dock bättre o bättre), så varje gång jag tar upp något om vårt sexliv skrattar han eller viftar bort det på något sätt.
Fick barn i augusti 2023, och han ville inte ha sex under graviditeten. Han menade på att han tycker det känns jobbigt när det var ett barn i magen. Till saken hör att jag märkte redan innan att han dragit sig undan, inte tog på mig längre och sex väldigt sällan. Jag tog upp det med honom och sa att jag vet att jag gått upp i vikt pga av stress, men jag jobbar på det etc. Han satt helt tyst och det bekräftade mig att han inte tände på mig. Efter graviditeten ligger jag nu på normalvikt, -14 kg från före graviditeten men sexet och hans lust är ändå noll. Jag som tidigare fått mitt värde bekräftat i sex tar detta otroligt hårt. Har även starka misstankar om att han börjat kolla på port för ca 2 år sedan. Han får nämligen ofta förfrågningar på Facebook och Instagram från sådana profiler. Han förnekar dock detta och ifrågasätter hur jag kan veta det. Märker att han ljuger och har sagt till honom att porr förstör relationer, män blir porrskadade och tänder inte längre på sin partner utan väljer då att runka istället.
Jag förstår ju att han runkar kontinuerligt men det sårar mig så fruktansvärt att han väljer den vägen istället för att ligga med mig då jag gjort klart för honom att jag är redo och sugen för ett sexliv igen efter FL. Detta resulterar i att även jag tillfredsställer mig själv, men varje torsdag (han jobbar borta söndag-torsdag) när han kommer hem från jobbet går i hopp om att han ska vara sugen någon gång under helgen. Det händer extremt sällan och jag har blivit avvisad så många gånger nu att mitt tidigare dåliga självförtroende är ännu sämre.
I somras sökte han hjälp för depression och har börjat gå hos kurator och nu väntar han på att testa någon form av medicin.
Detta kan såklart spela in, men det har gått så lång tid nu att han inte vill ha mig så jag känner mig som den fulaste människan som finns.
Jag vet att jag åtminstone har ett fint ansikte, men såklart har 2 graviditeter gjort sitt och jag har även fått beviljad bukplastik från landstinget men vill vänta med den då vi planerar ett till barn i snar framtid. Hur nu det ska gå till..... 🤭
Hur ska jag kunna prata med någon som inte pratar och särskilt om en sån känslig punkt?
Hur kan jag väcka hans glöd igen?
Nu, om han väl vill (kanske 1 gång varannan månad) så kanske inte jag är sugen men jag "ställer upp" i tystnad om min osugenhet bara för att passa på, typ..
Och det enda jag tänker på om dagarna är att han högst troligt kollar på porr och runkar om kvällarna han är borta och hemma blir det en morgonrunk om jag går upp med yngsta, eller så blir det på toaletten/i duschen.
Jag har sagt att om porren och onanin tar över sexlivet tar jag det som ett svek i princip lika hårt som otrohet.
Jag älskar honom och vill leva med honom, men jag vill inte leva med någon som jag mer eller mindre måste tvinga att älska mig eller ligga med mig.. jag är värd mer.
Vad ska jag göra?