• Anonym (Alltidtrött)

Hjärntrötthet ?

Tror jag har drabbats av detta, kan inte sätta exakt på fingret när jag första gången upplevde hjärntrötthet, troligen redan i tonåren.
    Jag kommer ihåg att jag alltid varit lite trögtänkt som barn, men som vuxen blir det än mer påtagligt.

Jag har nu varit utan jobb i flera års tid och jag tror min hjärntrötthet syns igenom på intervjuer.

Kan också uppfatta mig själv som väldigt tankspridd och funderande som person, det är sällan jag gör något direkt utan jag måste fundera många dagar eller veckor innan jag genomför saker.

Hjärntröttheten gör sig mest påmind genom att jag blir snabbt utmattad, måste vila flera timmar om dagen om jag gör något utanför min comfort zone. Just nu när jag är arbetssökande fungerar det ändå att få en hyfsad tillvaro men skulle jag få ett arbete skulle det inte fungera alls.

Som sagt jag vet inte hur detta ska brytas, många kanske kallar mig för lat, men min hjärna orkar inte med för mycket aktivitet helt enkelt och jag tycker många sociala situationer är extremt jobbiga och påfrestande för min hjärna.

Fråga är om det finns någon bra quick fix mot hjärntrötthet ?
    Kan det vara brist på någonting ?

• Svar på tråden Hjärntrötthet ?
  • Fjäril kär

Hjärntrötthet beror oftast på något och är ofta hopkopplat med olika neuropsykiatriska diagnoser som Autism,  ADHD,  add osv  

Har du en diagnos? Om inte så skulle jag rekommendera att bli utredd så du kan få hjälp.  Hjärntrötthet kan man inte bli frisk från utan handlar om att hitta strategier i vardagen så din ork räcker till att både jobba och fixa en vardag. Och ibland går det inte och då får man bli sjukskriven och söka om sjukersättning (fd sjukpension) 

• Anonym (???)

Vad har du fått för hjälp? Vet du vad hjärntröttheten beror på? Det effektivaste är nog att behandla grundsjukdomen eller diagnosen som ger symtomen, om sån finns

• Anonym (Love)

Hjärntrötthet är ett symptom på en bakomliggande diagnos  som kan vara både psykisk eller fysisk. Om du inte har blivit utredd och fått en diagnos så är det dags att ta kontakt med vården . 

Svar på tråden Hjärntrötthet ?