Hjälp mig, kan det innebära graviditet eller bara mens på g?
Hej!
precis som rubriken lyder så blir jag inte klok på mina som jag ser det symptom i kroppen som signalerar tidig graviditet....men sen har man läst en del andra trådar och googlat på 1177 och symptomen KAN många gånger vara detsamma tecken på PMS eller att det handlar om tiden innan mensen kommer.
jag är 27 år och har inte reflekterat så mycket över hur jag tidigare mått veckan innan mensen mer än att jag ofta 1-3 dagar innan den kommer känt mig mer lättirritera, sorgsen mellanåt eller haft en krypande jobbig känsla. Har då även kunnat känna 1-3 dagar innan i tjejmagen att snart börjar jag blöda för att det drar & strålar där titt som tätt.
Det som skiljer sig nu är att desa milda känningar kring livmodern började redan i söndags, alltså en vecka efter ÄL och då fortfarande en vecka kvar till mensen. Så det små molet man kan uppleva innan mens kom alltså ca 5 dagar tidigare än vad jag är van vid. I samband med det känner jag även att det stramar i korsryggen till och från, speciellt under kvällstid. Ont i korsryggen kan jag annars ha bara första dagen på mensen men inget annat eller utöver det. Hmmmm ?
Och påtal om kvällarna - upplever mer hunger om kvällarna och gjort i ca 10 dagars tid, mer än normalt och även något som visar sig tydligare just på kvällen är att mina blodkärl/ådror på brösten framträder skarpare i färg. Jag har faktiskt aldrig tänkt på det tidigare och undrar med om det hör ihop med tidig graviditet?
i övrigt känner jag mig solig, social, lätt i sinnet osv, mår rätt bra helt enkelt medan Pms humöret egentligen borde dragit igång nu vid detta laget? Kan bara tala för mig själv.
juste, hade även lite smått halsbränna, också på kvällen igår men det gick över till morgonen idag. Sen dess ingenting!
kan någon känna igen dessa saker som sedan har plussat ca 4 dagar senare?
Jag ska ha min mens på fredag/lördag denna vecka.