• Anonym (Barn)

Ni som bara skaffade ett barn, ångrade ni er?

Hej! 
    jag har ett barn på tre månader som jag älskar och njuter av. 

Jag tror helt ärligt att jag är klar med barn, då tanken är att jag vill ha ett så ?enkelt? och stress fritt liv med mitt barn och min man som möjligt. 

inga dömande kommentarer tack kring hur jag vill leva mitt liv. 

men min fråga är, ångrade ni er som valde ett barn? Och hur blev livet för er :) 

• Svar på tråden Ni som bara skaffade ett barn, ångrade ni er?
  • Anonym (Annat)

Nu kunde jag inte få fler barn så valet fanns aldrig men tanken från början var bara ett. Absolut nöjd med det. Enda gången det har varit lite beklagligt är när vi har rest och hon inte hade någon att leka med.

• Konservativ

Varför tror du att det finns pensionspengar till dig om 35 år? Tänk på dig själv och skaffa tre barn till.

• SmulanFnulan
    Konservativ skrev 2024-10-24 11:25:36 följande:

Varför tror du att det finns pensionspengar till dig om 35 år? Tänk på dig själv och skaffa tre barn till.

På vilket sätt hjälper hon sig själv genom att skaffa två barn finns? Riktigt iq befriat råd.
  • Anonym (L)

Ja och nej. Jag har ett barn som idag är 12. När hon var under 5 år så kände jag att NEJ, absolut inga fler barn. Småbarn är verkligen inte min grej. Men idag kan jag önska att jag hade haft åtminstone ett till. Och jag hade gärna haft många VUXNA barn sen, men det kräver ju också att man har många småbarn. Och det vill jag inte. Nu har mitt barn fått syskon för att jag och pappan separerat och han fått barn med en ny, men det var inte främst för att mitt barn skulle fått syskon som jag hade velat haft fler, utan för min egen skull i framtiden. Hade varit mysigt med en större familj och chans till fler barnbarn osv. Men jag är nöjd också, som det är. Jag säger såhär: Jag ÅNGRAR inte att jag inte fick fler, men jag ÖNSKAR ibland att jag hade fått fler. :) Nu är jag för gammal. 

Jag tror att 3 månader är för kort tid att bestämma sig på, ge det ett par år och känn efter igen.

• Anonym (Barn)
    Anonym (Annat) skrev 2024-10-24 11:00:40 följande:

Nu kunde jag inte få fler barn så valet fanns aldrig men tanken från början var bara ett. Absolut nöjd med det. Enda gången det har varit lite beklagligt är när vi har rest och hon inte hade någon att leka med.

Hej! Okej skönt, finns det nån anledning till att du är nöjd? 

själv tycker jag att flerbarns föräldrar oftast känns stressade och inte har mycket tid för annat. (inte alla såklart). men jag vill liksom verkligen leva! Båda för  själv och mitt barn såklart. 

• Anonym (Barn)
    Anonym (L) skrev 2024-10-24 12:10:32 följande:

Ja och nej. Jag har ett barn som idag är 12. När hon var under 5 år så kände jag att NEJ, absolut inga fler barn. Småbarn är verkligen inte min grej. Men idag kan jag önska att jag hade haft åtminstone ett till. Och jag hade gärna haft många VUXNA barn sen, men det kräver ju också att man har många småbarn. Och det vill jag inte. Nu har mitt barn fått syskon för att jag och pappan separerat och han fått barn med en ny, men det var inte främst för att mitt barn skulle fått syskon som jag hade velat haft fler, utan för min egen skull i framtiden. Hade varit mysigt med en större familj och chans till fler barnbarn osv. Men jag är nöjd också, som det är. Jag säger såhär: Jag ÅNGRAR inte att jag inte fick fler, men jag ÖNSKAR ibland att jag hade fått fler. :) Nu är jag för gammal. 

Jag tror att 3 månader är för kort tid att bestämma sig på, ge det ett par år och känn efter igen.

Jag förstår exakt vad du tänker, vill också ha stor familj med vuxna barn. Men kan inte just nu föreställa mig att orka med fler barn än ett. Och sen i sin tur verkligen leva och njuta av livet mer än bara springa efter mina barn. Vet ej om jag kommer ändra mig. Vi får se helt enkelt :)
  • Anonym (Annat)

Som du skriver, det finns mer tid till både barnet, sig själv och livet där emellan

• Anonym (Lilian)

Jag har ett endabarn som är lite större . Det går bra men försöker ha god kontakt med andra barn i släkten. Jag tror att endabarn behöver känna den samhörigheten då ej syskon finns. 

men annars för att min del trivs jag med ett. 

• Anonym (Ärla)

Jag trodde att jag bara ville ha ett, men lillebror kom när första barnet nyss blivit myndig.

Idag är båda vuxna och jag är SÅ innerligt glad att jag skaffade min tvåa också

• Anonym (H)
    Konservativ skrev 2024-10-24 11:25:36 följande:

Barn kostar pengar.. 
Svar på tråden Ni som bara skaffade ett barn, ångrade ni er?